FacebookYouTubeTwitchCupSell
FORUM OGÓLNE
20 maj 2013 18:54
Logo będzie przystosowane do białego tła, więc proponuję się wstrzymać.
20 maj 2013 18:55
Ja tego od bora nie zamierzam kupować... bo lupa będzie potrzebna żeby logo zobaczyć
20 maj 2013 18:56
ale niech to logo bedzie takiej wielkosci jak wyslalem koszulke :E (to kupie)
20 maj 2013 19:03
Moje ostateczne wyjaśnienie decyzji związanej z nową punktacją w F1:

"Problem gości" jest bardzo mylącą nazwą. Decyzję o pozostawieniu punktacji bez zmian w F1 podjąłem na podstawie poniższej analizy:

Definicja 1: Problem A - sporadyczne występowanie w wyścigach serii kierowców, którzy są w stanie walczyć o czołowe lokaty w tej serii.

Założenia dla przypadku 1:
Założenie 1: Wszystkie serie są podobnie popularne i prawdopodobieństwo dołączania do nich nowych kierowców (spoza ligi) jest w nich zbliżone.

Założenia dla przypadku 2:
Założenie 1: Wszystkie serie są podobnie popularne i prawdopodobieństwo dołączania do nich nowych kierowców (spoza ligi) jest w nich zbliżone.
Założenie 2: Polskich kierowców simracingu jest mniej bardzo dobrych (na poziomie serii F1) niż dobrych (na poziomie serii niższych).
Założenie 3: Lepsi kierowcy najczęściej dołączają do trudniejszych serii.

Założenia dla przypadku 3:
Założenie 4: Popularność serii zależy od średniej frekwencji w wyścigach tej serii. Nowi kierowcy częściej dołączają do popularniejszych serii.
Założenie 5: Kolejność popularności serii: GP2, PSC, F1 i DTM.

Założenia we wszystkich przypadkach:
Założenie 6: Poziom kierowców w serii zależy od jej trudności.
Założenie 7: F1 jest najtrudniejszą serią i większość najlepszych kierowców jeździ właśnie w niej.

Dla przypadku 1, zgodnie za założeniem 1, prawdopodobieństwo występowania w wyścigach nowych kierowców (spoza ligi) jest zbliżone dla wszystkich serii. Różnica częstości występowania problemu A może być związana tylko z kierowcami, którzy są od pewnego czasu związani z ligą. Żeby wystąpił problem A, kierowca lepszy musi gościć wśród kierowców gorszych. Zgodnie z założeniem 6, problem A dotyczy więc przechodzenia kierowców z serii trudniejszych do łatwiejszych. Ponieważ zgodnie z założeniem 7, seria F1 jest najtrudniejszą serią, więc jest ona najmniej narażona na problem A.

Różnica pomiędzy przypadkiem 2 i 1 jest taka, że w przypadku 2, zgodnie z założeniem 3, nowi kierowcy dołączają do tej serii, której trudność pasuje do ich poziomu. Tak więc zgodnie z założeniem 2 do serii F1 dołącza mniej nowych kierowców, niż do pozostałych serii, co nie zmienia faktu, że seria F1 jest najmniej narażona na problem A.

Różnica pomiędzy przypadkiem 3 i 1 jest analogiczna jak pomiędzy 2 i 1 z tym, że różnica pomiędzy wyborem serii przez nowych kierowców nie jest związana z trudnością serii, tylko zgodnie z założeniem 4, z jej popularnością. Ponieważ jednak, zgodnie z założeniem 5, F1 jest drugą najmniej popularną serią w lidze, to serią najmniej narażoną na problem A może być F1 lub DTM, w zależności od tego, czy wpływ nowych kierowców będzie bardziej znaczący od zmian serii przez obecnych kierowców ligi.

Podsumowując, niezależnie który przypadek zostanie uznany za bardziej odpowiadający rzeczywistości, wychodzi zawsze na to, że seria F1 jest albo najmniej, albo prawie najmniej narażona na problem A. Trzeba także zwrócić uwagę na to, że kryzys, który miał miejsce w serii F1 na początku sezonu, zmusza do przyjęcia innego założenia: seria F1 utrzymuje się przy życiu głównie dzięki realizmowi. Dlatego tego też, rozsądnym wyjściem było pozostawienie w serii F1 punktacji z realnej Formuły 1.

Dziękuję dobranoc.
20 maj 2013 19:05
Ta bo chce mi się czytać taki długi post i jeszcze te definicje -,-
20 maj 2013 19:07
Rafał Cupał napisał(a):
Moje ostateczne wyjaśnienie decyzji związanej z nową punktacją w F1:

"Problem gości" jest bardzo mylącą nazwą. Decyzję o pozostawieniu punktacji bez zmian w F1 podjąłem na podstawie poniższej analizy:

Definicja 1: Problem A - sporadyczne występowanie w wyścigach serii kierowców, którzy są w stanie walczyć o czołowe lokaty w tej serii.

Założenia dla przypadku 1:
Założenie 1: Wszystkie serie są podobnie popularne i prawdopodobieństwo dołączania do nich nowych kierowców (spoza ligi) jest w nich zbliżone.

Założenia dla przypadku 2:
Założenie 1: Wszystkie serie są podobnie popularne i prawdopodobieństwo dołączania do nich nowych kierowców (spoza ligi) jest w nich zbliżone.
Założenie 2: Polskich kierowców simracingu jest mniej bardzo dobrych (na poziomie serii F1) niż dobrych (na poziomie serii niższych).
Założenie 3: Lepsi kierowcy najczęściej dołączają do trudniejszych serii.

Założenia dla przypadku 3:
Założenie 4: Popularność serii zależy od średniej frekwencji w wyścigach tej serii. Nowi kierowcy częściej dołączają do popularniejszych serii.
Założenie 5: Kolejność popularności serii: GP2, PSC, F1 i DTM.

Założenia we wszystkich przypadkach:
Założenie 6: Poziom kierowców w serii zależy od jej trudności.
Założenie 7: F1 jest najtrudniejszą serią i większość najlepszych kierowców jeździ właśnie w niej.

Dla przypadku 1, zgodnie za założeniem 1, prawdopodobieństwo występowania w wyścigach nowych kierowców (spoza ligi) jest zbliżone dla wszystkich serii. Różnica częstości występowania problemu A może być związana tylko z kierowcami, którzy są od pewnego czasu związani z ligą. Żeby wystąpił problem A, kierowca lepszy musi gościć wśród kierowców gorszych. Zgodnie z założeniem 6, problem A dotyczy więc przechodzenia kierowców z serii trudniejszych do łatwiejszych. Ponieważ zgodnie z założeniem 7, seria F1 jest najtrudniejszą serią, więc jest ona najmniej narażona na problem A.

Różnica pomiędzy przypadkiem 2 i 1 jest taka, że w przypadku 2, zgodnie z założeniem 3, nowi kierowcy dołączają do tej serii, której trudność pasuje do ich poziomu. Tak więc zgodnie z założeniem 2 do serii F1 dołącza mniej nowych kierowców, niż do pozostałych serii, co nie zmienia faktu, że seria F1 jest najmniej narażona na problem A.

Różnica pomiędzy przypadkiem 3 i 1 jest analogiczna jak pomiędzy 2 i 1 z tym, że różnica pomiędzy wyborem serii przez nowych kierowców nie jest związana z trudnością serii, tylko zgodnie z założeniem 4, z jej popularnością. Ponieważ jednak, zgodnie z założeniem 5, F1 jest drugą najmniej popularną serią w lidze, to serią najmniej narażoną na problem A może być F1 lub DTM, w zależności od tego, czy wpływ nowych kierowców będzie bardziej znaczący od zmian serii przez obecnych kierowców ligi.

Podsumowując, niezależnie który przypadek zostanie uznany za bardziej odpowiadający rzeczywistości, wychodzi zawsze na to, że seria F1 jest albo najmniej, albo prawie najmniej narażona na problem A. Trzeba także zwrócić uwagę na to, że kryzys, który miał miejsce w serii F1 na początku sezonu, zmusza do przyjęcia innego założenia: seria F1 utrzymuje się przy życiu głównie dzięki realizmowi. Dlatego tego też, rozsądnym wyjściem było pozostawienie w serii F1 punktacji z realnej Formuły 1.

Dziękuję dobranoc.

....przeczytałem tylko sam koniec...B)
20 maj 2013 19:08
Właśnie dlatego niektórych moich decyzji nie tłumaczę i wydają Wam się nieuzasadnione, bo wypisanie wszystkich moich myśli w czytelny i zrozumiały sposób zajmuje za dużo czasu i miejsca.
20 maj 2013 19:09
Ja kupię na 100 %. Muszę zacząć zbierać już kasę.
20 maj 2013 19:12
Rafik gdybyś to bardziej po ludzku wytłumaczył - a nie filozofował to byśmy zrozumieli...
20 maj 2013 19:13

Post został usunięty przez Rafał Cupał

NAJBLIŻSZE SESJE

GP Brazylii

Interlagos

Brazylia
KwalifikacjeZakończona
WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
12 °C
Tor:
12 °C
CZW
Deszcz
20 °C
PIĄ
Częściowe zachmurzenie
21 °C
SOB
Deszcz
18 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
04Marcel Pawiński316
05Dawid Czepiela269
06Maciej Wysmulski200
07Radosław Cupał189
08Wojciech Bobrowicz149
09Damian Wolkiewicz146
10Mateusz Majka142

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
47 508 409

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.