Herzlich Willkommen! - Grand Prix Europy
To już siódmy wyścig tego sezonu. Tym razem rywalizacja toczyć się będzie na torze Nurburgring w Niemczech.
Pętla toru Nurburgring jest częścią słynnego toru Nordschleife, na którym w przeszłości odbywały się wyścigi F1 o GP Niemiec. Ponad 20-sto kilometrowa trasa uchodziła za jedną z najtrudniejszych i niebezpieczniejszych, przyjęło się wobec niej określenie "zielone piekło". Kierowcy F1 Online zostaną jednak na tej krótszej, liczącej 5,148 km pętli. Odbywały się na niej GP Europy Formuły 1, GP Niemiec, a także dwukrotnie GP Luksemburga.
Okrążenie rozpoczynamy średniej długości prostą, która na końcu schodzi w dół. Zakręt 1 jest wolny, jednak bardzo szeroki i kierowcy często obierają różne linie przejazdu, aby kogoś zaatakować. Sekcja zakrętów 2 - 4 to tzw. "Mercedes Arena". Po nich kończy się sektor 1. Kolejny sektor rozpoczyna sekwencja lewo-prawo idąca w dół. Po niej pędzimy do nawrotu oznaczonego numerem 8. Następnie podjazd pod górę i jesteśmy w zakrętach Schumachera. Lewy zakręt o 90 stopni, a po nim prawy długi łuk z opadającym terenem. Tutaj chwila wytchnienia i długa prosta (z małym łukiem), która pod koniec unosi się ostro w górę, przez co łatwo przegapić punkt hamowania do szykany. Za szykaną gaz do ostatniego łuku w prawo i meta.
Faworyci? Oczywiście Patryk Krutyj i kierowcy Jaguara - Maciej Młynek i Sebastian Kosmala, czyli pierwsza trójka klasyfikacji generalnej. W ostatnich wyścigach to oni prezentują najwyższą formę, choć w Monako ten ostatni nie dojechał do mety. Weekendu w Monte Carlo do udanych nie może zaliczyć też Patryk Rogozik, który pierwszy raz w tym sezonie nie punktował. Biorąc pod uwagę formę kierowcy McLarena z pierwszych wyścigów, stać go na powalczenie o wysokie lokaty. Co do drugiego kierowcy stajni z Woking, wydaje się że najgorsze ma już za sobą. W końcu w ostatniej rundzie zajął 4. miejsce, dopiero drugi raz w tym sezonie punktując. Po nieobecności w Hiszpanii udany powrót do kokpitu Ferrari zaliczył Dawid Kuszel. Być może to jest ten moment, kiedy wszystko na linii zespół-bolid-kierowca zacznie działać i przynosić efekty (na początku sezonu brakowało dopracowania kilku detali), co zresztą widać też na przykładzie Patryka Krutyj, który dopiero teraz odniósł pierwsze w sezonie zwycięstwo. Poniżej pewnego poziomu nie schodzą kierowcy BAR (Radosław Cupał, Aleksander Brzozowski), a to oznacza że ich także nie można skreślać w walce o czołową piątkę czy podium. Niewiadomą jest jak zwykle Adam Jurzysta. O ile pewne jest iż stać go na dobry występ w kwalifikacjach, nie zawsze przekłada się on na wyścig. Ale jeśli się udaje to wtedy jego też możemy zobaczyć na wysokiej lokacie.
Zwycięzcy wyścigów na torze Nurburgring w F1 Online:
II 2014 - Patryk Krutyj (McLaren)
I 2014 - Patryk Krutyj (Mercedes)
2012 - Adam Jurzysta (Mercedes)
II 2011 - Patryk Krutyj (McLaren)
II 2010 - Mateusz Kowal (Ferrari)
I 2010 - Dominik Glinka (Toyota)