FacebookYouTubeTwitchCupSell
Z PADOKU
18 października 2014
Mistrz serii i szef mistrzowskiego zespołu odpowiadają na pytania
Redaktor postanowił najpierw zadać kilka pytań mistrzowi.

Gratulacje wygranych trzech wyścigów z rzędu. Czy po zdobyciu hat-tricka będziesz dążył do celu, jakim zapewne jest wygranie wszystkich rund w sezonie?

Mateusz Bogusz: Zawsze celem na daną rundę jest wygrać, nigdy jednak nie wiadomo co się wydarzy w trakcie ścigania.

Teraz najbardziej oczekiwany wyścig sezonu na Nordschleife. Jak myślisz, jest w stanie ktoś Ci zagrozić?

Wszyscy, nigdy nie mam wystarczająco dużo czasu i chęci by dobrze się nauczyć Nordschleifa i w najlepszym przypadku uda mi się dojechać do mety.

FSP lideruje w klasyfikacji konstruktorów, jednak przez dwa pierwsze wyścigi dla zespołu punkty zdobywałeś tylko Ty. Jak myślisz, w tym sezonie uda Wam się zdobyć podwójną koronę?

Taki jest cel, czy się uda? Zobaczymy.

Czy sądzisz, że ulepszenia w Twoim przypadku robią jakąkolwiek różnicę?

Nie mam pojęcia, wszyscy konkurenci ulepszają swoje samochody w podobny sposób więc nijak to porównać.

Gdzie znajduje się Twoja przewaga nad innymi kierowcami?

Zwyczaj jest taki, że staram się unikać swej samooceny, ale jeżeli chcesz znać odpowiedź to spodobał mi się pewien obrazek


Jak widać, Mateusz nie był dzisiaj zbyt rozmowny. Czas na szefa mistrzowskiego zespołu - Łukasza Jasińskiego.

W tamtym sezonie czterokrotnie stawałeś na podium w GT. W tym sezonie pierwsze podium przypadło dopiero na 3. rundę. Jaki sobie stawiasz cel na ten sezon?

Moim celem na ten sezon jest czołowa piątka w klasyfikacji kierowców, a być może nawet czołowa trójka, jednak by tego dokonać muszę dość regularnie zdobywać spore ilości punktów i jak najczęściej stawać na pudle, co nie będzie proste. Jest to możliwe do osiągnięcia przy poświęceniu odpowiedniej ilości czasu na treningi, lecz
nie zawsze posiadam wystarczające jego ilości, aby realizować swoje cele i ambicje.

Czy Łada jest w stanie obronić tytuł mistrzowski z klasyfikacji konstruktorów?

Oczywiście, jesteśmy w stanie obronić tytuł mistrzowski, lecz z pewnością musimy liczyć przy tym na odrobinę szczęścia. Konkurencja jest bardzo mocna, ale naszym głównym atutem dotychczas była regularność, zarówna moja jak i Radka. Jeśli będziemy jeździć na podobnym poziomie jak w poprzednim sezonie, a u konkurencji nadal będą występować problemy z regularnym dojeżdżaniem do mety obu zawodników, to jak najbardziej jest to realne.

Wiele się mówi w padoku, że kluczem do dobrych wyników Łady jest świetna współpraca między Tobą, a Radkiem. Opowiedz wszystkim jak to wygląda.

Wbrew pozorom, nie poświęcamy wraz z Radkiem zbyt wiele czasu na treningi w serii GT. Dość często liczymy po prostu na nasze umiejętności oraz szczęście. Mimo tego udaje nam się dość regularnie walczyć o czołowe pozycje. Z pewnością nasza współpraca ma na to duży wpływ, ponieważ podczas wyścigów na bieżąco dzielimy się ze sobą swoimi spostrzeżeniami na
temat strategii czy też poczynań rywali. W serii GT, gdzie wyścigi trwają równo zegarową godzinę, w tym czasie niejednokrotnie dochodzi do przetasowań w stawce i błędów rywali, które staramy się wykorzystywać.

Jesteś liderem w klasyfikacji GP2. Czy jeśli uda Ci się zdobyć tytuł mistrzowski postanowisz wrócić do F1? Z tego co się mówi w padoku wielu kierowców za Tobą tęskni.

Nie wiem kto konkretnie za mną tęskni, lecz mam nadzieję, że nie jest to Czarek. Co do tytułu mistrzowskiego, to nie wybiegałbym aż tak w przyszłość. Sezon dopiero się zaczął, a seria GP2 rządzi się swoimi prawami. W perspektywie przyszłego sezonu nie wykluczam powrotu do F1, lecz obecnie nie zastanawiam się zbytnio nad tą kwestią, w tej chwili jeżdżę w serii GP2.

Jak typujesz końcową trójkę w klasyfikacji kierowców i konstruktorów na koniec sezonu?

W klasyfikacji kierowców faworytem jest oczywiście Mateusz Bogusz. Co do reszty podium, duże szanse mają tutaj z pewnością Patryk Krutyj, Radosław Bogusz, zawodnicy Lotosa czy też Patryk Rogozik.
Mam również nadzieję, że i my będziemy w stanie do samego końca realnie patrzeć na czołową trójkę. Uwzględniłbym tutaj też Łukasza Damsa oraz Dawida Kuszel, lecz z tego co mi obecnie wiadomo nie będą oni w stanie regularnie stawiać się podczas przyszłych wyścigów. W klasyfikacji konstruktorów mam nadzieję, że to my osiągniemy końcowy sukces, lecz jeśli dla FSP punkty regularnie zdobywać będzie nie tylko Mateusz Bogusz, a także jego teammate, to raczej oni staną się głównym faworytem w drodze po mistrzostwo. O podium zawalczą z pewnością również Lotos, Ferrari, Alpine czy też Hoonigan.

Jaką strategię obierasz przystępując do wyścigu? Co Twoim zdaniem jest kluczowe do sukcesu w tym sezonie?

Kluczem do każdego wyścigu jest odpowiednia strategia i zarządzanie oponami. W serii GT dochodzi do tego jeszcze oszczędzanie paliwa, które w niektórych rundach sezonu może mieć znaczący wpływ na końcowy rezultat. Oczywiście sukcesu nie osiągnie się również bez własnej ciężkiej pracy i regularności.

Dziękujemy serdecznie kierowcom za poświęcenie czasu i życzymy powodzenia na najbardziej wymagającym torze w kalendarzu.
Liczba wyświetleń: 5395 (57 użytkowników)
KOMENTARZE
18 paź 2014 16:07

Post został usunięty przez autora

18 paź 2014 17:14
Nie wiedziałem co pisać więc streściłem żeby nikomu nie psuć głowy :]
NAJBLIŻSZE SESJE

GP Brazylii

Interlagos

Brazylia
KwalifikacjeZakończona
WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
16 °C
Tor:
16 °C
CZW
Zachmurzenie
18 °C
PIĄ
Deszcz
19 °C
SOB
Częściowe zachmurzenie
25 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
04Marcel Pawiński316
05Dawid Czepiela269
06Maciej Wysmulski200
07Radosław Cupał189
08Wojciech Bobrowicz149
09Damian Wolkiewicz146
10Mateusz Majka142

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
40 933 781

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.