FacebookYouTubeTwitchCupSell
Z PADOKU
6 lutego 2015
Nowy sezon, nowe szanse
Około dwumiesięczna przerwa międzysezonowa dobiega końca. Zespoły rozpoczęły już przygotowania do rywalizacji w sezonie I 2015, a przede wszystkim zawarły nowe kontrakty. Kto, gdzie i z jakimi szansami na sukces w nadchodzącym sezonie?
West McLaren Mercedes
Po słabszym sezonie I 2014, w którym Patryk Krutyj reprezentował barwy Mercedesa, zespół z Woking ponownie wspiął się na szczyt w drugiej połowie roku. Tym razem McLaren znów będzie musiał poradzić sobie bez czterokrotnego już mistrza serii F1. Zespół zmienił obu kierowców i w sezonie I 2015 za sterami MP4-19 zasiadać będą Dawid Czepiela (wcześniej Honda) oraz Patryk Rogozik (wcześniej Red Bull), czyli odpowiednio czwarty i trzeci kierowca klasyfikacji sezonu II 2014. Choć niezbyt często odnosili oni zwycięstwa (Dawid jak na razie ma na koncie tylko jedną wygraną w F1 na torze Monza w sezonie 2013; Patryk poza zwycięstwem na Węgrzech w minionym sezonie odniósł jeszcze dwa zwycięstwa), należą oni do ścisłej czołówki i mogą namieszać. Oprócz dobrej formy w sezonie II 2014, w sumie przez trzy sezony z rzędu Dawid Czepiela nie wypadał z najlepszej piątki klasyfikacji końcowej, natomiast Patryk Rogozik może pochwalić się wicemistrzostwem w sezonie 2013 bądź trzecim miejscem rok wcześniej, czy też właśnie we wspomnianym już sezonie II 2014. Wygląda na to że McLaren wciąż będzie mocny i nadal będzie liczył się w czołówce. Ale czy ten skład będzie w stanie walczyć o mistrzostwo? Kto wie co może się zdarzyć jeśli obaj kierowcy złapią wysoką formę...

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 3 - 4
Klasyfikacja kierowców:
D. Czepiela: miejsca 5 - 9
P. Rogozik: miejsca 5 - 9

Jaguar Racing
Jaguar zastąpił Red Bulla, który w sezonie 2004 nie startował jeszcze w Formule 1. Nie zmienił się jednak szef zespołu i jeden z podstawowych kierowców - Maciej Młynek. Współpraca na linii zespół - kierowca układała się dobrze w dwóch ostatnich sezonach, czego następstwem jest jej kontynuacja w 2015 roku. Po zdobyciu mistrzostwa serii GP2 w sezonie 2013, Maciek dołączył do stawki F1 i już od samego początku zagościł na stałe w czołówce. Dowód? Już w debiutanckim sezonie wywalczył tytuł wicemistrza, przegrywając jedynie z Patrykiem Krutyj. To w nim upatrywano najgroźniejszego rywala dla zwycięzcy kilku ostatnich sezonów, tego który przełamie dominację Patryka. Niestety, sezon II 2014 nie był tak dobry jak poprzedni. Kierowcę Red Bulla prześladował pech - niezawinione kolizje, awarie, aż w końcu także błędy samego kierowcy. Nie znaczy to jednak, że sezon I 2015 będzie taki sam. Wzmocnieniem dla składu Jaguara, ale także silnym partnerem i rywalem Maćka będzie wicemistrz ubiegłosezonowej rywalizacji, czyli Sebastian Kosmala. Kierowca reprezentujący barwy BMW Sauber świetnie zaczął, lecz wystarczyły potem dwa nieukończone wyścigi, by stracić całą przewagę. Jeśli uda mu się wyeliminować te słabości, może to właśnie on skończy sezon z największą liczbą punktów. W Jaguarze mamy dwóch wicemistrzów z aspiracjami do mistrzowskiego tytułu. A to oznacza że także w punktacji zespołowej trzeba będzie liczyć się z tą ekipą.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 1 - 2
Klasyfikacja kierowców:
M. Młynek: miejsca 2 - 4
S. Kosmala: miejsca 2 - 4

Sauber Petronas
Ekipa Petera Saubera, podobnie jak Jaguar, przedłużyła kontrakt z jednym kierowcą (Adam Jurzysta). Ponieważ nie udało się zatrzymać w zespole Sebastiana Kosmali, Sauber postanowił zaryzykować i dać szansę kierowcy z GP2, konkretnie Dominikowi Lewińskiemu. Być może zaważył na tym fakt że w poprzednim sezonie Dominik wystartował w pięciu wyścigach F1, choć w żadnym nie udało mu się zdobyć punktów. Za to w GP2 zaimponował dwukrotnie piątym miejscem - w Kanadzie i na Węgrzech. Zespół jednak wierzy w tego kierowcę, tym bardziej że będzie współpracował z Adamem Jurzystą, a właśnie taki duet oglądaliśmy już w sezonie II 2014 w serii GT. Adam natomiast jest kierowcą, któremu szybkości nie brakuje (dziewięciokrotnie zdobywał PP), ale potrzebuje regularności. Jeśli wszystko zagra jak trzeba to ósme miejsce z sezonu II 2014 i siódme z sezonu I 2014 mogą się zamienić nawet w czwarte, tak jak miało to miejsce w 2012 roku (jest to najlepszy wynik Adama w klasyfikacji końcowej). Mimo wszystko Sauber wydaje się być w trochę słabszej formie niż pół roku temu, ale teoretyczne rozważania nie zawsze mają przełożenie w praktyce.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 6 - 7
Klasyfikacja kierowców:
A. Jurzysta: miejsca 10 - 14
D. Lewiński: miejsca 15 - 16

Lucky Strike BAR Honda
W sezonie I 2015 zespół reprezentować będą Radosław Cupał oraz Aleksander Brzozowski. Ten drugi dołączył do ligi niedawno, bowiem podczas poprzedniego sezonu, dostał szansę od Hondy i bardzo szybko zaczął imponować szybkością. Co prawda przełożenie jej na wynik nastąpiło dopiero po trzech wyścigach, w których nie punktował, ale sezon zakończył w świetnym stylu - dwa miejsca na najniższym stopniu podium i 10. miejsce w klasyfikacji kierowców. Zespół może mieć z niego naprawdę sporą pociechę. Tym razem kolegą zespołowym Aleksandra będzie jednocześnie jego szef, Radosław Cupał, mistrz ligi z sezonu II 2009 (wtedy w lidze rozgrywane były wyścigi tylko jednej serii - F1). Młodszy z braci Cupał odniósł 17 zwycięstw, ale ostatnie z nich miało miejsce... w sezonie I 2011! Być może pod tym względem przypomina trochę starszego brata (o którym mowa później), ale w ostatnich sezonach to on osiąga lepsze wyniki - chociażby drugie miejsce na torze Hockenheim, co było najlepszym wynikiem Ferrari w sezonie II 2014. Radosław aż sześciokrotnie kończył sezon w najlepszej trójce (2008, I 2009, II 2009, I 2010, I 2011, I 2014). Ostatni sezon nie był najlepszy (7. miejsce), ale jeśli spojrzeć dwa sezony wstecz... wszystko w rękach w Radosława.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 3 - 4
Klasyfikacja kierowców:
Rd. Cupał: miejsca 5 - 9
A. Brzozowski: miejsca 5 - 9

Scuderia Ferrari Marlboro
Najmocniejszy zespół na papierze. Dlaczego? Już wyjaśniam zagadnienie. W składzie stajni z Maranello na sezon I 2015 znalazł się... mistrzowski duet McLarena! Patryk Krutyj i Dawid Kuszel postanowili kontynuować swoją współpracę, lecz tym razem w nowych barwach. Szef zespołu, Szymon Kmiecik zdecydował się na taki ruch i wyrzucenie braci Cupał po nie najlepszym sezonie II 2014, gdzie o zaledwie jeden punkt przegrali walkę z Hondą o 4. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, a zespół nie odniósł zwycięstwa w wyścigu już trzeci sezon z rzędu. Sam Patryk Krutyj to już sporo dla składu. Zwycięstwem w klasyfikacji końcowej sezonu II 2014 zrównał się liczbą tytułów z legendarnym Rafałem Cupał, z tą różnicą że Patryk wszystkie tytuły zdobył z rzędu, natomiast Rafał po dwóch tytułach przegrał ze swoim bratem, by wygrać dwa kolejne sezony. Mimo sporych sukcesów i aż 46 wygranych wyścigów Patryk Krutyj nie zamierza zwalniać tempa. Czy stać go na piąty mistrzowski tytuł? Wraz z nim w Ferrari jeździł będzie niedoszły mistrz GP2 z sezonu I 2014. Z sezonu na sezon radzi sobie coraz lepiej - zaczynał od jedenastego miejsca w 2012 roku, przez siódme miejsce w 2013 i szóste w sezonie II 2014, gdzie prawie do samego końca walczył o trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców. Jeśli utrzyma tendencję zwyżkową, Ferrari może być nie do zatrzymania. Dublet za dubletem? Niekoniecznie, ale i tak Ferrari jest głównym faworytem tego sezonu.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 1 - 2
Klasyfikacja kierowców:
P. Krutyj: 1
D. Kuszel: 2 - 4


BMW Williams F1 Team
Williams, czyli zespół który swego czasu święcił triumfy, ale po pewnym czasie okazało się że ich kierowca łagodnie nie do końca uczciwie zdobywał spore punkty (mowa tu o latach 2010 - 2011). Po katastrofalnym sezonie I 2014, kiedy stajnia z Grove nie zdobyła ani jednego oczka w klasyfikacji, nastały lepsze czasy - szósta pozycja w klasyfikacji II 2014. Patrząc jednak na skład w dniu dzisiejszym, wydaje się że będą bliżej wyników z pierwszej części zeszłego roku (z całym szacunkiem dla kierowców). Oskar Adamczak pięciokrotnie startował w F1, co przyniosło mu 3 punkty. Kierowca ten jednak lepiej czuje się w samochodach zamkniętych, czyli serii GT. Błażej Młynek natomiast osiem razy próbował szczęścia w najwyżej według ligowej hierarchii serii, jednak bez żadnych sukcesów. Najlepszy wynik jaki osiągnął to 11. miejsce w Monako. Trudno więc wróżyć im sukcesy wobec jeszcze silniejszej konkurencji niż w poprzednim sezonie.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 6 - 7
Klasyfikacja kierowców:
B. Młynek: 19 - 20
O. Adamczak: 10 - 14

Mild Seven Renault F1 Team
Francuski zespół w tym sezonie reprezentować będą czterokrotny mistrz ligi, Rafał Cupał, oraz wicemistrz GP2 z sezonu II 2014, Aleksy Mainusz. Złośliwi twierdzą że ten pierwszy najlepsze lata ma już za sobą, ale fani Rafała natychmiast przypominają że w zeszłym sezonie stał on na podium (Bahrajn). Poza tym, jego wyniki nie powalały, jeszcze kilka razy zagościł w pierwszej piątce (a konkretnie trzy razy), a tak to zbierał punkty. Choć dla Aleksego w drugiej połowie roku 2014 najważniejsze były starty w GP2, wystąpił on w dwóch wyścigach F1. W pierwszym z nich zastępował Patryka Krutyj w McLarenie - i to godnie, bowiem zajął 3. miejsce. Oprócz tego ma na koncie kilka startów w sezonie I 2014, podczas których zgromadził łącznie 20 punktów. Teraz jednak ma być lepiej przygotowany do ponownego "debiutu" w F1 i wysoko postawić poprzeczkę Rafałowi. Czy będzie w stanie namieszać w czołówce? Ponieważ mistrza GP2, Łukasza Jasińskiego nie będziemy oglądali w tym sezonie w F1, to właśnie Alek będzie najlepszym kierowcą tej serii, który po sezonie II 2014 zdecydował się na przejście do bardziej wymagającej serii. Dawid Kuszel twierdził że starty w GP2 mu pomogły, zobaczymy czy Aleksy Mainusz potwierdzi jego teorię.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 5
Klasyfikacja kierowców:
A. Mainusz: 5 - 9
Rf. Cupał: 10 - 14

Panasonic Toyota Racing
Jeden z trzech zespołów, które nie punktowały w sezonie II 2014. Teraz ma być inaczej, a świadczy o tym chociażby zatrudnienie Mateusza Kuleszy. W F1 zaliczył on dwa występy, podczas których zasilił konto swoje i zespołu dwoma punktami. Lepiej radził sobie w GP2, gdzie dwukrotnie stawał na podium. Jest też jednym z trzech kierowców (obok wspomnianego już Aleksego Mainusza oraz Karola Piękosia), którzy dotychczas startowali w GP2 i zdecydowali się przyjąć oferty zespołów z F1. Wraz z nim barwy zespołu będzie reprezentował Marcin Jędrowiak. Dysponuje on nieznacznie większym doświadczeniem w serii - dziewięć występów i osiem punktów. Mimo to pewniejszym punktem tego zespołu zdaje się być Mateusz Kulesza.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 8 - 10
Klasyfikacja kierowców:
M. Jędrowiak: 17 - 18
M. Kulesza: 10 - 14

Jordan Ford
Jordan zdecydował się na dość ciekawą "mieszankę" kierowców - trzeci kierowca sezonu II 2014 w GP2, czyli Karol Piękoś, oraz regularny, ale nie powalający wynikami Bartłomiej Nowak. Karol dotychczas nie wystartował w żadnym wyścigu F1, więc pierwszy wyścig nowego sezonu będzie dla niego absolutnym debiutem. Trudno powiedzieć czego można od niego oczekiwać. Bartłomieja obserwowaliśmy za to w ostatnich pięciu wyścigach sezonu II 2014, lecz podobnie jak Błażej Młynek, nie ma za bardzo się czym chwalić. Jeśli jednak ktoś wyznaje zasadę że liczy się sam udział, to on tę zasadę jak najbardziej spełnia. Na spektakularne występy raczej nie ma co liczyć, o punkty także nie będzie łatwo.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 8 - 10
Klasyfikacja kierowców:
K. Piękoś: 15 - 16
B. Nowak: 19 - 20

Minardi Cosworth
Minardi postawiło na dwóch debiutantów, którzy nie zaliczyli jeszcze żadnego występu nie tylko w serii F1, ale w ogóle w lidze! Ryzykowny krok, ale kto wie, może się opłaci? Zespół nie ma nic do stracenia, ciężko byłoby mu pozyskać kierowców z górnej półki, więc może pozwolić sobie na takie ryzyko. Jednak z pogłosek, które krążyły po padoku podczas testów przedsezonowych w Jerez można wywnioskować że Mateusz Dąbrowski to wręcz strzał w dziesiątkę w przypadku takiego zespołu jak Minardi. Patryk Smagacz od siebie powinien zapewnić solidne wsparcie drugiego kierowcy i być może od czasu do czasu punkty. Jak będzie? To się okaże.

Szanse:
Klasyfikacja konstruktorów: 8 - 10
Klasyfikacja kierowców:
P. Smagacz: 17 - 18
M. Dąbrowski: 10 - 14
Liczba wyświetleń: 5460 (53 użytkowników)
KOMENTARZE
8 lut 2015 12:32
Piękne są te bolidy.
8 lut 2015 13:37
19 - 20.... ciekawe ilu wgl będzie jeździć cały czas, a nie tylko na początku :D
8 lut 2015 15:30
Błażej Młynek napisał(a):
19 - 20.... ciekawe ilu wgl będzie jeździć cały czas, a nie tylko na początku :D


Ja będę 19, Ty 20.
8 lut 2015 20:25
Bartłomiej Nowak napisał(a):
Błażej Młynek napisał(a):
19 - 20.... ciekawe ilu wgl będzie jeździć cały czas, a nie tylko na początku :D


Ja będę 19, Ty 20.


Stawiałbym, że to jednak Błażej będzie przed Tobą :P
8 lut 2015 21:33
Jordan jeszcze was zaskoczy :)
10 lut 2015 01:10
Czekam na coś takiego w GP2 i GT :D
Konto usunięte
10 lut 2015 14:23
Coś czuję i małe wirtualne pieniądze postawię, że zaskoczy Was, może nie od samego początku, Minardi Cosworth.
11 lut 2015 14:44
Mnie nie zaskoczy bo wiem, że Dabro jest mocny :D
NAJBLIŻSZE SESJE

Runda 12

La Sarthe

Francja
KwalifikacjeZakończona
WyścigZakończona
SERWERY
Serwer GT
Adres:
91.237.52.91:12000
Sesja:
GT, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
16 °C
Tor:
16 °C
PIĄ
Deszcz
19 °C
SOB
Częściowe zachmurzenie
25 °C
NIE
Zachmurzenie
24 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177
04Adrian Babiński154
05Aleksy Mainusz145
06Marcel Pawiński136
07Patryk Topczewski78
08Kryspin Słomiński77
09Mateusz Guzowski69
10Maciej Paruch68

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
40 942 398

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.