O NAS
Liga F1 Online (w skrócie F1O) w obecnej formie istnieje od połowy roku 2012. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy ligą bardzo młodą – wcześniej byliśmy znani jako The One League, która powstała z połączenia dwóch niezależnych lig. Razem mamy za sobą już 7 lat i 12 sezonów aktywnego rywalizowania. Od samego początku aż do roku 2012 liga opierała się na grze F1 Challenge '99-'02. Byliśmy czołową ligą korzystającą z tej gry w Polsce, jednak wykryliśmy lukę w jej zabezpieczeniach, dlatego postanowiliśmy z niej zrezygnować na rzecz aktualnie jednego z najlepszych symulatorów wyścigów – gry rFactor.
Od zawsze stawialiśmy sobie 2 główne cele: umożliwić naszym kierowcom jazdę w jak najlepszych warunkach, a także to, aby jak najbardziej uatrakcyjnić zwykłe rozgrywki sieciowe tak, żeby rywalizacja stała się jeszcze ciekawsza. Pierwszy, najważniejszy cel spełniamy przede wszystkim poprzez zapobieganie wszelkim problemom technicznym. Posiadamy własny serwer, na którym pingi są minimalne, a w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów, zrobimy wszystko nie żałując czasu i pieniędzy, aby je jak najszybciej wyeliminować i nie dopuścić do wystąpienia ich w przyszłości. Doświadczenie, zebrane przez zarząd na grze F1 Challenge '99-'02 (znacznie trudniejszej do opanowania ze względu na niemałą ilość błędów i problemów, które ta gra przysparzała), niezwykle pomaga administratorom w sprawny sposób zarządzać sesjami. Dużą wagę przywiązujemy również do regulaminu – staramy się, żeby jak najprecyzyjniej oraz najsprawiedliwiej określał postępowanie w prawie każdej sytuacji oraz wysokości kar za złamanie zasad. Nasza administracja zasłynęła z tego, że niezależnie od sytuacji zawsze skrupulatnie przestrzega regulaminu.
Posiadamy trzy serie wyścigowe: F1, GP2 i GT. Choć same wyścigi zapewniają dużo emocji, staramy się, żeby również poza wyścigami nasi użytkownicy nie odczuwali znudzenia. Pomaga w tym stworzony i stale rozwijany przez nas system menadżerski. Każdy zespół posiada szefa wybranego przez administrację spośród wszystkich chętnych użytkowników. Szefowie zespołów (za wyjątkiem serii F1) mogą zmienić zarówno nazwę swojego zespołu jak również malowanie bolidu. Za wygrane w sesjach pieniądze zespoły mogą ulepszać osiągi swoich bolidów. Z systemem menadżerskim związany jest również sposób przydzielania kierowców do zespołów. Odbywa się to przy pomocy systemu kontraktów – w pełni automatycznie, administracja nie ma wpływu na składy zespołów.
Oprócz systemu menadżerskiego na naszej witrynie internetowej istnieje kilka innych systemów, które zwiększają ciekawość oraz ułatwiają życie zarówno użytkownikom jak i administratorom. Są to na przykład: typer, w którym każdy użytkownik może wygrać pieniądze za dobre obstawienie pierwszej piątki w wyścigach ligowych; system automatycznie tworzonej listy startowej do sesji; statystyki kierowców i zespołów oraz system skarg na kierowców za incydenty, które miały miejsce w wyścigu.
Od sezonu 2014 udział w lidze jest całkowicie darmowy.
Runda 12
Kwalifikacje | Zakończona |
Wyścig | Zakończona |
Serwer GT | |
Serwer egzaminacyjny |
Kierowcy | Zespoły |
01 | Patryk Krutyj | 253 |
02 | Radosław Bogusz | 191 |
03 | Mateusz Bogusz | 177 |
04 | Adrian Babiński | 154 |
05 | Aleksy Mainusz | 145 |
06 | Marcel Pawiński | 136 |
07 | Patryk Topczewski | 78 |
08 | Kryspin Słomiński | 77 |
09 | Mateusz Guzowski | 69 |
10 | Maciej Paruch | 68 |