Seria
DTM | 12 czerwca 2013
DTM w Italii
DTM w latach '90 miała silne związki z włoskim motorsportem. Startowały tam pojazdy Alfy Romeo, a kierowcami byli, min.: Gabriele Tarquini czy Giancarlo Fisichella. Teraz polscy kierowcy DTM spotkają się na torze Enzo e Dino Ferrari, czyli na popularnej Imoli.
Okrążenie zaczynamy krótką prostą, po której mamy szybki, łukowaty zakręt numer 1. Po nim mamy prostą i pierwszą szykanę złożoną z zakrętów Traguardo, numer 3 i Tamburello. Następnie jest fragment prostej, a potem kolejną szykanę z zakrętu 5 i Villneuve. Z niej mamy wjazd pod górę do ostrego zakrętu Tosa. Potem jest przyjemny fragment toru, a następnie Piratella. Kolejna prosta, szybki zakręt, który nie jest numerowany i mamy wolne zakręty 9 i 10, gdzie następnie po prostej jest znów szykana, Variante Alta. Szybki łuk, szybki zakręt 13, dohamowanie do 14 i wjeżdżamy zaraz do kolejnego zakrętu Rivazza. Mamy szybki odcinek prowadzący do szykany Variante Bassa, z której możemy wjechać na prostą startową. Przed tą szykaną, jeżeli pojedziemy prosto, to zjedziemy do pit-lane.
Frekwencja w ostatnich czasach nie napawała optymizmem. Na Ricardo Tormo pojawiło się 6 kierowców, jednak czołówka nadal jeździ i nadal walczy ze sobą o najszybsze okrążenia. Raczej na pewno zobaczymy kierowców Rockstar Mercedes, czyli Patryka Krutyja i Patryka Rogozika oraz kierowców Siemens BMW - Rafała Cupał i następcy pozbawionego licencji Kacpra Nogaja, czyli Patryka Bęgier. Samotnie w Audi walczy kierowca SHR - Adam Jurzysta. Pojawić nam się może ekipa Michelin w składzie Cezary Kołcz i Dawid Czepiela. Szefostwo serii liczy też, że we Włoszech pojedzie któryś z kierowców BMW Total Power lub DFP Audi.
Kto wygra na włoskiej ziemi? O tym dowiemy się już w tą niedzielę.