AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
23 października 2013
Apokaliptyczne Macau
Większość ludzi, którzy interesują się wyścigami uzna, że najtrudniejsze tory to tory uliczne ze względu na swoją ciasnotę. Jako przykład podają Monaco Street Circuit w Monte Carlo. Jednakże, na Dalekim Wschodzie jest coś jeszcze gorszego. Witamy z chińskiego portu Macau.
Początek okrążenia? 3 proste połączone dwoma szybkimi zakrętami. Proste są dosyć długie i w miarę szerokie. Czego chcieć więcej? Raj dla kierowcy. Jednak po dohamowaniu do 3 zakrętu raj zmienia się w piekło. Zaczynają się wić ciasne, ślepe zakręty oddzielone krótkimi prostymi fragmentami na których ledwo co dwa samochody się zmieszczą koło siebie. Margines błędu? Zero. Zahamujesz 2 sekundy za późno? Banda i po skrzydle. Źle się zabierzesz za wyprzedzanie (jeżeli w ogóle zaryzykujesz)? Banda i jeszcze zabierzesz ze sobą kolegę. Zrobisz obrót w zakręcie? Zablokujesz ten zakręt całkowicie. Utkniesz za wolniejszym kierowcą po pierwszych prostych? Masz po wyścigu. Pod koniec okrążenia oczywiście znowu są dwie proste, w tym jedna bardzo długa, ale strata poniesiona za tym "maruderem" może się okazać katastrofalna. Dla każdego kierowcy jadącego z tyłu w Macau jest tylko jedna nadzieja - Safety Car. Wyjedzie on na pewno. Nie jest to Yas Marina, gdzie występują połacie asfaltu i gdy nam cokolwiek się stanie możemy na nie bezpiecznie zjechać. Jeżeli staniemy w środku toru to możemy zawodnikom z tyłu zepsuć całkowicie plany. SC może być też nadzieją dla kierowców, którzy mogliby być zdublowani. Dublowanie w Macau, podobnie jak wyprzedzanie charakteryzuje się tym, że trzeba mieć tony odwagi w sobie, aby w jakimś ciasnym zakręcie zaatakować.
Kto może tu wygrać? Jako, że jest to tor uliczny, w dodatku bardzo trudny i bardzo ciasny można zaryzykować stwierdzenie, że każdy. Na torze Monza, gdzie działy się dantejskie sceny drugie miejsce (po karach, ale zawsze) zajął Bartłomiej Nowak, zawodnik bardziej końca stawki niż początku. Nawet bukmacherzy nie są w stanie wytypować zwycięzcy.
Przed każdym wyścigiem pojawiają się pytania kto wygra, kto zaskoczy itp. Tutaj nasuwa się tylko jedno - kto przetrwa? Zobaczymy to w najbliższą niedzielę.
Kto może tu wygrać? Jako, że jest to tor uliczny, w dodatku bardzo trudny i bardzo ciasny można zaryzykować stwierdzenie, że każdy. Na torze Monza, gdzie działy się dantejskie sceny drugie miejsce (po karach, ale zawsze) zajął Bartłomiej Nowak, zawodnik bardziej końca stawki niż początku. Nawet bukmacherzy nie są w stanie wytypować zwycięzcy.
Przed każdym wyścigiem pojawiają się pytania kto wygra, kto zaskoczy itp. Tutaj nasuwa się tylko jedno - kto przetrwa? Zobaczymy to w najbliższą niedzielę.
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
GP Brazylii
Kwalifikacje | Zakończona |
Wyścig | Zakończona |
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Tor:
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Serwer F1 | |
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Słonecznie
Powietrze:
17 °C
Tor:
22 °C
PIĄ
23 °C
SOB
22 °C
NIE
25 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA SERII F1
Szef serii:
Pomocnicy:
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |
01 | Adrian Babiński | 537 |
02 | Patryk Krutyj | 462 |
03 | Aleksy Mainusz | 364 |
04 | Marcel Pawiński | 316 |
05 | Dawid Czepiela | 269 |
06 | Maciej Wysmulski | 200 |
07 | Radosław Cupał | 189 |
08 | Wojciech Bobrowicz | 149 |
09 | Damian Wolkiewicz | 146 |
10 | Mateusz Majka | 142 |