AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
15 listopada 2014
Patryk Krutyj wraca na Pole Position
Patryk Krutyj z czasem 1:25.662 został zwycięzcą sesji kwalifikacyjnej do GP Europy. Obok niego w pierwszej linii ustawi się Sebastian Kosmala, a z trzecim czasem kwalifikacje ukończył drugi kierowca BMW Sauber - Adam Jurzysta.
Niemcy tym razem kierowców przywitały słonecznym niebem i wysoką temperaturą toru. Od początku kwalifikacji można było się spodziewać, że czasy czołówki będą wyśrubowane do maksimum możliwości. Walka o mistrzowskie tytuły wkracza w decydującą fazę. Wszyscy spodziewali się, że przewaga Patryka Krutyj będzie miażdzącą, jednak nie miało to miejsca. Sebastian Kosmala stracił niecałe 0.2s, a kierowcy odpowiednio do swoich pozycji uzyskali rekordy w pierwszej i drugiej części toru.
Trzeci Adam Jurzysta stracił do swojego kolegi zespołowego aż 0.5s! O jak wielką stawkę chodzi może świadczyć fakt, że cała pierwsza szóstka to kierowcy najlepszych trzech zespołów walczących o tytuł mistrzowski. W drugiej linii obok Adama Jurzysty ustawi się Patryk Rogozik, który był niezadowolony ze swojego czasu, jednak szef pochwalił kierowcę, który do tej pory zajmował gorsze pozycje startowe. W trzeciej linii na piątym polu ustawi się Dawid Kuszel, który był niezwykle szybki w trzecim segmencie toru. Kierowca McLarena znalazł idealną linię przejazdu przez szykanę oraz ostatni zakręt, a nie był w stanie "skleić" swojego super okrążenia. Takie okrążenie pozwoliłoby mu zająć trzecią pozycję i to z czasem poniżej 1:26. Obok niego ustawi się "jeszcze" lider Red Bull Racing - Maciej Młynek. Dopiero na siódmym polu ustawi się Rafał Cupał. Dopiero, bo przez większość kwalifikacji kierowca Ferrari znajdował się w okolicach 5. lokaty. Obok niego ustawi się kierowca Hondy - Aleksander Brzozowski, który po raz kolejny pokazuje, że w kwalifikacjach jest szybszy od swojego team mate'a. W piątej linii ustawią się już: Aleksy Mainusz i Dawid Czepiela. O ile Dawid będzie musiał się przebijać jeśli chce dalej walczyć o 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, o tyle występ Aleksego stoi pod sporym znakiem zapytania. Kierowca Williamsa doznał poważnego zatrucia pokarmowego i do ostatniej chwili nie będziemy mogli być pewni jego występu. O zaciętych kwalifikacjach może mówić fakt, iż między 4. a 7. lokatą różnica wynosiła zaledwie 0.067s, a między 3. a 10. pozycją różnica ta wynosiła zaledwie 0.410s. Dawno nie mieliśmy tak zaciętych kwalifikacji.
W szóstej linii ustawią się: Jacek Hamburg, który nie był w stanie uzyskać tak szybkiego czasu jak na treningu i Radosław Cupał. Jeśli Radek nie spręży się w wyścigu, może zaprzepaścić swoje szanse nie tylko o 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, ale i o 6. Szef Ferrari jest zawiedziony postawą młodszego z braci Cupał i już wiele mówi się w padoku, że na ostatnie dwa wyścigi do Ferrari zostanie zakontraktowany Aleksy Mainusz własnie w miejsce Radka. Dopiero na 13. pozycji kwalifikacje ukończył Łukasz Dams z Renault, jednak ten kierowca przejechał tylko 3. pomiarowe okrążenia. Na pewno nie było to jego maksimum i trzeba się spodziewać, że Łukasz w wyścigu na pewno będzie walczył o punkty. Obok kierowcy Renault w siódmej linii ustawi się Dawid Płonka, który tak samo jak podczas treningu znacznie odstawał od swojego partnera zespołowego Aleksego Mainusza. Jak widać kierowcy GP2 muszą się dłużej oswoić z bolidami F1, jeśli chcą regularnie punktować. 15. pole startowe będzie należeć do Aleksa Jurewicza, który po raz kolejny pokazuje, że nie jest jednak najgorszym kierowcą i przy sporym szczęściu może zakręcić się w okolicach punktowej pozycji. Obok Aleksa ustawi się Marcin Jędrowiak, który wyprzedził takich kierowców jak: Bartłomiej Nowak, Błażej Młynek i Krzysztof Pieczykolan. Błażej Młynek nie uzyskał progu czasowego w kwalifikacjach, nie posiadał go również w treningu, więc jego występ w GP Europy wydaje się być niemożliwy, a Krzysztof podczas kwalifikacji pojawił się w złym samochodzie i jego czas nie został uznany.
Kary:
Marcin Jędrowiak:
+1 PK za 15.5
Dominik Lewiński:
+4 PK za 6.6
Trzeci Adam Jurzysta stracił do swojego kolegi zespołowego aż 0.5s! O jak wielką stawkę chodzi może świadczyć fakt, że cała pierwsza szóstka to kierowcy najlepszych trzech zespołów walczących o tytuł mistrzowski. W drugiej linii obok Adama Jurzysty ustawi się Patryk Rogozik, który był niezadowolony ze swojego czasu, jednak szef pochwalił kierowcę, który do tej pory zajmował gorsze pozycje startowe. W trzeciej linii na piątym polu ustawi się Dawid Kuszel, który był niezwykle szybki w trzecim segmencie toru. Kierowca McLarena znalazł idealną linię przejazdu przez szykanę oraz ostatni zakręt, a nie był w stanie "skleić" swojego super okrążenia. Takie okrążenie pozwoliłoby mu zająć trzecią pozycję i to z czasem poniżej 1:26. Obok niego ustawi się "jeszcze" lider Red Bull Racing - Maciej Młynek. Dopiero na siódmym polu ustawi się Rafał Cupał. Dopiero, bo przez większość kwalifikacji kierowca Ferrari znajdował się w okolicach 5. lokaty. Obok niego ustawi się kierowca Hondy - Aleksander Brzozowski, który po raz kolejny pokazuje, że w kwalifikacjach jest szybszy od swojego team mate'a. W piątej linii ustawią się już: Aleksy Mainusz i Dawid Czepiela. O ile Dawid będzie musiał się przebijać jeśli chce dalej walczyć o 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, o tyle występ Aleksego stoi pod sporym znakiem zapytania. Kierowca Williamsa doznał poważnego zatrucia pokarmowego i do ostatniej chwili nie będziemy mogli być pewni jego występu. O zaciętych kwalifikacjach może mówić fakt, iż między 4. a 7. lokatą różnica wynosiła zaledwie 0.067s, a między 3. a 10. pozycją różnica ta wynosiła zaledwie 0.410s. Dawno nie mieliśmy tak zaciętych kwalifikacji.
W szóstej linii ustawią się: Jacek Hamburg, który nie był w stanie uzyskać tak szybkiego czasu jak na treningu i Radosław Cupał. Jeśli Radek nie spręży się w wyścigu, może zaprzepaścić swoje szanse nie tylko o 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, ale i o 6. Szef Ferrari jest zawiedziony postawą młodszego z braci Cupał i już wiele mówi się w padoku, że na ostatnie dwa wyścigi do Ferrari zostanie zakontraktowany Aleksy Mainusz własnie w miejsce Radka. Dopiero na 13. pozycji kwalifikacje ukończył Łukasz Dams z Renault, jednak ten kierowca przejechał tylko 3. pomiarowe okrążenia. Na pewno nie było to jego maksimum i trzeba się spodziewać, że Łukasz w wyścigu na pewno będzie walczył o punkty. Obok kierowcy Renault w siódmej linii ustawi się Dawid Płonka, który tak samo jak podczas treningu znacznie odstawał od swojego partnera zespołowego Aleksego Mainusza. Jak widać kierowcy GP2 muszą się dłużej oswoić z bolidami F1, jeśli chcą regularnie punktować. 15. pole startowe będzie należeć do Aleksa Jurewicza, który po raz kolejny pokazuje, że nie jest jednak najgorszym kierowcą i przy sporym szczęściu może zakręcić się w okolicach punktowej pozycji. Obok Aleksa ustawi się Marcin Jędrowiak, który wyprzedził takich kierowców jak: Bartłomiej Nowak, Błażej Młynek i Krzysztof Pieczykolan. Błażej Młynek nie uzyskał progu czasowego w kwalifikacjach, nie posiadał go również w treningu, więc jego występ w GP Europy wydaje się być niemożliwy, a Krzysztof podczas kwalifikacji pojawił się w złym samochodzie i jego czas nie został uznany.
Kary:
Marcin Jędrowiak:
+1 PK za 15.5
Dominik Lewiński:
+4 PK za 6.6
Wyniki:
Poz | Kierowca | Zespół | Okr | Czas |
---|---|---|---|---|
01 | Patryk Krutyj | McLaren | 22 | 1:25.662 |
02 | Sebastian Kosmala | BMW Sauber | 25 | 1:25.822 |
03 | Adam Jurzysta | BMW Sauber | 26 | 1:26.319 |
04 | Patryk Rogozik | Red Bull Racing | 25 | 1:26.408 |
05 | Dawid Kuszel | McLaren | 27 | 1:26.459 |
06 | Maciej Młynek | Red Bull Racing | 28 | 1:26.460 |
07 | Rafał Cupał | Ferrari | 24 | 1:26.475 |
08 | Aleksander Brzozowski | Honda | 27 | 1:26.626 |
09 | Aleksy Mainusz | Williams | 24 | 1:26.683 |
10 | Dawid Czepiela | Honda | 27 | 1:26.729 |
11 | Jacek Hamburg | Toyota | 22 | 1:26.929 |
12 | Radosław Cupał | Ferrari | 25 | 1:26.950 |
13 | Łukasz Dams | Renault | 5 | 1:27.447 |
14 | Dawid Płonka | Williams | 24 | 1:27.937 |
15 | Aleks Jurewicz | Renault | 17 | 1:28.551 |
16 | Marcin Jędrowiak | Toyota | 21 | 1:28.962 |
17 | Bartłomiej Nowak | Super Aguri | 22 | 1:30.024 |
18 | Błażej Młynek | Force India | 23 | 1:32.410 |
19 | Krzysztof Pieczykolan | Toro Rosso | 0 | - |
20 | Dominik Lewiński | Toro Rosso | 0 | DNS |
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
GP Brazylii
Kwalifikacje | Zakończona |
Wyścig | Zakończona |
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Tor:
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Serwer F1 | |
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Zachmurzenie
Powietrze:
15 °C
Tor:
15 °C
PIĄ
22 °C
SOB
25 °C
NIE
26 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA SERII F1
Szef serii:
Pomocnicy:
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |
01 | Adrian Babiński | 537 |
02 | Patryk Krutyj | 462 |
03 | Aleksy Mainusz | 364 |
04 | Marcel Pawiński | 316 |
05 | Dawid Czepiela | 269 |
06 | Maciej Wysmulski | 200 |
07 | Radosław Cupał | 189 |
08 | Wojciech Bobrowicz | 149 |
09 | Damian Wolkiewicz | 146 |
10 | Mateusz Majka | 142 |