FacebookYouTubeTwitchCupSell
TEMAT
FORUM TEMATYCZNE
21 paź 2016 23:24
Jeśli dany administator nie jest pewny co do swoje oceny to najlepiej byłoby aby poprosił jednego że swoich pomocników, aby sam ocenił i obaj podjęli słuszna decyzje, aby uniknąć kontrowersji i od razu zaznaczyć, że oceniana była przez dwie osoby.

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś u niektórych szefów serii funkcjonowały takie "rady FIA", więc jeśli to funkcjonuje do dziś to raczej będą podejmowali decyzję wspólnie.
22 paź 2016 10:40
Dla ogólnego info, ja robię to w taki sposób, że staram się wszystko zrobić sam. Jak jest jakaś cięższa sprawa do rozpatrzenia albo jak pojawi się odwołanie, to staram się znaleźć pomocnika administracji(najczęściej) lub użytkownika nie związanego bezpośrednio z danym zespołem/kierowcą(rzadko), który oceni to przez pryzmat sytuacji a nie ludzi, którzy brali udział w danym zdarzeniu.
24 paź 2016 16:56
Odnośnie ścięć to osobiście nie widzę korzyści z zaproponowanej zmiany.

Dodatkowo mam inny pomysł (w odpowiedzi na dzisiejsze skargi), żeby wprowadzić skalę kar za nieprawidłowe wjazdy/wyjazdy do alei:
a) 1 PK i 1 sek.
b) 2 PK i 2 sek.
c) 3 PK i 5 sek.
Jeżeli ktoś zetnie tylko lekko linię przy wjeździe, to odstanie tylko sekundę kary, a jak bardzo mocno skróci sobie wjazd do alei, to dostanie maksymalną karę.
Zmodyfikowane 24 paź 2016 16:58 przez Rafał Cupał.
Konto usunięte
24 paź 2016 17:38
Rafał Cupał napisał(a):
Odnośnie ścięć to osobiście nie widzę korzyści z zaproponowanej zmiany.

Dodatkowo mam inny pomysł (w odpowiedzi na dzisiejsze skargi), żeby wprowadzić skalę kar za nieprawidłowe wjazdy/wyjazdy do alei:
a) 1 PK i 1 sek.
b) 2 PK i 2 sek.
c) 3 PK i 5 sek.
Jeżeli ktoś zetnie tylko lekko linię przy wjeździe, to odstanie tylko sekundę kary, a jak bardzo mocno skróci sobie wjazd do alei, to dostanie maksymalną karę.


No i prawidłowo.
24 paź 2016 17:47
Rafał Cupał napisał(a):
Odnośnie ścięć to osobiście nie widzę korzyści z zaproponowanej zmiany.

Dodatkowo mam inny pomysł (w odpowiedzi na dzisiejsze skargi), żeby wprowadzić skalę kar za nieprawidłowe wjazdy/wyjazdy do alei:
a) 1 PK i 1 sek.
b) 2 PK i 2 sek.
c) 3 PK i 5 sek.
Jeżeli ktoś zetnie tylko lekko linię przy wjeździe, to odstanie tylko sekundę kary, a jak bardzo mocno skróci sobie wjazd do alei, to dostanie maksymalną karę.

<ok>
24 paź 2016 20:39
Zgodze się, ale jak już, to obowiązuje od next GP, tak?
24 paź 2016 21:13
Oczywiście.
25 paź 2016 07:54
Utajnić skargi. Wgląd ma tylko szef serii i tylko do informacji na kogo, za co i kiedy. Szef serii jest zobowiązany do zachowania tajemnicy skargi (tzn.: do nie informowania oskarżonego o tym, że jest oskarżony oraz do niepodawania liczby skarg). Można, a raczej nawet wypadałoby wpisać to do kodeksu administratora (jeżeli jest).
25 paź 2016 11:42
Poniższe propozycje będą krążyły wokół efektywnego wcielenia w życie punktu pierwszego. Rafik nazwał obecną sytuację chemioterapią, ja swoje propozycję nazwę terapią szokową.

1. Obniżenie progu utraty licencji do 40 i mniejsza częstotliwość redukcji punktów.

Uzasadnienie: Zachowanie kierowców na torze będzie niezmienne nieważne co zrobicie ze skargami. Jedynym rozwiązaniem jest wprowadzenie czynnika ryzyka utraty licencji.

2. Karanie nieuzasadnionych skarg PK, kara dwukrotnie wyższa w stosunku do zgłaszanego incydentu. Przykład: 2 PK za każde bananowe ścięcie, gdzie nawet ślepy by zauważył, że nie ma 0,3 s. zysku. Nie dotyczy skarg inaczej zinterpretowanych przez administrację. Rozwiązuje to też problem ujawniania składających skargi.

Uzasadnienie: Tego typu skargi tylko podburzają naszą społeczność, co szkodzi wizerunkowi ligi. Warto w tej sytuacji osobę potraktować Kodeksem Hammurabiego.

3. Profilaktyczne sprawdzanie wyścigów dwóch (lub jakiegoś procentu) losowych kierowców na mecie wyścigu (metoda ze zwracaniem na przestrzeni sezonu) przez administrację. Przez sprawdzanie wyścigów rozumiem wszystko, a nie tylko ścięcia, bo to akurat najmniejszy problem jak ktoś zygzakuje na prostej jak Prażewski.

Uzasadnienie: Taka ilość nie będzie strasznie czasochłonna dla administracji, ba, myślę, że nawet można by było chętnych znaleźć, a pozwoli pokazać kierowcom, że ich bezkarność nie zależy tylko od widzimisię jakiegoś wolontariusza od skarg, a też od administracji, która nie będzie miała wpływu kto zostanie sprawdzony. Pozwoli to także na efektywną realizację punktu 1. Jeśli ktoś nie będzie zadowolony z tego, że został sprawdzony, cóż, złoży na innych i tyle. Pomoże to we wzajemnej kontroli wewnątrz serii.

4. Rotacja między karami czasowymi i PK. Przykład: kolizja najniższego stopnia z karą 5s. i 4 PK. Jeżeli kara 5s. nie ma wpływu na wyniki wyścigu, kierowca otrzymuje przemnożoną ilość PK np. o współczynnik 1,5 lub 2,0 (według uznania administracji), z wyjątkiem, że ilość PK nie może być przemnożona powyżej progu dyskwalifikacji z sesji (bądźmy łagodni).

Uzasadnienie: Zmiana doprowadzi do wzrostu odpowiedzialności na torze kierowców, którzy mają spokojną sytuację w wynikach lub którzy z wyścigu się wycofali, a w jego trakcie dokonali przewinień.

5.
Rafał Cupał napisał(a):
Dodatkowo mam inny pomysł (w odpowiedzi na dzisiejsze skargi), żeby wprowadzić skalę kar za nieprawidłowe wjazdy/wyjazdy do alei:
a) 1 PK i 1 sek.
b) 2 PK i 2 sek.
c) 3 PK i 5 sek.
Jeżeli ktoś zetnie tylko lekko linię przy wjeździe, to odstanie tylko sekundę kary, a jak bardzo mocno skróci sobie wjazd do alei, to dostanie maksymalną karę.


Ja proponuję regresywne stopniowanie kar niezależnie od skali ścięcia:
a) pierwsze ścięcie 5,00s. 3 PK
b) drugie ścięcie 2,50s. 2 PK
c) trzecie i więcej 1,25s. 1 PK

Na dodatek zmiana z przekroczeniem więcej niż 2 kołami na jakiekolwiek przekroczenie linii.

Uzadnienie: nie demonizujmy tego punktu tylko z powodu ostatnich wydarzeń, prawdziwa F1 też jest skrupulatna w tej kwestii. Z drugiej strony nie ma powodu, żeby za 5 ścięć karać kierowców aż 25 sekundami kary.

Jak zawsze, mile widziana dyskusja tutaj, a nie na ogólnym. 8-)
25 paź 2016 11:42
Krzysztof Woźniak napisał(a):
Utajnić skargi. Wgląd ma tylko szef serii i tylko do informacji na kogo, za co i kiedy. Szef serii jest zobowiązany do zachowania tajemnicy skargi (tzn.: do nie informowania oskarżonego o tym, że jest oskarżony oraz do niepodawania liczby skarg). Można, a raczej nawet wypadałoby wpisać to do kodeksu administratora (jeżeli jest).

Średni pomysł:
a) Dublowanie pracy - ktoś może nie wiedzieć, że na daną osobę została zgłoszona już skarga, więc będzie sam analizował powtórkę.
b) Brak możliwości odpowiedzi skargami na skargi.
Zmodyfikowane 25 paź 2016 11:43 przez Rafał Cupał.
NAJBLIŻSZE SESJE

GP Brazylii

Interlagos

Brazylia
KwalifikacjeZakończona
WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Słonecznie
Słonecznie
Powietrze:
21 °C
Tor:
31 °C
NIE
Deszcz
25 °C
PON
Częściowe zachmurzenie
23 °C
WTO
Deszcz
24 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
04Marcel Pawiński316
05Dawid Czepiela269
06Maciej Wysmulski200
07Radosław Cupał189
08Wojciech Bobrowicz149
09Damian Wolkiewicz146
10Mateusz Majka142

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
41 325 006

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.