Patryk Krutyj królem Oschersleben!
Dziesięciu kierowców na starcie i wygrał ten najlepszy Patryk Krutyj, który po raz czwarty w sezonie wygrywa w DTM.
Start wyścigu przebiegł spokojnie. Adam Jurzysta wyprzedził Cezarego Kołcza, natomiast Sebastian Cygler wyśmienitym manewrem wyprzedził trzech kierowców. Jego radość długo nie trwała gdyż na pierwszym zakręcie drugiego sektora wypadł poza tor i stracił swoje zyskane pozycje.
Na prostej start/meta Maciej Młynek wchodząc do wewnętrznej wyprzedził Rafała Cupał, również Dawid Czepiela chciał zyskać pozycję niestety jego manewr nie był skuteczny. W 2 sektorze w partii szybkich zakrętów Czarek wypadł po za tor co spowodowało spadek na szóstą pozycje. W tym samym miejscu popełnił błąd Marcin Jędrowiak, który stracił pozycję na rzecz Dawida Czepiela. Pod koniec okrążenia Marcin popełnił kolejny błąd, który kosztował go utratę pozycji.
Okrążenie numer 4 można nazwać okrążeniem błędów. Kierowcy Kacper Nogaj i Cezary Kołcz popełnili błędy na początku drugiego sektora tracąc swoje pozycje. Cezary po stracie pragną odzyskać pozycje. Pod koniec drugiego sektora zyskał pozycję, by ją stracić na ostatnim zakręcie po błędzie.
Cezary miał wielkie szczęście, że kierowcy przed nim popełnili również błędy dzięki czemu nie musiał z nimi walczyć. Na pierwszym zakręcie wyprzedził kierowce Mild Seven. W pierwszym zakręcie drugiego sektora, w którym wcześniej popełniał błędy wyprzedził Sebastiana.
Na wyścigu na długa prostą w drugim sektorze Adam Jurzysta zrobił tzw "spina" i stracił pozycję na rzecz lidera klasyfikacji wyścigu.
Kacper Nogaj, który był zdecydowanie szybszy od Macieja Młynek znalazł się przed nim dzięki fantastycznemu manewrowi wyprzedzania. Czarek w pogoni za pierwszą trójką wyprzedził kierowcę RBR Dawida Czepiela. Sebastian Cygler, również kierowca RBR, w tym samym czasie stracił ósmą pozycję.
Ósme okrążenie to były ostatnie metry opon umiejscowionych w samochodzie Macieja Młynek. On rozpoczął falę zjazdów do alei serwisowej. Zespół RBR popisał się znakomitą strategią w pit stopach, kończący swój postój Czepiela wyjechał tuż przed Sebastianem, który mógł spokojnie odbyć wizytę u mechaników.
Wizyta w alei Kacpra Nogaj przysporzyła mu wielu kłopotów. Kacper wyjechał za swoim kolegą z zespołu jak i za Maciejem Młynek. Okrążenie później odbył się manewr wyprzedzania, który nie obył się bez problemów. Rafał Cupał spadł na piąte miejsce, natomiast Kacper zaczął gonić Macieja Młynek. Na powodzenie nie trzeba było długo czekać. Na długiej prostej Nogaj wyprzedził Macieja.
Podczas osiemnastego okrążenia Rafał popełnił błąd, który wykorzystał Cezary wskakując na piąte miejsce. Maciej Młynek popełnił błąd jak wiele innych kierowców na początku drugiego sektora co skutkowało utratą czwartego miejsca.
Na ostatnim okrążeniu doszło do manewru wyprzedzania. Kierowcy RBR wymienili się pozycjami. W trakcie, kiedy Patryk Krutyj dojechał do mety, dwóm kierowcom z końca stawki, którymi byli Dawid Czepiela i Marcin Jędrowiak pękły opony.
Wyścig przebiegł spokojnie, ale moim zdaniem to był najciekawszy wyścig tego sezonu. Cezary, który popełnił błędy po wielkich stratach wskoczył na czwarte miejsce. Do zobaczenia na torze Ricardo Tormo w Hiszpanii.