FacebookYouTubeTwitchCupSell
WIADOMOŚĆ
10 października 2013
Indyjskie klimaty
Indie w świecie motosportu nie osiągnęły zbyt wiele. W 2005 roku startował w barwach Jordana Narain Karthikeyan, ale nie osiągał on takich sukcesów, by myśleć o wyścigu w jego kraju. Mimo tego dzisiaj F1 zaprasza na tor Buddh.
Plany rozgrywania GP Indii pojawiły się na początku XXI wieku, ale były one torpedowane przez konflikt indyjskich miast gdzie ma powstać tor. Przełom nastąpił w 2007 roku, gdy nieznany szerzej wtedy szef jednego ze sponsorów Toyoty, Vijay Mallya przyznał, że GP Indii może zostać rozegrane już dwa lata później. Pełna akceptacja projektu pojawiła się wiosną tegoż roku. Obrót spraw niewątpliwie przyśpieszyło wykupienie przez wspomnianego Vijaya Mallya ekipy Spyker i zmienienie nazwy na Force India. W dodatku pojawił się pomysł ze ściągnięciem Naraina Karthikeyana do ekipy, który rozpalił wyobrażenia Hindusów o F1. Oficjalnie została decyzja: w 2011 roku odbędzie się pierwsze GP Indii, które odbyło się mimo różnych obaw o finansowanie całego projektu oraz czy budowlańcy się wyrobią z terminami.

Kierowcy pokonają w czasie jednego okrążenia 5141 metry, do których zalicza się 16 zakrętów, w tym jeden, bardzo długi zakręt numer 10, który jest charakterystycznym punktem obiektu. W wyścigu pierwszym poważnym miejscem do wyprzedzania będzie prosta za zakrętem numer 4. Tak jak i w wielu innych projektach Hermana Tilke także i tutaj mamy nawiązanie do klasycznego fragmentu toru Spa, czyli odcinka Bus stop. Coś podobnego występuje na torze Buddh od zakrętu 6 do zakrętu 9. Jako, że to stosunkowo nowy tor, bardzo ciężko jest mieć spotkanie trzeciego stopnia z bandą, gdyż znajdują się tu szerokie pola asfaltu.

GP Indii w naszej lidze odbędzie się po raz pierwszy w historii, dlatego spodziewamy się wielkiej walki o zwycięstwo. Teoretycznie odpuścić sobie będzie mógł nowy-stary mistrz - Patryk Krutyj, ale według bukmacherów wizja przejścia do historii może go dodatkowo zmotywować. Nie powinien on jednak przeszkadzać koledze z Mercedesa walczącemu o wicetytuł, czyli Patrykowi Rogozikowi, mającego 9 punktów straty do Łukasza Jasińskiego z Ferrari. Wielu obstawia, że to właśnie ta trójka zdominuje wyścig. Czy ich opinie się potwierdzą? Zobaczymy to w tę niedzielę!
Liczba wyświetleń: 1319 (4 użytkowników)
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE

GP Brazylii

Interlagos

Brazylia
KwalifikacjeZakończona
WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Słonecznie
Słonecznie
Powietrze:
22 °C
Tor:
31 °C
WTO
Deszcz
22 °C
ŚRO
Deszcz
21 °C
CZW
Deszcz
21 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
04Marcel Pawiński316
05Dawid Czepiela269
06Maciej Wysmulski200
07Radosław Cupał189
08Wojciech Bobrowicz149
09Damian Wolkiewicz146
10Mateusz Majka142

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
41 257 331

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.