AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
3 lutego 2017
Kalendarz wyścigów serii GT na sezon I 2017
Administracja przedstawia układ 12 wyścigów wraz z datami, który będzie obowiązywał w sezonie I 2017. Przedstawiamy również nowości, które pojawią się w tym sezonie.
Po raz pierwszy od dawna cały kalendarz został ułożony poprzez administrację serii GT. Bartłomiej Nowak wraz z Matueszem Boguszem ustalili 12 torów na których odbędą się rundy serii GT w sezonie I 2017. W siódmym sezonie zapoczątkowanej w 2014 roku serii pojawią się aż 3 nowy tory, na których nie odbyły się wyścigi serii GT, będą to kanadyjski Mosport International Raceway (na zdjęciu), amerykański tor Road Atlanta (nie mylić z Road America) oraz belgijski Circuit Zolder. W kalendarzu pojawi się również nowa wersja Indianapolis Motor Speedway używana w wyścigu o GP Indianapolis w IndyCar od 2014 roku.
Daty wyścigów zostały ustalone w standardowym porządku geograficznym poczynając wyścigu australijskiego, później część europejska, a końcówka sezonu w Ameryce Północnej. Sezon zakończy się klasycznie wyścigiem dwugodzinnym na torze Circuit de la Sarthe. W kalendarzu znajdują się przerwy w weekendy, w których kierowcy potencjalnie mogliby nie pojechać z różnych poza ligowych powodów. Również przed finałowym wyścigiem kierowcy będą mieli tydzień przerwy.
Kalendarz prezentuje się następująco:
12.02.2017 - Runda 1 - Mount Panorama Circuit
19.02.2017 - Runda 2 - Red Bull Ring
26.02.2017 - Runda 3 - Silverstone
12.03.2017 - Runda 4 - Nurburgring
19.03.2017 - Runda 5 - Circuit Zolder
02.04.2017 - Runda 6 - Spa-Francorchamps
09.04.2017 - Runda 7 - Autodromo Nazionale di Monza
23.04.2017 - Runda 8 - Mosport International Raceway
07.05.2017 - Runda 9 - Road Atlanta
14.05.2017 - Runda 10 - Watkins Glen International
21.05.2017 - Runda 11 - Indianapolis Motor Speedway
04.06.2017 - Runda 12 - Circuit de la Sarthe (2 godziny)
Nowością w serii będzie wprowadzenie dwóch rund sprinterski (runda numer 5 i 8), oraz rundy mieszanej (numer 4).
Runda sprinterska będzie zawierać 2 krótsze wyścigi - 20 minut i 35 minut - odbywające się po sobie. Kwalifikacje do rundy sprinterskiej miały się odbywać na zasadzie jednego mierzonego okrążenia, jednak porzucono ten pomysł z powodu możliwych komplikacji. Pozycje na starcie drugiego wyścigu będą ustalone na podstawie klasyfikacji pierwszego wyścigu, z odwróceniem czołowej dziesiątki.
Runda mieszana będzie zawierała wyścig sprinterski, nazwany na tą okoliczność wyścigiem kwalifikacyjnym, który odbędzie się w sobotę i będzie trwał 25 minut, oraz klasyczny niedzielny wyścig godzinny. Pozycje na starcie wyścigu kwalifikacyjnego będą ustalone na podstawie klasyfikacji generalnej z odwróceniem czołowej dziesiątki tejże klasyfikacji.
Pozostałe rundy (z wyłączeniem rundy 12) będą rundami zwykłymi z jednym, niedzielnym, godzinnym wyścigiem. Z uwagi na przedsezonowe postanowienie administracji głównej ligi, weekend wyścigowy zostaje pozbawiony oficjalnej sesji treningowej (zostanie wydłużona rozgrzewka) i skrócony zostaje do 2 dni (sobota-niedziela).
W przypadku dwóch wyścigów w trakcie jednej rundy, skargi będzie można składać po zakończeniu drugiego wyścigu. Kary będą przyznawane na rezultat wyścigu, którego dotyczyła ta skarga.
Rozkład weekendu:
- runda zwykła:
sobota 18:00 - 30-minutowy nieoficjalny trening (rozgrzewka) + 30-minutowe kwalifikacje
niedziela 17:45 - godzinny wyścig poprzedzony 15-minutową rozgrzewką
- runda sprinterska
sobota 18:00 - 30-minutowy nieoficjalny trening (rozgrzewka) + 20-minutowe kwalifikacje
niedziela 17:45 - 15-minutową rozgrzewką, po nim 20-minutowy wyścig, 5-minutowa przerwa i 35-minutowy wyścig
- runda mieszana
sobota 18:00 - 30-minutowy nieoficjalny trening (rozgrzewka) + 25-minutowe wyścig kwalifikacyjny
niedziela 17:45 - godzinny wyścig poprzedzony 15-minutową rozgrzewką
Daty wyścigów zostały ustalone w standardowym porządku geograficznym poczynając wyścigu australijskiego, później część europejska, a końcówka sezonu w Ameryce Północnej. Sezon zakończy się klasycznie wyścigiem dwugodzinnym na torze Circuit de la Sarthe. W kalendarzu znajdują się przerwy w weekendy, w których kierowcy potencjalnie mogliby nie pojechać z różnych poza ligowych powodów. Również przed finałowym wyścigiem kierowcy będą mieli tydzień przerwy.
Kalendarz prezentuje się następująco:
12.02.2017 - Runda 1 - Mount Panorama Circuit
19.02.2017 - Runda 2 - Red Bull Ring
26.02.2017 - Runda 3 - Silverstone
12.03.2017 - Runda 4 - Nurburgring
19.03.2017 - Runda 5 - Circuit Zolder
02.04.2017 - Runda 6 - Spa-Francorchamps
09.04.2017 - Runda 7 - Autodromo Nazionale di Monza
23.04.2017 - Runda 8 - Mosport International Raceway
07.05.2017 - Runda 9 - Road Atlanta
14.05.2017 - Runda 10 - Watkins Glen International
21.05.2017 - Runda 11 - Indianapolis Motor Speedway
04.06.2017 - Runda 12 - Circuit de la Sarthe (2 godziny)
Nowością w serii będzie wprowadzenie dwóch rund sprinterski (runda numer 5 i 8), oraz rundy mieszanej (numer 4).
Runda sprinterska będzie zawierać 2 krótsze wyścigi - 20 minut i 35 minut - odbywające się po sobie. Kwalifikacje do rundy sprinterskiej miały się odbywać na zasadzie jednego mierzonego okrążenia, jednak porzucono ten pomysł z powodu możliwych komplikacji. Pozycje na starcie drugiego wyścigu będą ustalone na podstawie klasyfikacji pierwszego wyścigu, z odwróceniem czołowej dziesiątki.
Runda mieszana będzie zawierała wyścig sprinterski, nazwany na tą okoliczność wyścigiem kwalifikacyjnym, który odbędzie się w sobotę i będzie trwał 25 minut, oraz klasyczny niedzielny wyścig godzinny. Pozycje na starcie wyścigu kwalifikacyjnego będą ustalone na podstawie klasyfikacji generalnej z odwróceniem czołowej dziesiątki tejże klasyfikacji.
Pozostałe rundy (z wyłączeniem rundy 12) będą rundami zwykłymi z jednym, niedzielnym, godzinnym wyścigiem. Z uwagi na przedsezonowe postanowienie administracji głównej ligi, weekend wyścigowy zostaje pozbawiony oficjalnej sesji treningowej (zostanie wydłużona rozgrzewka) i skrócony zostaje do 2 dni (sobota-niedziela).
W przypadku dwóch wyścigów w trakcie jednej rundy, skargi będzie można składać po zakończeniu drugiego wyścigu. Kary będą przyznawane na rezultat wyścigu, którego dotyczyła ta skarga.
Rozkład weekendu:
- runda zwykła:
sobota 18:00 - 30-minutowy nieoficjalny trening (rozgrzewka) + 30-minutowe kwalifikacje
niedziela 17:45 - godzinny wyścig poprzedzony 15-minutową rozgrzewką
- runda sprinterska
sobota 18:00 - 30-minutowy nieoficjalny trening (rozgrzewka) + 20-minutowe kwalifikacje
niedziela 17:45 - 15-minutową rozgrzewką, po nim 20-minutowy wyścig, 5-minutowa przerwa i 35-minutowy wyścig
- runda mieszana
sobota 18:00 - 30-minutowy nieoficjalny trening (rozgrzewka) + 25-minutowe wyścig kwalifikacyjny
niedziela 17:45 - godzinny wyścig poprzedzony 15-minutową rozgrzewką
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
Runda 12
Kwalifikacje | Zakończona |
Wyścig | Zakończona |
SERWERY
Serwer GT
Adres:
91.237.52.91:12000
Tor:
Sesja:
GT, Wyścig
Serwer wyłączony
Serwer GT | |
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Słonecznie
Powietrze:
20 °C
Tor:
26 °C
PIĄ
26 °C
SOB
23 °C
NIE
19 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA SERII GT
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |
01 | Patryk Krutyj | 253 |
02 | Radosław Bogusz | 191 |
03 | Mateusz Bogusz | 177 |
04 | Adrian Babiński | 154 |
05 | Aleksy Mainusz | 145 |
06 | Marcel Pawiński | 136 |
07 | Patryk Topczewski | 78 |
08 | Kryspin Słomiński | 77 |
09 | Mateusz Guzowski | 69 |
10 | Maciej Paruch | 68 |