AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
9 czerwca 2012
Kwalifikacje - Szymon na topie, słabo Maserati!
Mimo iż nie poprawił swojego rezultatu z treningu, znów był najlepszy. Szymon Prokopczak, bo o nim oczywiście mowa, bez większych problemów zdobył Pole Position na torze Suzuka w Japonii, gdzie odbędzie się już trzynasty wyścig tego sezonu. Dla kierowcy Vervy to już szóste zwycięstwo w kwalifikacjach pod rząd i ósme w tym sezonie. Obok niego w pierwszej linii ustawi się Marek Jabłoński (Subaru).
Kiedy kierowcy ustawiali się w kolejkę na końcu pitlane, Kacper Nogaj (Maserati) postanowił nie czekać i wyminął szereg bolidów, ustawiając się blisko linii, za co został ukarany punktem karnym. Światła zgasły i kierowcy wyruszyli na tor. Już na samym początku Patryk Łucków z Verva Racing zszedł poniżej 1:35. Jak się później okazało, był to jego najlepszy czas w dzisiejszej sesji. Nacieszył się on prowadzeniem przez kilka minut, gdyż Marek Jabłoński pojechał szybciej i po dziesięciu minutach to jego nazwisko figurowało na czele tabeli. Zdecydowanie rozczarowywał zespół Maserati - zaledwie ósme miejsce zajmował Kacper Nogaj, jedyny reprezentant wiceliderów generalki podczas dzisiejszych kwalifikacji.
Obecny mistrz serii GP2 nie czekał na ostatnie minuty i mniej więcej w połowie sesji przeszedł do właściwego ataku. 1:34.615 w zupełności wystarczyło Szymonowi do zdobycia kolejnego Pole Position. Za czołową trójką szalały bolidy najbogatszego zespołu w GP2 - Renault. Rafał Cupał tracił do Patryka Łucków zaledwie 0.003 sekundy, natomiast Dawid Kuszel próbował wykrzesać jeszcze trochę potencjału ze swojego bolidu. Udało mu się poprawić czas w końcówce sesji, lecz nie wystarczył on na zyskanie pozycji. Nie zbyt dobrze wiodło się Patrykowi Bęgier (Citroen), który podobnie jak Dawid przesiadł się do bolidu niższej serii. Niestety, nie przyzwyczaił się on do samochodu i zajmował ostatnią lokatę.
Pierwsza linia dla Szymona Prokopczaka (Verva Racing) i Marka Jabłońskiego (Subaru). Nie dziwią także kolejne pozycje: trzeci Patryk Łucków (Verva Racing), czwarty Rafał Cupał i piąty Dawid Kuszel (obaj z Renault). Z szóstego pola wystartuje jutro Sebastian Cygler, reprezentujący barwy Citroena, który pozostawił za sobą Radosława Cupał (Subaru) oraz Igora Borzęckiego (Honda). Tylko dziewiąte miejsce zajął Kacper Nogaj, co jest chyba najgorszym wynikiem zespołu w kwalifikacjach w tym sezonie. Czołową dziesiątkę zamknął Paweł Piątkiewicz z Hondy. Dalsze pozycje zajęli kierowcy HRT: tym razem to Jakub Brański był szybszy, a Maciej Paruch musiał zadowolić się dwunastą lokatą. Trzynasty był Patryk Bęgier (Citroen), a za nim tylko zdyskwalifikowany Szymon Kmiecik. Na szczęście czas uzyskany na treningu pozwoli kierowcy Alfy Romeo na wystartowanie do wyścigu.
Więc to jednak prawda, Maserati nie najlepiej radzi sobie na Suzuce. Otwiera to olbrzymią szansę przed Verva Racing na powiększenie przewagi punktowej nad głównym rywalem. Umożliwiłoby to spokojne kontrolowanie sytuacji przez broniący mistrzostwa zespół. Zarówno podczas treningu, jak i w kwalifikacjach, oglądaliśmy wiele wyjazdów na pobocza i uszkodzonych części w bolidach. Kluczem do sukcesu może okazać się nie tylko dobre tempo i taktyka, ale także bezbłędność.
Kiedy kierowcy ustawiali się w kolejkę na końcu pitlane, Kacper Nogaj (Maserati) postanowił nie czekać i wyminął szereg bolidów, ustawiając się blisko linii, za co został ukarany punktem karnym. Światła zgasły i kierowcy wyruszyli na tor. Już na samym początku Patryk Łucków z Verva Racing zszedł poniżej 1:35. Jak się później okazało, był to jego najlepszy czas w dzisiejszej sesji. Nacieszył się on prowadzeniem przez kilka minut, gdyż Marek Jabłoński pojechał szybciej i po dziesięciu minutach to jego nazwisko figurowało na czele tabeli. Zdecydowanie rozczarowywał zespół Maserati - zaledwie ósme miejsce zajmował Kacper Nogaj, jedyny reprezentant wiceliderów generalki podczas dzisiejszych kwalifikacji.
Obecny mistrz serii GP2 nie czekał na ostatnie minuty i mniej więcej w połowie sesji przeszedł do właściwego ataku. 1:34.615 w zupełności wystarczyło Szymonowi do zdobycia kolejnego Pole Position. Za czołową trójką szalały bolidy najbogatszego zespołu w GP2 - Renault. Rafał Cupał tracił do Patryka Łucków zaledwie 0.003 sekundy, natomiast Dawid Kuszel próbował wykrzesać jeszcze trochę potencjału ze swojego bolidu. Udało mu się poprawić czas w końcówce sesji, lecz nie wystarczył on na zyskanie pozycji. Nie zbyt dobrze wiodło się Patrykowi Bęgier (Citroen), który podobnie jak Dawid przesiadł się do bolidu niższej serii. Niestety, nie przyzwyczaił się on do samochodu i zajmował ostatnią lokatę.
Pierwsza linia dla Szymona Prokopczaka (Verva Racing) i Marka Jabłońskiego (Subaru). Nie dziwią także kolejne pozycje: trzeci Patryk Łucków (Verva Racing), czwarty Rafał Cupał i piąty Dawid Kuszel (obaj z Renault). Z szóstego pola wystartuje jutro Sebastian Cygler, reprezentujący barwy Citroena, który pozostawił za sobą Radosława Cupał (Subaru) oraz Igora Borzęckiego (Honda). Tylko dziewiąte miejsce zajął Kacper Nogaj, co jest chyba najgorszym wynikiem zespołu w kwalifikacjach w tym sezonie. Czołową dziesiątkę zamknął Paweł Piątkiewicz z Hondy. Dalsze pozycje zajęli kierowcy HRT: tym razem to Jakub Brański był szybszy, a Maciej Paruch musiał zadowolić się dwunastą lokatą. Trzynasty był Patryk Bęgier (Citroen), a za nim tylko zdyskwalifikowany Szymon Kmiecik. Na szczęście czas uzyskany na treningu pozwoli kierowcy Alfy Romeo na wystartowanie do wyścigu.
Więc to jednak prawda, Maserati nie najlepiej radzi sobie na Suzuce. Otwiera to olbrzymią szansę przed Verva Racing na powiększenie przewagi punktowej nad głównym rywalem. Umożliwiłoby to spokojne kontrolowanie sytuacji przez broniący mistrzostwa zespół. Zarówno podczas treningu, jak i w kwalifikacjach, oglądaliśmy wiele wyjazdów na pobocza i uszkodzonych części w bolidach. Kluczem do sukcesu może okazać się nie tylko dobre tempo i taktyka, ale także bezbłędność.
Wyniki:
Poz | Kierowca | Zespół | Okr | Czas |
---|---|---|---|---|
01 | Szymon Prokopczak | Verva Racing | 24 | 1:34.615 |
02 | Marek Jabłoński | Subaru | 23 | 1:34.871 |
03 | Patryk Łucków | Verva Racing | 23 | 1:34.964 |
04 | Rafał Cupał | Renault | 24 | 1:34.967 |
05 | Dawid Kuszel | Renault | 24 | 1:34.996 |
06 | Sebastian Cygler | Citroen | 24 | 1:35.271 |
07 | Radosław Cupał | Subaru | 26 | 1:35.296 |
08 | Kacper Nogaj | Maserati | 24 | 1:35.650 |
09 | Paweł Piątkiewicz | Honda | 23 | 1:36.622 |
10 | Jakub Brański | HRT | 24 | 1:36.748 |
11 | Maciej Paruch | HRT | 14 | 1:37.294 |
12 | Patryk Bęgier | Citroen | 24 | 1:38.321 |
13 | Igor Borzęcki | Honda | 20 | DQ |
14 | Szymon Kmiecik | Alfa Romeo | 19 | DQ |
NAJBLIŻSZE SESJE
Brak zaplanowanych sesji |
SERWERY
Serwer egzaminacyjny
Adres:
91.237.52.91:34297
Tor:
Sesja:
Testy
Serwer wyłączony
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Zachmurzenie
Powietrze:
22 °C
Tor:
28 °C
PON
23 °C
WTO
24 °C
ŚRO
22 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA SERII GP2
Szef serii:
Pomocnicy:
-
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |