AKTUALNOŚCI
Z PADOKU
4 maja 2014
Łukasz Jasiński: "Ostatnie wyniki nie napawają optymizmem."
Przeprowadziliśmy dziś, od razu po wyścigu serii GT, wywiad z kierowcą zespołu tej serii - Gazprom Lada, a także zespołu Red Bull Racing w serii F1. Mowa tutaj o Łukaszu Jasińskim, kierowcy z pewnością zdolnego, jednak ze względu na pech i niedługie przygotowania do wyścigów, nie pokazuje nam w pełni swych możliwości.
Gratuluję czwartego miejsca w GT. Opowiesz nam krótko o tym wyścigu?
Łukasz Jasiński: Mimo złożonych gratulacji nie jestem zbytnio zadowolony po tym wyścigu. Przez cały wyścig trzymaliśmy dość dobre tempo wraz z Radosławem, utrzymując drugą i trzecią lokatę. Niestety popełniłem błąd podczas swojego zjazdu do alei serwisowej gdzie założono mi nowy komplet opon, których nie planowałem zmieniać. W efekcie wylądowałem blisko pół minuty za Patrykiem i Radosławem, którzy walczyli o drugą lokatę, a ja musiałem zadowolić się czwartym miejscem.
A teraz wracając do F1, jak oceniasz minioną część sezonu? Jesteś zadowolony ze swojej pozycji w klasyfikacji generalnej, czy liczyłeś na więcej?
ŁJ: Z powodu braku jakiegokolwiek treningu i przygotowań do jakichkolwiek sesji, nie jestem zbytnio zadowolony ze swoich rezultatów. Szczególnie ostatnie wyniki nie napawają mnie optymizmem. Moim celem na każdy sezon w serii F1 jest top 5 w klasyfikacji kierowców, czego obecnie nie spełniam.
Jaka jest przyczyna Twoich ostatnich nienajlepszych wyników? Złe ustawienia bolidu? Brak formy? Pech podczas wyścigów?
ŁJ: Tak jak wspomniałem już wcześniej, główną przyczyną moich słabych wyników jest brak czasu, co skutkuje złymi ustawieniami oraz taktyką. Forma jest zależna głównie od toru, niektóre pasują mi bardziej, tak jak np. Catalunya, a inne mniej jak Silverstone.
Masz jakieś plany w zanadrzu, których realizacja umożliwi Ci zdobywanie lepszych miejsc?
ŁJ: Takiego planu nie posiadam, w moim przypadku należałoby po prostu poświęcić więcej czasu na jazdę, co niestety nie będzie łatwe.
Czy uważasz, że ulepszenia mają w tym sezonie znaczący wpływ na wyniki?
ŁJ: Z pewnością mają jakiś wpływ, lecz nie uważam, żeby miały dość znaczny wpływ na wyniki. Idealnym przykładem jestem tutaj ja, mimo teoretycznie jednego z najlepszych bolidów w stawce, niekoniecznie zawsze znajduje się przed zawodnikami w teoretycznie gorszych bolidach.
Twoim zdaniem, skutkiem czego jest dość niska frekwencja w sesjach F1 i co byś zrobił by ją zwiększyć?
ŁJ: Uważam, że jednym z głównym czynników jest właśnie czas, który w wielu przypadkach należy poświęcać na zrozumieniu fizyki jazdy w serii czy tworzeniu dobrych ustawień bolidów. Wielu kierowców zniechęca się dużą stratą do czołówki co spowodowane jest właśnie trudnością fizyki oraz błądzeniu w ustawieniach, których jest za dużo, dlatego wybierają więc serię GP2.
Łukasz Jasiński: Mimo złożonych gratulacji nie jestem zbytnio zadowolony po tym wyścigu. Przez cały wyścig trzymaliśmy dość dobre tempo wraz z Radosławem, utrzymując drugą i trzecią lokatę. Niestety popełniłem błąd podczas swojego zjazdu do alei serwisowej gdzie założono mi nowy komplet opon, których nie planowałem zmieniać. W efekcie wylądowałem blisko pół minuty za Patrykiem i Radosławem, którzy walczyli o drugą lokatę, a ja musiałem zadowolić się czwartym miejscem.
A teraz wracając do F1, jak oceniasz minioną część sezonu? Jesteś zadowolony ze swojej pozycji w klasyfikacji generalnej, czy liczyłeś na więcej?
ŁJ: Z powodu braku jakiegokolwiek treningu i przygotowań do jakichkolwiek sesji, nie jestem zbytnio zadowolony ze swoich rezultatów. Szczególnie ostatnie wyniki nie napawają mnie optymizmem. Moim celem na każdy sezon w serii F1 jest top 5 w klasyfikacji kierowców, czego obecnie nie spełniam.
Jaka jest przyczyna Twoich ostatnich nienajlepszych wyników? Złe ustawienia bolidu? Brak formy? Pech podczas wyścigów?
ŁJ: Tak jak wspomniałem już wcześniej, główną przyczyną moich słabych wyników jest brak czasu, co skutkuje złymi ustawieniami oraz taktyką. Forma jest zależna głównie od toru, niektóre pasują mi bardziej, tak jak np. Catalunya, a inne mniej jak Silverstone.
Masz jakieś plany w zanadrzu, których realizacja umożliwi Ci zdobywanie lepszych miejsc?
ŁJ: Takiego planu nie posiadam, w moim przypadku należałoby po prostu poświęcić więcej czasu na jazdę, co niestety nie będzie łatwe.
Czy uważasz, że ulepszenia mają w tym sezonie znaczący wpływ na wyniki?
ŁJ: Z pewnością mają jakiś wpływ, lecz nie uważam, żeby miały dość znaczny wpływ na wyniki. Idealnym przykładem jestem tutaj ja, mimo teoretycznie jednego z najlepszych bolidów w stawce, niekoniecznie zawsze znajduje się przed zawodnikami w teoretycznie gorszych bolidach.
Twoim zdaniem, skutkiem czego jest dość niska frekwencja w sesjach F1 i co byś zrobił by ją zwiększyć?
ŁJ: Uważam, że jednym z głównym czynników jest właśnie czas, który w wielu przypadkach należy poświęcać na zrozumieniu fizyki jazdy w serii czy tworzeniu dobrych ustawień bolidów. Wielu kierowców zniechęca się dużą stratą do czołówki co spowodowane jest właśnie trudnością fizyki oraz błądzeniu w ustawieniach, których jest za dużo, dlatego wybierają więc serię GP2.
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
GP Brazylii
Kwalifikacje | Zakończona |
Wyścig | Zakończona |
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Tor:
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Serwer F1 | |
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Zachmurzenie
Powietrze:
16 °C
Tor:
16 °C
PIĄ
19 °C
SOB
25 °C
NIE
24 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA SERII F1
Szef serii:
Pomocnicy:
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |
01 | Adrian Babiński | 537 |
02 | Patryk Krutyj | 462 |
03 | Aleksy Mainusz | 364 |
04 | Marcel Pawiński | 316 |
05 | Dawid Czepiela | 269 |
06 | Maciej Wysmulski | 200 |
07 | Radosław Cupał | 189 |
08 | Wojciech Bobrowicz | 149 |
09 | Damian Wolkiewicz | 146 |
10 | Mateusz Majka | 142 |