AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
1 marca 2015
Maciej Młynek z Pole Position
Swojego Jaguara na pierwszym polu przed wyścigiem ustawi Maciej Młynek. Przewaga nad Patrykiem Krutyj była znikoma, a wynosiła zaledwie 0.057s. Trzeci kwalifikacje ukończył Sebastian Kosmala.
Wielu kierowców zdziwi się faktem, że to dopiero drugie Pole Position Maćka Młynka w historii startów w serii F1! Poprzednie, premierowe Pole Position kierowca Jaguara zdobył 11 miesięcy temu - 29.03.2014 w księstwie Monaco! Wicemistrz królewskiej serii sprzed dwóch sezonów najprawdopodobniej wraca do lepszej formy i nikt nie zdziwi się jak wygra w Bahrainie. Zwycięzca sesji kwalifikacyjnej uzyskał rekord w trzeciej sekcji toru, gdzie był niewiele szybszy od Patryka Krutyja (0.006s) i Dawida Czepieli (0.015s). Drugi Patryk Krutyj bezkonkurencyjny był w pierwszym sektorze, gdzie uzyskał czas 29.093, najbliższy czasu Patryka był jego kolega zespołowy Dawid Kuszel, oraz ponownie Dawid Czepiela. Trzeci Sebastian Kosmala nie uzyskał w tym dniu rekordu w żadnym sektorów, ale porównując jego najlepsze sektory z kwalifikacji byłby ponownie najszybszy. Jak widać te kwalifikacje nie były udane dla "lidera" Jaguara. Czwarty niespodziewanie kwalifikacje ukończył Rafał Cupał, który był bezkonkurencyjny w drugim sektorze! Jako jedyny kierowca z całej stawki uzyskał czas poniżej 38.8 w tym segmencie toru, a Patryk Krutyj stracił do Rafała w tym miejscu aż 0,2s! Najbliższy czasu Rafała w tej sekcji był kierowca Jaguara - Sebastian Kosmala. Kierowca Renault pojechał jedne z najlepszych kwalifikacji w swojej karierze i w ostatnich tygodniach widać ewidentną zwyżkę formy u starszego z braci Cupał. Piąty kwalifikacje ukończył Adam Jurzysta, który przez całą pierwszą połowę kwalifikacji siedział w garażu i przyglądał się tylko jeździe rywali.
Dopiero szósty był zwycięzca piątkowego treningu - Radosław Cupał, który w tym dniu stracił swoją największą broń z treningu, szybkość w drugim sektorze. Prawdopodobnie Radek zmieniał jeszcze ustawienia auta podczas kwalifikacji, co tym razem mogło okazać się nietrafione. W czwartej linii natomiast ustawi się dopiero lider klasyfikacji generalnej - Patryk Rogozik, który w tym sezonie przyzwyczaił nas, że do wyścigów nie rusza z pierwszych pól. Obok Patryka swoje Renault ustawi Łukasz Jasiński, który dopiero pod koniec kwalifikacji potrafił uzyskać swój najlepszy rezultat. W piątej linii po raz kolejny na starcie wyścigu obok siebie ustawią się: Dawid Kuszel i Dawid Czepiela. Warto wspomnieć o fakcie, że zwycięzce kwalifikacji Macieja Młynka, a dziesiątego Dawida Czepielę różniło zaledwie 0.517 sekundy! Dawno nie widzieliśmy tak zaciętych kwalifikacji.
Poza pierwszą dziesiątką kwalifikacje ukończyli: Mateusz Dąbrowski, Kryspin Słomiński, Karol Piękoś, Patryk Smagacz i Bartłomiej Nowak. Ostatnim sklasyfikowanym kierowcą był Błażej Młynek, który jednak nie uzyskał czasu i nie posiada on jako jedyny progu czasowego i wątpliwe, aby administracja dała mu pozwolenie na udział w wyścigu.
Ciekawe rozkładają się też prędkości maksymalne poszczególnych kierowców. Jedni postawili zdecydowanie na przyczepność, a inni na prędkość. Może mieć to spory wpływ w wyścigu jeśli chodzi o manewry wyprzedzania. Kierowcy Jaguara jechali na podobnych ustawieniach swoich aut i prędkość maksymalna wynosiła zaledwie 314km/h. Podobną prędkością na końcu prostej startowej mieli bracia Cupał, tutaj 1/km szybszy od Rafała był Radosław, ale prędkość Radka wynosiła też tylko 314.6km/h. Najszybszymi kierowcami podczas kwalifikacji byli: Łukasz Jasiński - 321.6km/h, Patryk Krutyj - 321km/h, oraz kierowcy McLarena, których prędkość dochodziła do prawie 321km/h.
Kary po kwalifikacjach:
Adam Jurzysta:
+1 PK za 15.1
Dawid Kuszel:
+1 PK za 15.1
Dopiero szósty był zwycięzca piątkowego treningu - Radosław Cupał, który w tym dniu stracił swoją największą broń z treningu, szybkość w drugim sektorze. Prawdopodobnie Radek zmieniał jeszcze ustawienia auta podczas kwalifikacji, co tym razem mogło okazać się nietrafione. W czwartej linii natomiast ustawi się dopiero lider klasyfikacji generalnej - Patryk Rogozik, który w tym sezonie przyzwyczaił nas, że do wyścigów nie rusza z pierwszych pól. Obok Patryka swoje Renault ustawi Łukasz Jasiński, który dopiero pod koniec kwalifikacji potrafił uzyskać swój najlepszy rezultat. W piątej linii po raz kolejny na starcie wyścigu obok siebie ustawią się: Dawid Kuszel i Dawid Czepiela. Warto wspomnieć o fakcie, że zwycięzce kwalifikacji Macieja Młynka, a dziesiątego Dawida Czepielę różniło zaledwie 0.517 sekundy! Dawno nie widzieliśmy tak zaciętych kwalifikacji.
Poza pierwszą dziesiątką kwalifikacje ukończyli: Mateusz Dąbrowski, Kryspin Słomiński, Karol Piękoś, Patryk Smagacz i Bartłomiej Nowak. Ostatnim sklasyfikowanym kierowcą był Błażej Młynek, który jednak nie uzyskał czasu i nie posiada on jako jedyny progu czasowego i wątpliwe, aby administracja dała mu pozwolenie na udział w wyścigu.
Ciekawe rozkładają się też prędkości maksymalne poszczególnych kierowców. Jedni postawili zdecydowanie na przyczepność, a inni na prędkość. Może mieć to spory wpływ w wyścigu jeśli chodzi o manewry wyprzedzania. Kierowcy Jaguara jechali na podobnych ustawieniach swoich aut i prędkość maksymalna wynosiła zaledwie 314km/h. Podobną prędkością na końcu prostej startowej mieli bracia Cupał, tutaj 1/km szybszy od Rafała był Radosław, ale prędkość Radka wynosiła też tylko 314.6km/h. Najszybszymi kierowcami podczas kwalifikacji byli: Łukasz Jasiński - 321.6km/h, Patryk Krutyj - 321km/h, oraz kierowcy McLarena, których prędkość dochodziła do prawie 321km/h.
Kary po kwalifikacjach:
Adam Jurzysta:
+1 PK za 15.1
Dawid Kuszel:
+1 PK za 15.1
Wyniki:
Poz | Kierowca | Zespół | Okr | Czas |
---|---|---|---|---|
01 | Maciej Młynek | Jaguar | 21 | 1:30.429 |
02 | Patryk Krutyj | Ferrari | 21 | 1:30.486 |
03 | Sebastian Kosmala | Jaguar | 21 | 1:30.612 |
04 | Rafał Cupał | Renault | 27 | 1:30.618 |
05 | Adam Jurzysta | Sauber | 13 | 1:30.682 |
06 | Radosław Cupał | BAR | 24 | 1:30.709 |
07 | Patryk Rogozik | McLaren | 22 | 1:30.744 |
08 | Łukasz Jasiński | Renault | 21 | 1:30.763 |
09 | Dawid Kuszel | Ferrari | 24 | 1:30.887 |
10 | Dawid Czepiela | McLaren | 25 | 1:30.946 |
11 | Mateusz Dąbrowski | Sauber | 21 | 1:31.196 |
12 | Kryspin Słomiński | Williams | 24 | 1:31.705 |
13 | Karol Piękoś | Jordan | 17 | 1:33.371 |
14 | Patryk Smagacz | Minardi | 5 | 1:33.515 |
15 | Bartłomiej Nowak | Jordan | 18 | 1:35.371 |
16 | Błażej Młynek | Williams | 4 | - |
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
GP Brazylii
Kwalifikacje | Zakończona |
Wyścig | Zakończona |
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Tor:
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Serwer F1 | |
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Zachmurzenie
Powietrze:
16 °C
Tor:
16 °C
CZW
18 °C
PIĄ
19 °C
SOB
25 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA SERII F1
Szef serii:
Pomocnicy:
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |
01 | Adrian Babiński | 537 |
02 | Patryk Krutyj | 462 |
03 | Aleksy Mainusz | 364 |
04 | Marcel Pawiński | 316 |
05 | Dawid Czepiela | 269 |
06 | Maciej Wysmulski | 200 |
07 | Radosław Cupał | 189 |
08 | Wojciech Bobrowicz | 149 |
09 | Damian Wolkiewicz | 146 |
10 | Mateusz Majka | 142 |