FacebookYouTubeTwitchCupSell
Z PADOKU
Seria F1 | 4 października 2014
Wywiad z Patrykiem Krutyj i Dominikiem Lewińskim
Podczas testów na torze w Austrii redaktor zaczepił Patryka Krutyj i Dominika Lewińskiego i postanowił zadać im kilka pytań. Pierwszy na pytania odpowiedział mistrz serii - Patryk.
Co było powodem słabych jak na Ciebie wyników w San Marino i Turcji?

Sezon rozpoczął się dla mnie od poważnych problemów z kierownicą, co uniemożliwiło mi start w dwóch pierwszych wyścigach i przez to straciłem wiele cennego doświadczenia w bolidzie. Startując na Imoli nie miałem żadnych problemów i wydawało mi się, że jednak dalej mam przewagę nad resztą stawki, gdzie potrafiłem pojechać nawet pół sekundy szybciej w kwalifikacjach, ale niestety opuściłem 2 razy tor i dostałem zasłużoną sekundę do mojego czasu. Niestety wyścigi był bardzo pechowy, start z 6-ego pola nie jest najlepszym miejscem, a przez brak doświadczenia, nie wiedziałem, że można tak łatwo stracić przednie skrzydło, ogólnie też zaskoczyło mnie, że wszyscy tak wcześnie hamowali. Jedynym pozytywem był najlepszy czas okrążenia z wyścigu. Na Imoli byłem konkurencyjny ze względu na to, że charakterystyka toru mi odpowiadała, ponieważ trzeba atakować szykany i na tym się dużo zyskiwało. Jadąc do Turcji byłem pozytywnej myśli, ale jednak szybko zostałem sprowadzony do parteru. Nie mogłem się zbliżyć do czołówki i szybko zrozumiałem, że będzie mi bardzo ciężko osiągnąć dobry wynik. Wyścig układał się znakomicie do momentu mojego błędu i to pokrzyżowało wszelkie szanse na wygranie. Szybko po wyścigu odkryłem, że traciłem tyle bo po prostu miałem słabego setupa.

Ty miałeś słabego setupa? Nowość! Jednak trening w Austrii pokazuje, że chcesz wygrać. Jesteś w stanie wrócić do dominacji?

Oczywiście zawsze chce wygrać, ale nie zawsze się to udaje. Powrót do dominacji będzie ciężki ze względu na tak małe różnice między kierowcami i bardzo małymi zmianami jakie można dokonać w setupie. Jestem teraz daleko od zdobycia tytułu i szanse maleją, ale pragnę przypomnieć, że poprzednie moje mistrzostwa wygrywałem na 4 wyścigi przed końcem sezonu, także wszystko jest jeszcze możliwe.

Jak wyliczono, jeśli będziesz wygrywał w następnych 9. wyścigach, a wiemy, że potrafisz wygrywać seriami, natomiast Sebastian Kosmala będzie w każdym z nich trzeci, to na wyścig przed końcem sezonu będziesz miał 3 punkty przewagi. Jest na to szansa?

Myślę, że jest mało prawdopodobne, że będę cały czas wygrywał, a Sebastian przyjeżdżał cały czas trzeci.. W jednym wyścigu, ja mogę wygrać, a on by nie dojechał do mety i tak na odwrót, a wtedy sytuacja automatycznie się zmienia. Sebastian pokazuje w tym roku jak świetnie sobie radzi i udowodnił, że jest jednym z najlepszych, a może i najlepszym kierowcą tej ligi.

Jak oceniasz procentowo swoje szanse na mistrzostwo w tym momencie? Widać, że masz chłodną głowę i mówisz, że szanse są znikome. Czy w ten sposób chcesz pozbyć się presji?

Wpierw muszę startować z pierwszego pola, gdyż potem wyścig staje się dla mnie łatwiejszy, a w tym sezonie jest bardzo trudno z wyprzedzaniem. Nie mogę na razie ocenić ile procent szans mam na mistrzostwo. Chłodna głowa to podstawa do wygrania wyścigu, a w Turcji definitywnie mi jej zabrakło, a co dopiero na Imoli. W tym momencie koncentruje się na powrocie do seryjnych zwycięstw, o ile mi się uda, a wtedy będę inaczej patrzył na mistrzostwa.

Kto wygra w klasyfikacji konstruktorów? BMW Sauber, McLaren czy Red Bull Racing? Wydaje się, że o 4 miejsce powalczą Ferrari, Honda i Williams. Jak obstawiasz tę 6-tkę?

BMW Sauber ma bardzo silną parę kierowców, tak samo jak Red Bull, więc spodziewamy się ostrej walki aż do końca sezonu. Najważniejsze jest to aby dwóch kierowców zawsze punktowało. Trudno coś powiedzieć o pozostałych teamach, gdzie rozrzut szybkości kierowców jest znacznie większy.

Na pytania odpowiedział również Dominik Lewiński.

Jak forma przed GP Austrii? Celujesz w pierwsze punkty w sezonie?

Mam taką szczerą nadzieję. Przez ostatnie moje trzy starty zawsze byłem blisko, ale przez błędy w strategii i na torze było to dla mnie nieosiągalne. To mój pierwszy sezon na takim poziomie, dopiero się uczę tutaj wszystkiego. Wszystkiego od nowa. Jedyne co mnie cieszy, że punkty są w zasięgu, tylko trzeba dopiąć kilka guzików. Do Austrii jadę z nową nadzieją, i ambicjami.

W poprzednim sezonie jeździłeś w serii GP2 i zdobyłeś tylko cztery oczka. Sądzisz, że awans do serii F1 dobrze Ci zrobi?

Starty w GP2 były dla mnie klapą poza GP Włoch, gdzie dojechałem 8. z ostatniego miejsca, potem błędy w Japonii i feralny start w USA. Moim zdaniem zabrakło szczęścia bardziej niż auta czy umiejętności. Sądzę, że F1 to była tylko kwestia czasu odkąd startowałem na platformie F1 challenge, gdy jeszcze ta liga nazywała się One League. Zawsze chciałem jeździć na najwyższym poziomie. W tym roku pomógł mi Patryk Łucków, któremu serdecznie dziękuję za danie mi szansy i posady w Toyocie. Niestety musiałem wybrać mocniejszy zespół, który da mi jakieś podłoże pod sukcesy. Nie wykluczam tego, że mogę jeszcze zmienić zespół w tym sezonie i na pewno będzie to lepszy zespół. Mam przynajmniej taką nadzieję. Na razie w F1 siedzę i nigdzie się nie wybieram.

Jakie cele stawiasz sobie na sezon? Ile punktów chcesz zdobyć?

To dobre pytanie. Moim celem było się tu dostać, a jak już jestem to nie wiem co z sobą zrobić. Cele na razie są takie by dojeżdżać do mety, chciałbym pokazać równą formę. Punktów chcę zdobyć ile się da. Mam nadzieję, że będzie z tym jak często w moich słabszych okresach, jak już punkty zdobędę to pójdę za ciosem.

Jak według Ciebie będzie wyglądała czołowa 5 kierowców na koniec sezonu i w klasyfikacji konstruktorów?

Moim faworytem jest Adam Jurzysta. Myślę, że należy mu się w końcu tytuł po poprzednim, trudnym dla niego sezonie. Jeśli chodzi o miejsca od dwa do pięć sądzę, że wicemistrzostwo powędruje do Sebastiana Kosmali. Mam dylemat co do miejsca trzeciego, bo tu może być wiele zawirowań. Na tym etapie wytypowałbym Macieja Młynka, ma tempo i dobre auto, powinno to zaowocować. Dalej pewnie Patryk Krutyj, który stracił dużo przez nieobecność. Piątkę możliwe, że zamknie jeden z trzech kierowców: Dawid Czepiela, Dawid Kuszel lub Cezary Kołcz. Jeśli chodzi o konstruktorów to w kolejności: BMW Sauber, McLaren, Red Bull Racing, Honda i Ferrari.

Opowiedz coś o sobie innym kierowcom. Ile masz lat, czym się interesujesz i co robisz w wolnym czasie.

A więc może zacznę tak. Nazywam się Dominik Lewiński, lat 18, urodziłem się w małym mieście Jeleniej Górze. Moja przygoda z Simracingiem zaczęła się w roku 2006 lub 2007, dokładnie nie pamiętam. Ścigałem się z moim kolegą z klasy. W 2008 roku pojechałem swój pierwszy sezon w lidze F1 i wygrałem. Polubiłem to i lubię do dzisiaj. Chodzę do Technikum Geodezyjnego. To zostawię bez podźwięku. Nie polecam tego kierunku. Na co dzień trenuje Judo i Brazylijskie Ju-jitsu w moich miastowych klubach, tym akurat zajmuję się od około 3,5. Jesli już jakiś wolny czas mam to lubię wypoczywać, włączyć telewizor i zasnąć. Z wyjątkiem piątków, bo wtedy próbuje poświęcić chociaż pół godziny czasu żeby pobocić.

Dziękujemy kierowcom za wywiad i zapraszamy na relację z wyścigu o godzinie 20!
Liczba wyświetleń: 2570 (30 użytkowników)
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
F1WyścigZakończona
GTKwalifikacjeZakończona
GTWyścigZakończona
F1KwalifikacjeZakończona
F1WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
18 °C
Tor:
18 °C
CZW
Zachmurzenie
18 °C
PIĄ
Deszcz
19 °C
SOB
Częściowe zachmurzenie
25 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
Seria F1
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
Seria GT
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
40 936 751

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.