AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
21 kwietnia 2012
Kwalifikacje - Maserati wraca na pierwsze pole!
Po dwóch sesjach kwalifikacyjnych w Monako oraz w Kanadzie Patryk Bak przywrócił Maserati Pole Position i to właśnie on z czasem 1:40.596 ustawi się tuż przed Szymonem Prokopczakiem (Verva Racing) na starcie do wyścigu w Walencji!
Do rywalizacji o jak najlepszą pozycję startową przystąpiło siedemnastu kierowców i wszyscy chcieli jak najszybciej zrobić okrążenia - takie okrążenia, które pozwolą na mniejsze nerwy przed wyścigiem, jednak jak to już zwykle bywa w serii GP2, w wykonaniu takiego okrążenia przeszkadzało wiele czynników takich jak tłok na torze oraz niedopracowane ustawienia bolidu.
Sesja kwalifikacyjna była pokazem umiejętności dwóch kierowców - Patryka Baka oraz Szymona Prokopczaka. Ci kierowcy jako jedyni zeszli poniżej bariery 1:41. Do końca nie było wiadome kto z tej dwójki wygra jednak Maserati okazało się być szybsze o zaledwie 0.052 sekundy. Natomiast w walkę o trzecie miejsce włączyło się aż sześciu kierowców, którzy zmieścili się w różnicach pół sekundy pomiędzy trzecim, a ósmym kierowcą. Tym szczęśliwcem, który zdobył zaszczytne trzecie miejsce był Igor Borzęcki (Honda).
Zaraz poza podium znaleźli się w niewielkich odstępach czasowych kolejno Radosław Cupał (Verva Racing), Kacper Nogaj (Renault), Marek Jabłoński (Subaru), Krystian Osiński (Citroen) oraz Rafał Cupał (Renault). Za nimi z większą stratą uplasował się organiczony przez bolid Sebastian Cygler (Dark Whistler), który natomiast miał również większą przewagę nad Karolem Cupał (Alfa Romeo) zamykającym dziesiątkę. Następni byli Damian Grygo (Dark Whistler), Dominik Borycki (Caterham). Na końcu stawki na granicy reguły 107% dojechali Paweł Piątkiewicz (Honda) oraz Szymon Kmiecik (Alfa Romeo). Oprócz tego z powodu ścięć dyskwalifikacje otrzymali Patryk Łucków (Citroen), Jakub Hermyt (HRT) oraz Jacek Ziółkowski (Caterham).
Czy Maserati utrzyma formę również podczas wyścigu? Jak się potoczy walka w środku stawki, gdzie różnice są minimalne? O SC nie musimy na szczęście pytać, ponieważ w tym wyścigu nie wyjedzie na tor niezależnie od wszystkiego, jednak mimo tego liczymy, że żółta flaga będzie jak najrzadziej widoczna na torze, a procent kierowców na mecie będzie wysoki.
Do rywalizacji o jak najlepszą pozycję startową przystąpiło siedemnastu kierowców i wszyscy chcieli jak najszybciej zrobić okrążenia - takie okrążenia, które pozwolą na mniejsze nerwy przed wyścigiem, jednak jak to już zwykle bywa w serii GP2, w wykonaniu takiego okrążenia przeszkadzało wiele czynników takich jak tłok na torze oraz niedopracowane ustawienia bolidu.
Sesja kwalifikacyjna była pokazem umiejętności dwóch kierowców - Patryka Baka oraz Szymona Prokopczaka. Ci kierowcy jako jedyni zeszli poniżej bariery 1:41. Do końca nie było wiadome kto z tej dwójki wygra jednak Maserati okazało się być szybsze o zaledwie 0.052 sekundy. Natomiast w walkę o trzecie miejsce włączyło się aż sześciu kierowców, którzy zmieścili się w różnicach pół sekundy pomiędzy trzecim, a ósmym kierowcą. Tym szczęśliwcem, który zdobył zaszczytne trzecie miejsce był Igor Borzęcki (Honda).
Zaraz poza podium znaleźli się w niewielkich odstępach czasowych kolejno Radosław Cupał (Verva Racing), Kacper Nogaj (Renault), Marek Jabłoński (Subaru), Krystian Osiński (Citroen) oraz Rafał Cupał (Renault). Za nimi z większą stratą uplasował się organiczony przez bolid Sebastian Cygler (Dark Whistler), który natomiast miał również większą przewagę nad Karolem Cupał (Alfa Romeo) zamykającym dziesiątkę. Następni byli Damian Grygo (Dark Whistler), Dominik Borycki (Caterham). Na końcu stawki na granicy reguły 107% dojechali Paweł Piątkiewicz (Honda) oraz Szymon Kmiecik (Alfa Romeo). Oprócz tego z powodu ścięć dyskwalifikacje otrzymali Patryk Łucków (Citroen), Jakub Hermyt (HRT) oraz Jacek Ziółkowski (Caterham).
Czy Maserati utrzyma formę również podczas wyścigu? Jak się potoczy walka w środku stawki, gdzie różnice są minimalne? O SC nie musimy na szczęście pytać, ponieważ w tym wyścigu nie wyjedzie na tor niezależnie od wszystkiego, jednak mimo tego liczymy, że żółta flaga będzie jak najrzadziej widoczna na torze, a procent kierowców na mecie będzie wysoki.
Wyniki:
Poz | Kierowca | Zespół | Okr | Czas |
---|---|---|---|---|
01 | Patryk Bak | Maserati | 13 | 1:40.596 |
02 | Szymon Prokopczak | Verva Racing | 12 | 1:40.648 |
03 | Igor Borzęcki | Honda | 7 | 1:41.426 |
04 | Radosław Cupał | Verva Racing | 10 | 1:41.449 |
05 | Kacper Nogaj | Renault | 12 | 1:41.514 |
06 | Marek Jabłoński | Subaru | 2 | 1:41.575 |
07 | Krystian Osiński | Citroen | 5 | 1:41.749 |
08 | Rafał Cupał | Renault | 7 | 1:41.922 |
09 | Sebastian Cygler | Dark Whistler | 6 | 1:42.665 |
10 | Karol Cupał | Alfa Romeo | 15 | 1:43.435 |
11 | Damian Grygo | Dark Whistler | 6 | 1:44.306 |
12 | Dominik Borycki | Caterham | 13 | 1:44.998 |
13 | Paweł Piątkiewicz | Honda | 3 | 1:47.443 |
14 | Szymon Kmiecik | Alfa Romeo | 7 | 1:47.465 |
15 | Patryk Łucków | Citroen | 10 | DQ |
16 | Jakub Hermyt | HRT | 11 | DQ |
17 | Jacek Ziółkowski | Caterham | 13 | DQ |
18 | Mateusz Fabisch | Lamborghini | 0 | DNS |
NAJBLIŻSZE SESJE
Brak zaplanowanych sesji |
SERWERY
Serwer egzaminacyjny
Adres:
91.237.52.91:34297
Tor:
Sesja:
Testy
Serwer wyłączony
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Zachmurzenie
Powietrze:
20 °C
Tor:
28 °C
PON
23 °C
WTO
24 °C
ŚRO
22 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA SERII GP2
Szef serii:
Pomocnicy:
-
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |