Seria
GP2 | 12 września 2014
Lotus na czele podczas piątkowego treningu
Za nami pierwszy trening w sezonie II 2014, który odbył się na torze Adelaide. Podobnie jak w ostatnim sezonie na czele znaleźli się kierowcy zespołu Lotusa - Paweł Andrzejewski i Jakub Szczypta. Czołową trójkę uzupełnił kierowca ART - Aleksy Mainusz.
Kierowcy ścigali się w bardzo dobrych warunkach. Niebo było bezchmurne, a na torze odnotowywano temperaturę powyżej 30 stopni. Najszybsi okazali się kierowcy Lotusa. Paweł Andrzejewski mówił jednak, że nie było to jego najlepsze kółko i spodziewa się jeszcze poprawy podczas sobotnich kwalifikacji. Większość kierowców narzekała na zbyt zatłoczony tor. Druga pozycja należała do zespołowego partnera Pawła - Jakub Szczypta, który stracił do niego ponad 0,3. Trzeci najlepszy czas odnotował Aleksy Mainusz. Przez prawie pół sesji dzierżył 2 pozycję, jednak ostatecznie znalazł się na trzeciej.
Tuż za podium znalazł się jedyny reprezentant zespołu Lotos Team - Rafał Szostak. Na początku sesji nie mógł znaleźć odpowiednich ustawień, jednak gdy je znalazł wykręcił czas, który był wolniejszy o 0,6 sekundy. W pierwszej piątce znalazł się Dawid Czepiela po przejechaniu zaledwie 8 okrążeń, tracąc niespełna 1 sekundę. Pozycja numer sześć przypadła Mateuszowi Kulesza, który otrzymał karę +1 sekundy za poszerzanie toru. Siódemka przypadła Dawidowi Płonka, jednak jego strata wyniosła prawie 1,5 sekundy. Tuż za zawodnikiem Movistaru znalazł się Adrian Homoncik również tracąc około 1,5 sekundy. Czołową 10 zamknęli reprezentanci Repsol GP2, dziewiąty był Jakub Kłos, a dziesiąty Karol Piękoś. Stracili oni ponad 1,5 sekundy do lidera.
Tuż za czołową dziesiątką znalazł się Mateusz Żarski ze stratą prawie 2 sekund, jednak było to spowodowane karą dodania 1 sekundy za ścinanie obrębu toru. Dwunastka przypadła Patrykowi Gerber, który również przekroczył przepisy i na swoim najszybszym kółku poszerzył tor. Trzynasty czas wykręcił Maciej Paruch, tracąc do lidera przeszło 2 sekundy. Pozycję numer czternaście zajął Krzysztof Pieczykolan, który stracił 2,3 sekundy, jednak znalazł się on w gronie kierowców, którzy przekroczyli przepisy. Piętnasta i Szesnasta pozycja przypadła kierowcom testowym, którzy reprezentowali barwy Estrella Galicia oraz Repsol GP2, a byli nimi odpowiednio Marcin Kowalski oraz Bartłomiej Nowak. Na ostatniej pozycji znalazł się Łukasz Doliński tracąc ponad 4 sekundy.
Kary - Trening:
Mateusz Kulesza:
+1 sek. za 14.3a
+2 PK za 14.3a
+1 PK za 15.1
Karol Piękoś:
+1 sek. za 14.3a
+2 PK za 14.3a
Mateusz Żarski:
+1 sek. za 14.3a
+2 PK za 14.3a
Patryk Gerber:
+1 sek. za 14.3a
+2 PK za 14.3a
Krzysztof Pieczykolan:
+1 sek. za 14.3a
+2 PK za 14.3a
Łukasz Doliński:
+1 sek. za 14.3a
+2 PK za 14.3a
Aleksy Mainusz:
+1 PK za 15.1
Tomasz Bokuniewicz:
+4 PK za 6.6