FacebookYouTubeTwitchCupSell
Z PADOKU
Seria GP2 | 22 kwietnia 2014
Wywiad z kierowcą DFP Racing - Sebastianem Cyglerem
Po dłuższej przerwie powracają wywiady z kierowcami serii GP2. Tym razem z pytaniami "zmierzył" się jej wicelider- Sebastian Cygler. Kierowca DFP Racing udzielił dosyć wyczerpujących odpowiedzi, więc warto się z nimi zapoznać. Jak Sebastian ocenia poziom rywalizacji i pracę szefa GP2? Jakie ma zdanie o Kamilu Topczewskim? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań w dalszej części newsa!
Jesteśmy już na półmetku sezonu GP2. W klasyfikacji generalnej zajmujesz 2 pozycję z niewielką stratą do lidera. Jak ocenisz swoje dotychczasowe wyścigi?

Sebastian Cygler: Razem z swoim zespołem wykonujemy doskonałą robotę. Moje wyścigi może nie są wyśmienite, ale pozwalają mi walczyć o mistrza serii GP2. Strata do Pawła wynosi tylko 9 punktów, a przed nami moje ulubione tory.

Co zatem musisz poprawić, aby Twoje występy były w pełni udane?

S.C.: Żeby być zadowolonym z swoich występów muszę poprawić przede wszystkim pielęgnacje opon. Właśnie przez zużycie opon straciłem zwycięstwo na torze w Wielkiej Brytanii. Mam nadzieję, że poprawię swoją jazdę i będę w pełni formy.

Jesteś zawodnikiem z dłuższym stażem w serii GP2. W porównaniu do poprzedniego sezonu stawka mocno się przetasowała, doszło kilka nowych twarzy i jednocześnie kilka osób zrezygnowało. Jak oceniasz poziom rywalizacji w tym sezonie?

S.C.: Moim zdaniem obecny sezon jest bardziej wyrównany niż poprzedni. W tym sezonie już czterech kierowców wygrało wyścig. Poprzedni sezon był sezonem jednej osoby, dokładnie Macieja Młynka, do którego mam wielki szacunek. Poziom reprezentowany przez kierowców GP2 może nie jest najwyższy, ale wystarczający, by czerpać satysfakcję z jazdy.

Kto w tym sezonie najbardziej Cię zaskakuje, a kto najbardziej rozczarowuje postawą w wyścigach?

S.C.: Szymon Kmiecik, mój były partner wyścigowy zaskakuje mnie swoją postawą. Widać, że wziął się w garść i pokazuje, że nie jest kierowcą z końca stawki. Natomiast największym rozczarowaniem jest na pewno Cezary Kołcz. Podczas każdego weekendu wyścigowego jest faworytem, ale niestety czegoś mu brakuje. Życzę mu jak najlepszej postawy w najbliższych wyścigach, z czego pewnie nie był by zadowolony mój szef.

Po poprzednim sezonie zdecydowałeś się przenieść do serii F1, przygotowywałeś się nawet do pierwszego wyścigu, jednak postanowiłeś wrócić do serii GP2. Skąd taka decyzja?

S.C.: Słabe wyniki i potrzeba długich i ciężkich przygotowań skłoniły mnie, aby powrócić do mojej rodzimej serii GP2.

Odbiegnijmy na chwilę od spraw ściśle związanych z wyścigami. W ostatnim czasie słychać sporo słów krytyki skierowanych w stronę szefa serii GP2 - Rafała Szostka. Powiedz nam jak Ty oceniasz jego pracę?

S.C.: Nie chciałbym nikogo oceniać, ale współpraca z Rafałem nigdy nie była łatwa. Nic więcej nie mam do powiedzenia w tym temacie. Rafał nie obrażaj się :)

Dyplomatyczna odpowiedź. Wróćmy jednak do Twojej osoby. Jeździsz obecnie w zespole DFP Renault, kierowanym przez Dawida Kuszel. Jak wiemy Dawid jakiś czas temu stracił licencję, przez co zmienił się twój team partner. Skąd pomysł i jak doszło do podpisania kontraktu z Kamilem Topczewskim? Była to wasza wspólna decyzja, czy w tej sprawie zadecydował sam Dawid?

S.C.: Kamil Topoczewski to genialny kierowca. Decyzję dotyczącą podpisania kontraktu z Kamilem podjął mój szef.

Wykorzystując okazję nie mogę nie zapytać o współpracę w zespole. Chciałbym, abyś porównał współpracę z Dawidem i z Kamilem. W czym jest ona podobna, a w czym się różni?

S.C.: Współpraca z Dawidem była o niebo lepsza niż ta obecna z Kamilem. Mogłem polegać na swoim partnerze, a teraz nie jestem tego pewien. Mam nadzieje, że nasze stosunki się poprawią i poprowadzimy DFP do mistrzostwa.

Jak zamierzacie rozwiązać kwestię zawodników w zespole? Czy Kamil po powrocie Dawida do rywalizacji będzie musiał szukać nowego pracodawcy?

S.C.: To jest pytanie do Dawida, ale wydaje mi się, że będzie to zależało od naszych wyników. Kto będzie szybszy ten zostanie i mam nadzieję, że tym kierowcą będę ja.

Najbliższy wyścig GP2 odbędzie się na węgierskim torze Hungaroring. Jakie są twoje odczucia w stosunku do tego obiektu?

S.C.: Hungaroring... Mój ulubiony tor, na którym miałem przyjemność się ścigać i z każdego wyścigu na nim byłem zadowolony. W poprzednim sezonie niestety nie mieliśmy okazji do ścigania na tym genialnym torze. Zapewniam, że dam z siebie wszystko!

Na koniec powiedz nam, jakie są twoje typy na czołową trójkę kwalifikacji i wyścigu?

S.C.: Wydaję mi się, że kierowcy forda mogą być naprawdę szybcy i myślę, że to oni mogą uplasować się za mną, bo nie wyobrażam sobie innego scenariusza.

Dziękuję za wywiad i życzę powodzenia w kolejnych rundach!

S.C.: Dziękuję :)
Liczba wyświetleń: 3770 (33 użytkowników)
KOMENTARZE
22 kwi 2014 21:36
Bardzo dobry wywiad ;) Ambicje są, to jest ważne, ciekawe jak pójdzie Sebie w kolejnych wyścigach :D Odpowiedź dotycząca Rafała, bardzo enigmatyczna :D
22 kwi 2014 22:05
Jaki Ford? :D
22 kwi 2014 22:29
Paweł Andrzejewski napisał(a):
Jaki Ford? :D


Chodzi zapewne o Hoonigana:)
23 kwi 2014 10:37
Nie wyobrażasz sobie innego scenariusz niż Ty i kierowcy Forda na podium?
24 kwi 2014 20:40
Poprzedni sezon był sezonem jednej osoby, dokładnie Macieja Młynka, do którego mam wielki szacunek.


Miło mi :>
NAJBLIŻSZE SESJE
F1WyścigZakończona
GTKwalifikacjeZakończona
GTWyścigZakończona
F1KwalifikacjeZakończona
F1WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
12 °C
Tor:
12 °C
SOB
Deszcz
22 °C
NIE
Deszcz
25 °C
PON
Częściowe zachmurzenie
23 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
Seria F1
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
Seria GT
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
41 294 813

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.