AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
10 marca 2014
Mateusz Bogusz zwycięzcą pierwszego wyścigu!
W trakcie 60 minut rywalizacji na torze Laguna Seca najlepszy okazał się kierowca FSP GT - Mateusz Bogusz. Podium uzupełnili reprezentanci DFP - Dawid Kuszel oraz Patryk Krutyj.
W przeciwieństwie do treningu i kwalifikacji, tym razem na tor nie spadła ani jedna kropla deszczu. Na starcie pojawiło się 19 kierowców - na czas nie dotarli zgłoszeni do sesji Adam Krzysztofiak, Krzysztof Pieczykolan i Mateusz Tomaszewski.
Kiedy zgasły czerwone światła, kierowcy ruszyli do walki w pierwszym wyścigu GT w lidze. Słaby start zaliczył Mateusz Bogusz. Kierowca FSP GT nie wykorzystał przewagi startu z Pole Position i na pierwszym okrążeniu znalazł się za Dawidem Kuszel. Miał on jednak blisko 60 minut, by odrobić stratę. W pierwszym zakręcie, a także w późniejszych sekcjach toru Laguna Seca nie doszło do żadnej potężnej kolizji, która zmusiłaby samochód bezpieczeństwa do wyjazdu z pitlane.
Pierwsza dwójka natychmiast zaczęła odjeżdżać stawce, kolejny duet stanowili Patryk Rogozik i Radosław Bogusz, a piątą pozycję ze startu utrzymywał Łukasz Dams. Straty z kwalifikacji powoli odrabiał Sebastian Kosmala, zbliżając się do pierwszej dziesiątki. Jego marzenia zostały zniweczone przez przebitą oponę w dalszej części wyścigu - nie przekreśliło to jednak jego szans na punkty.
O ile na początku Dawid Kuszel i Mateusz Bogusz jechali porównywalnym tempem, po kilku okrążeniach ten drugi zaczął zbliżać się do rywala, aż w końcu zdecydował się na atak. Kierowca FSP zdołał znaleźć się na prowadzeniu i stopniowo oddalać się od pojawiającego się co chwila w lusterkach Ferrari zespołu DFP. Za nimi Patryk Krutyj dzielnie walczył o trzecią pozycję, zaś Łukasz Jasiński utknął za Maciejem Cabałą. Dobrze radził sobie również Łukasz Dams, choć w pewnym momencie zaczął zbliżać się do niego Radosław Cupał. Ostatecznie reprezentant Łady przekroczył linię mety o niewiele ponad pół sekundy przed piątym kierowcą kwalifikacji.
Częstym gościem na poboczu był Michał Bokuniewicz. Niemal od początku zajmował on ostatnią pozycję, a niektórzy rywale nawet mieli obawy, kiedy musieli go zdublować. Nie było jednak podstaw, by wysłać na tor Safety Car. W międzyczasie pierwszym kierowcą, który miał nie ujrzeć flagi w biało-czarną szachownicę został Karol Majewski. Kierowca Audi na 12 okrążeniu wypadł z toru uderzając tak niefortunnie w bandę, że z jego samochodu odpadło koło. Cztery okrążenia później ofiarą elektroniki w swoim samochodzie padł Patryk Łucków. Mimo to nie ominęły go skargi za ścięcia toru, których dopuścił się zanim zakończył udział w wyścigu. Jednocześnie kierowca Hoonigana był jedynym, którzy otrzymał karę za przewinienia dokonane na torze.
Po upływie godziny od startu wyścigu na mecie pojawiła się flaga w biało-czarną szachownicę. Jako pierwszy ujrzał ją Mateusz Bogusz, przejeżdżając 43 okrążenia w wyścigu i wyprzedzając duet DFP - Dawida Kuszel i Patryka Krutyj odpowiednio o 13 i 27 sekund. Kolejne miejsca zajęli - Radosław Bogusz, Patryk Rogozik, Radosław Cupał, Łukasz Jasiński, Łukasz Dams - który do ostatniej chwili walczył o 7. miejsce, jednak musiał uznać wyższość swojego imiennika (przyczyniły się do tego bardziej zużyte opony w Ferrari). Punktowane pozycje, ze stratą jednego lub większej liczby okrążeń uzupełnili Maciej Cabała, Krystian Osiński, Mateusz Kaczyński (który stracił miejsce w dziesiątce po uderzeniu w ścianę w szykanie), Sebastian Kosmala (jako jeden z nielicznych "zaliczył kapcia"), Łukasz Lewczuk, Adrian Pińczuk oraz Michał Bokuniewicz (strata aż 6 okrążeń).
Z toru Laguna Seca najwięcej punktów wywiezie DFP, choć to zadanie trochę ułatwiła im nieobecność drugiego kierowcy FSP - Nikodema Wiśniewskiego. Oprócz zespołu Dawida Kuszel, jedynie Gazprom Łada i Ferrari Sport zdobyły punkty dwoma samochodami, lecz wydawało się, że tutaj byli trochę z tyłu w stosunku do DFP i FSP. Czy taki układ sił zobaczymy też w drugiej rundzie, we Francji? Weekend na torze Paul Ricard rozpocznie się już 21 marca!
Kary:
Patryk Łucków:
+7,5 sek. za 14.5 w 3:44, 4:55, 5:31, 6:57, 8:30, 9:32, 10:03, 10:11, 11:27, 11:29, 11:35, 12:24, 12:55, 13:03, 13:51, 15:16, 15:54, 19:29, 19:36, 21:01, 21:29, 23:00, 26:26, 26:33
+3 PK za 14.5 w 3:44, 4:55, 5:31, 6:57, 8:30, 9:32, 10:03, 10:11, 11:27, 11:29, 11:35, 12:24, 12:55, 13:03, 13:51, 15:16, 15:54, 19:29, 19:36, 21:01, 21:29, 23:00, 26:26, 26:33
Łukasz Lewczuk:
+1 PK za 10.5
Maciej Cabała:
+1 PK za 10.5
Michał Bokuniewicz:
+1 PK za 10.5
Mateusz Tomaszewski:
+3 PK za 6.6
Adam Krzysztofiak:
+3 PK za 6.6
Krzysztof Pieczykolan:
+3 PK za 6.6
Kiedy zgasły czerwone światła, kierowcy ruszyli do walki w pierwszym wyścigu GT w lidze. Słaby start zaliczył Mateusz Bogusz. Kierowca FSP GT nie wykorzystał przewagi startu z Pole Position i na pierwszym okrążeniu znalazł się za Dawidem Kuszel. Miał on jednak blisko 60 minut, by odrobić stratę. W pierwszym zakręcie, a także w późniejszych sekcjach toru Laguna Seca nie doszło do żadnej potężnej kolizji, która zmusiłaby samochód bezpieczeństwa do wyjazdu z pitlane.
Pierwsza dwójka natychmiast zaczęła odjeżdżać stawce, kolejny duet stanowili Patryk Rogozik i Radosław Bogusz, a piątą pozycję ze startu utrzymywał Łukasz Dams. Straty z kwalifikacji powoli odrabiał Sebastian Kosmala, zbliżając się do pierwszej dziesiątki. Jego marzenia zostały zniweczone przez przebitą oponę w dalszej części wyścigu - nie przekreśliło to jednak jego szans na punkty.
O ile na początku Dawid Kuszel i Mateusz Bogusz jechali porównywalnym tempem, po kilku okrążeniach ten drugi zaczął zbliżać się do rywala, aż w końcu zdecydował się na atak. Kierowca FSP zdołał znaleźć się na prowadzeniu i stopniowo oddalać się od pojawiającego się co chwila w lusterkach Ferrari zespołu DFP. Za nimi Patryk Krutyj dzielnie walczył o trzecią pozycję, zaś Łukasz Jasiński utknął za Maciejem Cabałą. Dobrze radził sobie również Łukasz Dams, choć w pewnym momencie zaczął zbliżać się do niego Radosław Cupał. Ostatecznie reprezentant Łady przekroczył linię mety o niewiele ponad pół sekundy przed piątym kierowcą kwalifikacji.
Częstym gościem na poboczu był Michał Bokuniewicz. Niemal od początku zajmował on ostatnią pozycję, a niektórzy rywale nawet mieli obawy, kiedy musieli go zdublować. Nie było jednak podstaw, by wysłać na tor Safety Car. W międzyczasie pierwszym kierowcą, który miał nie ujrzeć flagi w biało-czarną szachownicę został Karol Majewski. Kierowca Audi na 12 okrążeniu wypadł z toru uderzając tak niefortunnie w bandę, że z jego samochodu odpadło koło. Cztery okrążenia później ofiarą elektroniki w swoim samochodzie padł Patryk Łucków. Mimo to nie ominęły go skargi za ścięcia toru, których dopuścił się zanim zakończył udział w wyścigu. Jednocześnie kierowca Hoonigana był jedynym, którzy otrzymał karę za przewinienia dokonane na torze.
Po upływie godziny od startu wyścigu na mecie pojawiła się flaga w biało-czarną szachownicę. Jako pierwszy ujrzał ją Mateusz Bogusz, przejeżdżając 43 okrążenia w wyścigu i wyprzedzając duet DFP - Dawida Kuszel i Patryka Krutyj odpowiednio o 13 i 27 sekund. Kolejne miejsca zajęli - Radosław Bogusz, Patryk Rogozik, Radosław Cupał, Łukasz Jasiński, Łukasz Dams - który do ostatniej chwili walczył o 7. miejsce, jednak musiał uznać wyższość swojego imiennika (przyczyniły się do tego bardziej zużyte opony w Ferrari). Punktowane pozycje, ze stratą jednego lub większej liczby okrążeń uzupełnili Maciej Cabała, Krystian Osiński, Mateusz Kaczyński (który stracił miejsce w dziesiątce po uderzeniu w ścianę w szykanie), Sebastian Kosmala (jako jeden z nielicznych "zaliczył kapcia"), Łukasz Lewczuk, Adrian Pińczuk oraz Michał Bokuniewicz (strata aż 6 okrążeń).
Z toru Laguna Seca najwięcej punktów wywiezie DFP, choć to zadanie trochę ułatwiła im nieobecność drugiego kierowcy FSP - Nikodema Wiśniewskiego. Oprócz zespołu Dawida Kuszel, jedynie Gazprom Łada i Ferrari Sport zdobyły punkty dwoma samochodami, lecz wydawało się, że tutaj byli trochę z tyłu w stosunku do DFP i FSP. Czy taki układ sił zobaczymy też w drugiej rundzie, we Francji? Weekend na torze Paul Ricard rozpocznie się już 21 marca!
Kary:
Patryk Łucków:
+7,5 sek. za 14.5 w 3:44, 4:55, 5:31, 6:57, 8:30, 9:32, 10:03, 10:11, 11:27, 11:29, 11:35, 12:24, 12:55, 13:03, 13:51, 15:16, 15:54, 19:29, 19:36, 21:01, 21:29, 23:00, 26:26, 26:33
+3 PK za 14.5 w 3:44, 4:55, 5:31, 6:57, 8:30, 9:32, 10:03, 10:11, 11:27, 11:29, 11:35, 12:24, 12:55, 13:03, 13:51, 15:16, 15:54, 19:29, 19:36, 21:01, 21:29, 23:00, 26:26, 26:33
Łukasz Lewczuk:
+1 PK za 10.5
Maciej Cabała:
+1 PK za 10.5
Michał Bokuniewicz:
+1 PK za 10.5
Mateusz Tomaszewski:
+3 PK za 6.6
Adam Krzysztofiak:
+3 PK za 6.6
Krzysztof Pieczykolan:
+3 PK za 6.6
Wyniki:
Poz | Kierowca | Zespół | Okr | Czas |
---|---|---|---|---|
01 | Mateusz Bogusz | FSP GT | 43 | 1:00:28.060 |
02 | Dawid Kuszel | DFP Racing | 42 | +0:13.062 |
03 | Patryk Krutyj | DFP Racing | 43 | +0:27.436 |
04 | Radosław Bogusz | Hoonigan GT | 43 | +0:41.300 |
05 | Patryk Rogozik | Ferrari Sport | 43 | +0:52.033 |
06 | Radosław Cupał | Gazprom Lada | 43 | +0:53.219 |
07 | Łukasz Jasiński | Gazprom Lada | 43 | +1:23.685 |
08 | Łukasz Dams | Ferrari Sport | 43 | +1:24.127 |
09 | Maciej Cabała | Polish Tigers | 42 | +1 okr. |
10 | Krystian Osiński | Eurosport | 42 | +1 okr. |
11 | Mateusz Kaczyński | Light | 42 | +1 okr. |
12 | Sebastian Kosmala | LOTOS GT | 41 | +2 okr. |
13 | Łukasz Lewczuk | SR GT | 41 | +2 okr. |
14 | Adrian Pińczuk | Audi | 40 | +3 okr. |
15 | Michał Bokuniewicz | Mercedes GT | 37 | +6 okr. |
16 | Dawid Czepiela | Red Bull | 27 | DNF |
17 | Maciej Miłosz | Playboy GT | 23 | DNF |
18 | Patryk Łucków | Hoonigan GT | 16 | DNF |
19 | Karol Majewski | Audi | 12 | DNF |
20 | Mateusz Tomaszewski | Mercedes GT | 0 | DNS |
21 | Krzysztof Pieczykolan | Aston Martin | 0 | DNS |
22 | Adam Krzysztofiak | Red Bull | 0 | DNS |
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
Runda 12
Kwalifikacje | Zakończona |
Wyścig | Zakończona |
SERWERY
Serwer GT
Adres:
91.237.52.91:12000
Tor:
Sesja:
GT, Wyścig
Serwer wyłączony
Serwer GT | |
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Zachmurzenie
Powietrze:
14 °C
Tor:
14 °C
PIĄ
23 °C
SOB
22 °C
NIE
25 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA SERII GT
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |
01 | Patryk Krutyj | 253 |
02 | Radosław Bogusz | 191 |
03 | Mateusz Bogusz | 177 |
04 | Adrian Babiński | 154 |
05 | Aleksy Mainusz | 145 |
06 | Marcel Pawiński | 136 |
07 | Patryk Topczewski | 78 |
08 | Kryspin Słomiński | 77 |
09 | Mateusz Guzowski | 69 |
10 | Maciej Paruch | 68 |