FacebookYouTubeTwitchCupSell
Z PADOKU
Seria GP2 | 4 października 2014
W walce o pietruszkę
Redaktor tym razem postanowił zadać kilka pytań kierowcom, którzy walczą z tyłu stawki. Pierwszy na pytania postanowił odpowiedzieć Krzysztof Woźniak.

Wróbelki ćwierkają, że Twój debiut w tym sezonie przypadnie własnie na 4 rundę na A1 Ring. Czy to prawda?

Raczej tak. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nic mi nie wypadnie to powinienem wystartować w wyścigu ku wielkiej uciesze wielu kierowców.

Jak wygląda Twoja forma? Dawno nie jeździłeś. Uporasz się z barierą 107% bez problemu?

Czasy treningowe napawają mnie optymizmem. Sporo trenowałem przed sezonem, aby spokojnie przystępować do kwalifikacji. Czas pokaże, czy po prostu pasuje mi tor, czy złapałem odpowiednią formę.

Skoro dużo trenowałeś to dlaczego debiut w sezonie przypada dopiero na 4 rundę?

Dopiero przed tą rundą udało mi się znaleźć zatrudnienie. W dodatku, miałem małe problemy techniczne, które rozwiązałem w trakcie tego tygodnia.

Kto jest Twoim faworytem do zwycięstwa w całej serii?

Przyglądając się wynikom muszę przyznać, że faworytów jest sześciu i reprezentują oni trzy zespoły. Pewno nie będzie niczym niezwykłym, jak powiem, że tytuł wygra ktoś z Lotosa, DFP lub Lotusa.

Liczysz w tym sezonie na jakieś punkty? Najłatwiej będzie na Monzie? W 2013 roku byłeś tam 9. i zdobyłeś 2 punkty.

Nie liczę na nic wyjątkowego. Warto pamiętać w jakich okolicznościach zdobyłem te słynne 2 punkty. W tym wyścigu był totalny armagedon, który udało mi się jakimś cudem przetrwać. To nie zasługa toru, że zdobyłem wtedy punkty, tylko zasługa mojego farta, że udało mi się uniknąć kontaktów z innymi kierowcami. Jeżeli gdzieś mam upatrywać jakiekolwiek szanse to chyba prędzej tutaj w Austrii, gdzie jedziemy na jednym z najbanalniejszych, a zarazem najlepszych dla mnie torów, niż właśnie na wspomnianej wyżej Monzie.

Jak wygląda twoja współpraca w HRT? Podobno masz z Maciejem Paruchem bardzo dobre kontakty.

Tak, to prawda, mamy dobre kontakty. Dobrze nam się razem współpracuje, to był jego pomysł, by mnie zatrudnić. Czasem tylko naśladuje innych kierowców wjeżdżając mi w tył bolidu...

Drugim kierowcą, który zechciał odpowiedzieć na pytania był Bartłomiej Nowak.

Jak wygląda Twoja forma przed 4. rundą sezonu?

Po pierwszych trzech wyścigach czuję się bardzo dobrze, zwłaszcza w deszczowych warunkach, co pokazałem w Turcji. Może być lepiej, do czego oczywiście dążę. Coraz lepiej mi się jeździ i zaczynam być coraz szybszy.

Czy dużo czasu spędzasz na treningach?

Staram się poświęcić jak najwięcej czasu, aby dobrze poznać tor, zachowanie bolidu na nim oraz dostosować ustawienia, abym był jak najwyżej. Jeżeli miałbym określić godzinowo, ile czasu spędzam na treningu przed wyścigiem to w zależności od toru około 2-4 godziny.

Kiedy można spodziewać się powtórki historycznego wyczynu? Na Monzie w 2013 roku byłeś drugi.

Tak, to był bardzo historyczny wyczyn. Wtedy jednak 2 razy wyjeżdżał samochód bezpieczeństwa, no i oczywiście była też ta ogromna kraksa na pierwszym zakręcie ostatniego okrążenia. Kiedy powtórka? Zawsze jest możliwa. Wyścigi GP2 są nieprzewidywalne, co wyścig ktoś niespodziewany może wskoczyć wysoko,nawet na podium. Ja osobiście liczyłem na to w Turcji, no ale zbyt mało kierowców wypadło na deszczu.

Jakie cele stawiasz sobie do końca sezonu? W poprzednim sezonie zdobyłeś tylko 2 oczka, a w 2013 - 12, tylko na Monzie.

Nie mam jakiegoś wygórowanego celu. Dla mnie sama jazda jest przyjemnością. Przetrwanie pierwszego zakrętu radością. Ukończenie wyścigu - sukcesem. Jeżeli już chodzi o punkty, to wypadałoby przynajmniej powtórzyć wynik z poprzedniego sezonu. Uważam, że zdobycie 2 oczek jest dla mnie jak najbardziej realne.

Co Cię zafascynowało w Formule 1? Dlaczego zacząłeś się ścigać?

Zacząłem się ścigać, ponieważ uwielbiam rywalizację, nawet jeżeli jest to rywalizacja w środku czy na końcu tabeli. Czemu Formuła 1? Ponieważ są to najszybsze samochody i najlepsi kierowcy. Najbardziej zafascynowało mnie to, że niektórzy nawet z najgorszych bolidów potrafią wyciągnąć 110% i pokazać coś niesamowitego. Zawsze też podziwiałem tych, którzy na przykład w Monako potrafią idealnie przejechać na milimetry od bandy.

Dziękujemy kierowcom za chęć udzielenia odpowiedzi.
Liczba wyświetleń: 2826 (43 użytkowników)
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
F1WyścigZakończona
GTKwalifikacjeZakończona
GTWyścigZakończona
F1KwalifikacjeZakończona
F1WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
10 °C
Tor:
10 °C
PIĄ
Deszcz
19 °C
SOB
Częściowe zachmurzenie
25 °C
NIE
Zachmurzenie
24 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
Seria F1
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
Seria GT
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
40 940 455

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.