FacebookYouTubeTwitchCupSell
Z PADOKU
19 maja 2014
Kierowcy Red Bull Racing zadowoleni z wyników
Red Bull Racing, jako wicelider klasyfikacji generalnej dysponuje znakomitymi kierowcami: Maciejem Młynkiem i Dawidem Czepielą. Obaj dojechali we wczorajszym wyścigu w Belgii na bardzo dobrze punktowanych pozycjach. Jak sami oceniają swój występ oraz jakie jest Ich zdanie w sprawie nadciągających zmian w lidze?
Nie tak dawno odbył się wyścig o GP Belgii. Opowiesz nam krótko o nim ze swojej perspektywy? Jesteś zadowolony ze swojej pozycji na mecie?

Maciej Młynek: Start zepsułem, co mi się zdarza bardzo rzadko. Spadłem na 4 miejsce. Po awansie na 3 miejsce próbowałem gonić Sebastiana, ale jechaliśmy równym tempem. Przy wjeździe na swoje stanowisko zderzyłem się z wyjeżdżającym Sebastianem, tracąc ok. 10 sekund i spadając za Patryka Rogozika. Gdy skończył przedwcześnie swój wyścig, wystarczyło dowieźć spokojnie swój rezulat, z którego jestem średnio zadowolony, lecz lepiej bym nie pojechał.

Dawid Czepiela: Wyścig o GP Belgii był tak naprawdę wyścigiem bardzo dziwnym. Ukończyłem go na 5 miejscu, prawdopodobnie skończę na 4 pozycji po karach dla Michała Burzyńskiego. Powinienem ukończyć go na 7 miejscu co byłoby totalną klapą, ale miałem sporo szczęścia, że Radka i Patryka (Craftera) wywaliło z serwera. 4 miejsce jest zatem bardzo dobrym wynikiem jeśli chodzi o ten wyścig. Wyścig był bardzo nudny, bo przez większość jechałem sam. Najlepsza trójka (Patryk, Sebastian i Maciej) odjechali, a ja walczyłem z Patrykiem Rogozik i Michałem Burzyńskim. Jednak kierowca Lotusa spowodował, że mój bolid się obrócił w 1 zakręcie po czym kompletnie straciłem tempo. Jak zwykle miałem spore problemy z tempem pod koniec 1 stintu. Do tego jeszcze spin zrobiony przeze mnie pod koniec zużywających się opon, gdzie straciłem kolejne 12 sekund. Jednak na Monzy nie będzie Patryka Krutyj, a celem moim jest TYLKO ZWYCIĘSTWO, gdyż na tym torze po raz pierwszy i jak do tej pory ostatni wygrałem w poprzednim sezonie. Mam nadzieję na podtrzymanie dobrej serii i dublet dla Red Bulla.

Jak oceniasz minione wyścigi oraz swoją pozycję w klasyfikacji generalnej? Jesteś zadowolony z tego, co udało Ci się osiągnąć, czy może czujesz niedosyt i liczysz na więcej?

MM: Minione wyścigi oceniam pozytywnie, chociaż zdarzały się takie występy, jak Nurburgring, które były osobistą wielką porażką, oraz takie jak Węgry i Monako gdzie czułem, że nie mogę ugrać więcej. Z pozycji w klasyfikacji generalnej jestem zadowolony. Myślę, że drugie miejsce dowiozę do końca, bo szanse na walkę z Patrykiem Krutyj są mizerne.

DC: Czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej to jest miejsce na którym bym chciał zakończyć obecny sezon. Oczywiście jeśli będzie możliwość walki o trzecie miejsce z Radkiem to powalczę. Jest to niesamowity kierowca. Bardzo mało czasu poświęca na treningi, a efekty widać. Na 11 wyścigów 5 razy stał na podium i na obecną chwilę to on zdecydowanie zasługuje na bycie na podium na koniec sezonu. Poprzedni rok był dla mnie historyczny, po raz pierwszy właśnie byłem tak wysoko w serii F1 w tak znanej i wspaniałej lidze. Jak dla mnie, zwykłego kierowcy jest to dobre osiągnięcie, ale liczę na więcej. Sporo w tym pomogła mi nieobecność na dwóch wyścigach Patryka Rogozika, który jest bardzo dobrym kierowcą, ale w Belgii miał pecha. Również rezygnacja z jazdy w serii F1 Łukasza Jasińskiego daje mi możliwość większej szansy na obronę czwartej lokaty do końca sezonu. Niestety mimo, że jestem czwarty w klasyfikacji generalnej za nami już 11 wyścigów, a ja tylko raz stanąłem na podium, na drugiej lokacie w Kanadzie. Liczyłem na trochę więcej miejsc na podium, ale jeszcze nie wszystko stracone.

Niektórzy kierowcy mówią, że słaba frekwencja w serii F1 wynika z potrzeby długich testów, długo trwającego ustawiania bolidu i pokonywania na testach dużej ilości okrążeń. Zgadzasz się z tą opinią? Jak wygląda zazwyczaj twoje przygotowanie do wyścigu? Wiele czasu poświęcasz na dostosowanie ustawień?

MM: Ja osobiście nie potrzebuję dużej ilości czasu na dostrojenie ustawień. Zazwyczaj wystarczą mi treningi w czwartek i piątek do zrobienia setupu, czasem gdy czuję że mogę coś poprawić, to poświęcam czas w sobotę. Opony sprawdzam w niedzielę wieczorem, ponieważ warunki panujące na torze są najbardziej zbliżone do tych które mogą wystąpić w wyścigu. Tak wygląda moje przygotowanie do wyścigu.

DC: Długie testy...hmm...Jak dla mnie to problem jest jeden. Duża różnica czasowa między czołówką, a dalszymi pozycjami jak to miało miejsce w kwalifikacjach do GP Belgii. Nie wynika to jednak moim zdaniem ze zbyt sporej różnicy w osiągach bolidów, lecz doświadczeniem jakie kierowcy z czołówki mają w lidze. Taka prawda, że fizyka co rok jest zmieniana, ale są podobne, a nowi kierowcy, którzy przychodzą do naszej ligi potrzebują czasu do przyzwyczajenia się i myślę, że frustracja dalekimi pozycjami prowadzi do rezygnacji tych kierowców. Moje przygotowanie wygląda tak, że z reguły wracam ze studiów w piątek wieczorem, przychodzę na 60 minutowy trening i to tyle, może przed kwalifikacjami zrobię jeszcze parę okrążeń... Wystarcza to często na czołową piątkę. Prawda jest jednak taka, że wystarczy zbudować jednego dobrego seta, a wystarczy on na cały sezon (oprócz Monaco i Monzy no i w tym sezonie SPA, gdzie bolid prowadził się tragicznie). Po prostu zmieniam tylko skrzydła, ciśnienia, czasem wysokość zawieszenia i kąt skrętu.

Jaki twoim zdaniem jest klucz do większej frekwencji w serii F1? Czy uważasz, że Administracja podąża w dobrym kierunku do osiągnięcia tego celu?

MM: Nie wiem, co mogłoby poprawić frekwencję w serii F1. Na pewno muszą być to chęci do uczenia się robienia setupów. Sam miałem jeden pomysł, ale raczej mizerny, do minimalnej poprawy frekwencji. Administracja próbuje wielu sposobów na zwiększenie jej, ale póki co wychodzi to ze słabym skutkiem.

DC: Klucz do frekwencji F1? Ciężkie pytanie to i ciężka odpowiedź. Było już wiele prób poprawy frekwencji w tej serii. Pierwszy problem jest taki, że wielu kierowców w simracingu ma już swoje sprawdzone ligi, w których jeździ i do innych się raczej nie przenoszą. Jak się pojawiają nowi użytkownicy to raczej tacy z ubogim albo brakiem doświadczenia. Moim zdaniem wszyscy użytkownicy powinni znaleźć po jednym kierowcy, który byłby chętny to i wszystkie miejsca byłyby zapełnione. Sądzę też, że najlepsi kierowcy z GP2 po udanym sezonie powinni przenieść się do serii F1, aby spróbować swoich sił, bo swoje już tam osiągnęli. A tutaj w GP2 brakuje miejsc i nowi kierowcy, którzy pojawili się w serii F1 na GP Belgii potrzebują oswojenia i ojeżdzenia w lidze, a nie posyłania ich raczej na głęboką wodę jaką dla nich na pewno jest seria F1 w tej lidze. Moja rada dla nowych kierowców... Na początku swojej kariery w tej lidze w pierwszym sezonie w F1 prawie w ogóle nie zdobywałem punktów, później tułałem się między GP2, a F1. Jednak po czasie doświadczenie zdobyte zaczęło procentować i procentuje do dziś.

Co sądzisz o wynikach ankiety odnośnie powrotu do starszych bolidów? Zdradzisz nam jakie jest Twoje zdanie w tej sprawie i dlaczego?

MM: Bardzo się cieszyłem, że będziemy jeździć w starszych bolidach. Miałem jednak nadzieję na inne wyniki. Sądziłem że większość zechce pojeździć w najszybszych bolidach spośród sezonów wybranych do ankiety lub w bolidach z silnikami V10, które brzmią wprost niesamowicie. Niestety, pomyliłem się.

DC: Powrót do starszych bolidów? W ankiecie głosowałem na nie, bo bardzo podobają mi się aktualne bolidy. Wszystko jest kwestią gustu... Gdyby pojawiłyby się może bolidy z innych lat, np..: 2009, 2010 albo jakieś z lat 70-80 to zagłosowałbym inaczej.

Masz już może jakieś plany odnośnie następnego sezonu?

MM: Jedyną pewną sprawą jest zostanie w serii F1, prawdopodobnie też zostanę w Red Bullu. Wszystko okaże się po sezonie.

DC: Ciężko stwierdzić co będzie po wakacjach. Aktualnie skupiam się na sesji, bo już blisko, a jak uda się ją zdać to planuje wyjechać na wakacje na zachód do pracy. Jak wrócę to ciężko powiedzieć, ale jak będę miał możliwość regularnej jazdy to będę jeździł w lidze i na pewno w serii F1. Lidze, która jest moją pasją. Na pewno będę jedną z ostatnich osób, które ją opuszczą.
Liczba wyświetleń: 2101 (34 użytkowników)
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE

GP Brazylii

Interlagos

Brazylia
KwalifikacjeZakończona
WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
16 °C
Tor:
16 °C
CZW
Zachmurzenie
18 °C
PIĄ
Deszcz
19 °C
SOB
Częściowe zachmurzenie
25 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
04Marcel Pawiński316
05Dawid Czepiela269
06Maciej Wysmulski200
07Radosław Cupał189
08Wojciech Bobrowicz149
09Damian Wolkiewicz146
10Mateusz Majka142

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
40 938 157

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.