Przemysław Majtyka - 00:21:51 - 15.2
Sytuacja bardzo klarowna - wyraźne złamanie reguły określonej w punkcie 15.2. Przestrzelenie hamowania po pierwsze nie jest określone jako wyjątek od tej reguły, po drugie gdyby było, to ja nie oceniłbym tego jago "przestrzelenie" hamowania, tylko co najwyżej lekkie opóźnienie w celu wyprzedzenia. Jeżeli chodzi o moją subiektywną ocenę, to uważam, że w tej sytuacji punkt 15.2 spełnia swoją funkcję i kara jest zasłużona, bo czasu na reakcję było wystarczająco dużo.
Przemysław Majtyka - 00:23:22 - 12.3
W momencie kolizji samochód Radka znajduje się z przodu i nie łamie żadnego punktu dotyczącego zachowania na torze (również 15.2 - ilość miejsca jest wystarczająca). Pozostają więc dwa warunki określone przez punkt 12.2, które mogą Ciebie "uniewinnić". Pierwszy z nich: "nie był w stanie uniknąć kolizji z powodu utraty kontroli nad samochodem w wyniku innej kolizji, której nie był sprawcą" - nie spełniony. Drugi: "drugi uczestnik gwałtownie zmienił tor jazdy, wykonał manewr lub w wyniku własnego błędu lub innej kolizji przemieścił się w taki sposób, że rozważany uczestnik kolizji nie był w stanie jej uniknąć." Moja ocena jest taka, że Radek nie popełnił tutaj żadnego błędu, zahamował do zakrętu w optymalnym miejscu i jego jazda w danym momencie była całkowicie przewidywalna. Dlatego uznaję, że ten warunek również nie został spełniony, więc należy się kara za spowodowanie kolizji.