FacebookYouTubeTwitchCupSell
Z PADOKU
Seria GP2 | 11 września 2014
Byli szefowie serii w ogniu pytań.
Redaktor podczas testów na Adelajdzie natknął się na Macieja Parucha i postanowił zadać mu kilka pytań.

Pierwsze pytanie... Dlaczego jednak będziesz jeździł w GP2? Wiele wskazywało na to, że będziesz próbował swoich sił w F1. Skąd zmiana decyzji?

Tak, miałem plany odnośnie startów w serii F1 w tym sezonie. Uznałem, że po czterech, co prawda niepełnych, sezonach w GP2 najwyższy czas zrobić krok naprzód. Przygotowywałem się nawet w końcówce sezonu I 2014, zapoznawałem z rywalami, ale niestety, na to trzeba będzie jeszcze poczekać. Na dwa tygodnie przed inauguracją, kiedy został wydany nowy mod, mogłem w końcu sprawdzić jak wygląda moja strata do rywali w równych bolidach, bez ulepszeń. Niestety, nie wyglądało to zbyt dobrze, dlatego zdecydowałem się wrócić do GP2. Nie mam obecnie formy, myślę że w bolidzie GP2 będzie ją łatwiej odzyskać, a nawet jeśli nie, to są w tej serii kierowcy, z którymi będę mógł rywalizować na dystansie z moimi obecnymi osiągami. Na moją decyzję wpłynęło też otrzymanie teamu po Rafale Cupał. Zdecydowałem się reaktywować HRT i bardzo chciałem w nim jeździć - w końcu to w tym zespole spędziłem swoje najlepsze chwile w lidze jako kierowca.

Jak oceniasz rozmaite prace administracji w przerwie międzysezonowej?

Trudno jest cokolwiek powiedzieć, bowiem administracja przechodzi małą jakby rewolucję. Zmienili się szefowie w seriach: GP2 i GT, a w przerwie nie było zbyt dużo pracy, poza przygotowaniem moda. Tutaj świetną pracę wykonał przede wszystkim Rafał Cupał, ale także kierowcy, którzy testowali fizykę jazdy i dzielili się swoimi spostrzeżeniami, wskazówkami. Efekty widoczne były w miniony weekend w F1 - spora frekwencja i małe różnice w stawce.

Patryk Łucków pracował z Tobą jeszcze w ubiegłym sezonie w administracji serii GT, a po Twoim odejściu zastąpił Cię na tym stanowisku. Jak myślisz, Patryk spełni oczekiwania kierowców?

Myślę. że tak. Patryk sporo mi pomagał w sezonie I 2014 i nabrał doświadczenia w wypełnianiu obowiązków szefa serii. Cieszę się, że to właśnie on mnie zastąpił na stanowisku. Współpracowaliśmy przez cały sezon i teraz tę współpracę będziemy kontynuować, z tym że role się niejako odwróciły. Wydaje mi się jednak, że jego koncepcja prowadzenia serii (głównie chodzi mi o przydział zadań dla pozostałych administratorów) jest podobna do mojej. Być może nawet okaże się lepszym szefem ode mnie, czego mu życzę.

Kto jest Twoim faworytem do końcowego zwycięstwa w serii GP2? Jak będzie wyglądało podium w obu klasyfikacjach?

Patrzę na skład i myślę... myślę że trzeba się liczyć z czołówką poprzedniego sezonu, czyli Sebastianem Cygler, Pawłem Andrzejewskim i Łukaszem Czerwińskim. Mocny był też Aleksy Mainusz, ale on startował dopiero od połowy sezonu I 2014. Teraz, biorąc udział we wszystkich wyścigach, będzie miał spore szanse by powalczyć o mistrzostwo. Do walki może włączyć się także Tomasz Bokuniewicz - wcześniej miał problemy z kierownicą, teraz jednak ma je już za sobą i może skupić się na rywalizacji. Być może zobaczymy jakieś niespodzianki albo kierowcy którzy byli blisko czołówki dołączą do niej. Wśród zespołów widzę walkę pomiędzy Lotusem a Alpine Racing. Nieźle może radzić sobie Lotos, mają ten sam skład, który dał im trzecie miejsce w sezonie I 2014. Nie można też skreślać DFP czy Hoonigana, który wrócił do składu z mistrzowskiego dla nich sezonu 2013. Za to my, HRT, mając dwóch kierowców którzy jak na razie najlepsze starty mają za sobą, ale są zmotywowani by wrócić do formy, możemy znaleźć się praktycznie w każdym miejscu.

Wiele mówi się, że posiadasz kierownicę, lecz nie umiesz na niej jeździć i tracisz parę sekund na okrążeniu do klawiatury.

Zgadza się. Wygląda to tak, że nie mogę znaleźć limitu na kierownicy - albo jadę płynnie, lecz za wolno, albo cisnę i wypadam z toru. Słyszałem wiele opinii, że po prostu potrzebuję czasu by się przyzwyczaić, ale ja myślę że to może być kwestia sprzętu. Wartość rynkowa mojej kierownicy nie jest zbyt duża, nie wiem nawet czy w obecnej chwili jest to jeszcze liczba trzycyfrowa. Moim zdaniem, po moich doświadczeniach z najtańszym sprzętem, jeśli ktoś chce jeździć na kierownicy, powinien zainwestować większą sumę. Nie miałem jednak okazji by sprawdzić czy to nie mój styl jazdy jest problemem, gdyż w mojej okolicy nie ma osób z dobrym sprzętem. Kiedyś może jednak pomyślę o lepszej kierownicy, może Logitech Force GT, jeśli będę miał na to środki...

Po zakończonej rozmowie z Maciejem Paruchem i półgodzinnym spacerze po padoku toru Adelaide udało się odnaleźć Rafała Szostaka. Poproszony o wywiad, nie odmówił.

Jak przygotowania i forma tuż przed startem sezonu? Jak oceniasz fizykę?

Na przygotowania nie poświęciłem zbyt dużo czasu. Nigdy nie potrzebowałem go dużo na przygotowanie się do wyścigu. Forma jest mocno uzależniona właśnie od fizyki, która niestety w tym roku nie za bardzo mi pasuje, bolid jest mocno podsterowny, a dodatkowe blokady w setupie uniemożliwiają ewentualną poprawę tego. Jest mi dosyć ciężko się przestawić na tegoroczne bolidy.

Testowałeś sporo przed sezonem? Jak myślisz, ulepszenia będą dawały sporo w serii GP2 czy jednak będą głównie liczyły się umiejętności kierowcy.Jak wiemy setup jest bardzo ograniczony.

Jak już wspomniałem nie testowałem za dużo przed sezonem. Co do ulepszeń to różnie to może być, tak na prawdę jest to jedna wielka niewiadoma, która wyjdzie po paru wyścigach, gdy kilka ekip wyraźnie oddali się od reszty pod względem ulepszeń. Co do tego czy będą liczyły się umiejętności, to na pewno tak, zawsze tak jest, ale myślę, że dodatkowym aspektem będzie szybkie przystosowanie się do całkiem innej fizyki niż w tamtym sezonie, z czym niektórzy mogą mieć spore problemy.

Jakie cele stawiasz sobie i swojemu zespołowi przed sezonem?

Zadowoliłoby nas gdybyśmy powtórzyli wynik z ubiegłego sezonu, a więc miejsce jednego z kierowców oraz całego zespołu w TOP3, choć wiadomo, że apetyty wciąż rosną i chciałoby się czegoś więcej, ale to jest zależne też od szczęścia. Zobaczymy jak to się wszystko potoczy w trakcie sezonu.

Jesteś bardzo zawiedziony tym, ze utraciłeś stanowisko szefa serii GP2?

Poniekąd trochę mi szkoda tego że już nim nie jestem, ale zawsze traktowałem jazdę w lidze jako zabawę i miło mi było, że przy okazji mogłem co nieco pomóc. Teraz szefem jest już ktoś inny i życzę mu aby dane mu było spokojnie poprowadzić ten sezon.

Dziękuję bardzo obu kierowcom za udzielone wywiady i życzę powodzenia w inauguracyjnym wyścigu w serii GP2!
Liczba wyświetleń: 2472 (33 użytkowników)
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
F1WyścigZakończona
GTKwalifikacjeZakończona
GTWyścigZakończona
F1KwalifikacjeZakończona
F1WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
13 °C
Tor:
13 °C
PIĄ
Deszcz
19 °C
SOB
Częściowe zachmurzenie
25 °C
NIE
Zachmurzenie
24 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
Seria F1
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
Seria GT
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
40 941 444

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.