FacebookYouTubeTwitchCupSell
Z PADOKU
Seria F1 | 9 października 2014
Radosław Cupał: Powinienem być lepszym kierowcą
Dzisiaj przeprowadzimy wywiad z niedocenionym kierowcą naszej ligi, który teraz wyłania się z cienia swojego brata, czterokrotnego mistrza ligi.
Honda w tym sezonie zajmuje wysokie, piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. I dotychczas jasne było, że nie chcesz zmieniać składu tego zespołu. Więc co było przyczyną zerwania kontraktu z Łukaszem Dams?

Powodów było kilka. Jednym i bodajże najważniejszym z nich był przyszły wyjazd i absencja Łukasza do końca sezonu. Od momentu gdy się o tym dowiedziałem, zacząłem kątem oka szukać zastępcy. Bardzo pomógł mi w tym drugi kierowca Hondy – Dawid Czepiela. W sumie, to On wykonał większość pracy i przesyłał mi propozycje, jak również skontaktował się z Kamilem. Drugim powodem był brak pomocy finansowej, potrzebnej na kupno potrzebnego ulepszenia. Nie było to parę milionów euro, które przelał Dawid, lecz nie więcej niż 600 000 euro. Kolejnym, myślę, że ostatnim powodem, były dość słabe wyniki Łukasza w ostatnich wyścigach, wprawdzie punktowane, lecz niezbyt satysfakcjonujące, jednak nie to przesądziło o jego (przedwczesnym) zwolnieniu.

Po zwolnieniu miejsca w Hondzie, wielu spekulantów próbowało łączyć różne nazwiska na wolny fotel w Twoim zespole. Wiemy, że Hondą interesował się kiedyś Patryk Krutyj, Patryk Rogozik, Dawid Kuszel i Kacper Nogaj, ale na pierwszym miejscu, obstawiane było Twoje nazwisko. Czy Kamil Podmokły to tymczasowe rozwiazanie?

Wszystko zależy od formy Kamila. Sam powiedział, że jego obecność w serii F1 będzie zależeć od wyników w kolejnych Grand Prix jak i od fizyki jazdy bolidem. Myślę, że się do niego zdążył przyzwyczaić, gdyż to było podstawą akceptacji kontraktu. Jeśli nie będzie zadowolony z jazdy i rozwiąże kontrakt, będę zmuszony poszukać z Dawidem kolejnego chętnego kierowcy. Czy nim będę ja? Większość zależy od szefa Ferrari, gdyż z własnej woli raczej z niego nie odejdę.

Kilka sezonów temu, na pytanie z kim Rafał Cupał nie chciałby jeździć w zespole, bez zastanowienia odparł, że ze swoim bratem. Tymczasem teraz w ferrari widzimy was razem. Jak więc układa się wasza współpraca? Czy zespół Ferrari wie już na kogo postawić żołędzie, a na kogo kasztany?

Współpraca układa się doskonale. Testujemy razem warianty ustawień bolidu, a wygląda to tak, że Rafał robi „setup”, a później przesyła go mnie i próbujemy wyciągnąć z niego jak najwięcej. Najlepsza w tej współpracy jest oczywiście komunikacja, gdyż siedzimy praktycznie obok siebie podczas sesji.

Poprzedni sezon był dla Ciebie bardzo udany. Razem z Sauberem udało się Tobie wywalczyć trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców. Nie mieliśmy jeszcze okazji o to zapytać, ale jak czuje się aktualny drugi vice mistrz po swoim wyczynie?

Z pewnością na poprzedni sezon nie mogę narzekać. Przez większość czasu miałem dobrą passę kończenia wyścigów w pierwszej piątce, a nawet kilkakrotnie stawałem na podium. Był to mój pierwszy sezon, w którym wszystkie wyścigi przejechałem na kierownicy. Mogę uznać go za mój renesans formy, jaką miałem np. w sezonie I 2011. Kończąc na trzecim miejscu, za dwoma świetnymi kierowcami, byłem w pełni zadowolony i nie odczuwałem niedosytu.

Kto jest Twoim zdaniem największą niespodzianką i największym niewypałem w tym sezonie oraz czy w tym sezonie Twoje nazwisko zobaczymy równie wysoko?

Myślę, że sporą niespodzianką w tej części sezonu jest bardzo dobra forma Sebastiana Kosmali oraz „dojeżdżalność” do mety Adama Jurzysty. Szczerze mówiąc, byłem zaskoczony, jak BMW w takim składzie praktycznie górowało w Grand Prix Australii. Myślę, że dość słabą formą, jak sam pewnie przyzna, dysponuje Patryk Rogozik. Który jeszcze nie ukończył wyścigu na podium, choć jestem prawie przekonany, że go na to stać. Czy będę wysoko? Przez opóźniony start sezonu przez sesję poprawkową, moja aktualna pozycja w klasyfikacji generalnej niezbyt zadowala. Jednak najważniejsza jest dobra tendencja wzrostowa i myślę, że za parę GP, z takimi wynikami jak dotychczas, powinienem się pojawić w pierwszej szóstce już niebawem.

Wiele mówi się o tym, że bracia Cupał ciągle rywalizują między sobą o to, kto jest lepszym kierowcą. Jednak nic nie rozwieje wątpliwości lepiej niż zapytanie Ciebie samego. Kto jest Twoim rywalem w tym sezonie, przed którym będziesz chciał koniecznie znaleźć się w klasyfikacji generalnej po ostatnim wyścigu?

Statystycznie rzecz biorąc, wszystko wskazuje na to, iż to ja powinienem być lepszym kierowcą od Rafała. Jednak warto zauważyć, że różni kierowcy mają szczytowe formy w różnych okresach czasu - w różnych sezonach. Być może nadejdzie dzień, w którym Rafał odzyska utraconą formę, bo wątpię, by to był szczyt jego możliwości. Co do klasyfikacji, chciałbym znaleźć się za kierowcami ze ścisłej czołówki, tj. Patrykiem Krutyj, Maciejem, Sebastianem. O właśnie czwartą pozycję chciałbym walczyć do końca sezonu i taki jest mój cel.

Między kim zobaczymy walkę o tytuł mistrzowski? Czy myślisz, że ostry początek sezonu w wykonaniu BMW Sauber stanowi jasny dowód na to, że nie dadzą sobie wydrzeć prowadzenia w tej klasyfikacji?

W klasyfikacji generalnej zespołów, to BMW jest moim „typem” jako zwycięzcy sezonu. Jednakże dość zrównoważonym, a jednocześnie bardzo mocnym składem dysponuje McLaren i uważam, że to między tymi dwoma zespołami będzie się toczyć walka o mistrzostwo. Jeżeli chodzi o klasyfikację kierowców, dużo się jeszcze może zdarzyć, lecz nikt chyba nie ma wątpliwości, że największe szanse na „mistrza” mają Patryk Krutyj, Maciej Młynek i Sebastian Kosmala, jednak nie warto zapominać także o Patryku Rogozik oraz Dawidzie Kuszel.

Wszystkim życzymy wielu sukcesów i oby wyścigi w naszej lidze, były tak atrakcyjne, jak te w obecnym sezonie
Liczba wyświetleń: 5056 (50 użytkowników)
KOMENTARZE
9 paź 2014 19:16
Przecież w Australii wgl nam nie szło. Poza PP Seby.
9 paź 2014 19:31
Adam Jurzysta napisał(a):
Przecież w Australii wgl nam nie szło. Poza PP Seby.


Ja bym nie powiedział, że nam nie szło. To wyścig nie ułożył się po naszej myśli :P
NAJBLIŻSZE SESJE
F1WyścigZakończona
GTKwalifikacjeZakończona
GTWyścigZakończona
F1KwalifikacjeZakończona
F1WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
17 °C
Tor:
17 °C
CZW
Zachmurzenie
18 °C
PIĄ
Deszcz
19 °C
SOB
Częściowe zachmurzenie
25 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
Seria F1
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
Seria GT
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
40 936 059

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.