FacebookYouTubeTwitchCupSell
WIADOMOŚĆ
4 września 2015
Inauguracja sezonu F1 i GT na torze Bathurst
Przed nami sezon II 2015. Nowe tory, nowi kierowcy i nowe szanse. Ale cel nadal ten sam - zwycięstwo. Trzynasty już sezon ligi w seriach F1 i GT zainauguruje tor Bathurst.
O ile w GT kierowcy dwukrotnie mieli do czynienia z tym obiektem (w sezonach I 2014 i II 2014), dla kierowców F1 będzie to nowa trasa. Wyścig został określony mianem GP Pacyfiku (ponieważ GP Australii odbędzie się w późniejszym terminie na torze Adelaide).

Tor Bathurst (inaczej Mount Panorama Circuit) znany jest głównie z wyścigów V8 Supercars. Leży w Australii, ma 6,213 km długości, aż 23 zakręty, w tym 9 prawych i 14 lewych. Charakteryzuje się częstą zmianą wysokości terenu (dużo podjazdów i zjazdów), szybkimi zakrętami oraz wieloma bandami, które okalają tor, pozostawiając kierowcom znikomy margines błędu - bądź też żadnego.

Po pokonaniu krótkiej startowej wjeżdżamy w 90-stopniowy lewy zakręt. Wyjście z niego jest bardzo ważne, gdyż następuje po nim długa prosta z podjazdem, zwieńczona długim prawym nawrotem, gdzie wciąż "wspinamy" się pod górę. Tam rozpoczyna się kręta sekcja. Lewy nawrót składający się z dwóch wierzchołków po 90-stopni, stromy podjazd, a po nim dwa szybkie prawe zakręty z niedługim odcinkiem prostej pomiędzy nimi. Następnie zjeżdżamy trochę w dół, dwa lewe zakręty przejeżdżane na pełnym gazie, rozpoczynające drugi sektor. Następuje po nich szybki łuk w lewo, znów kawałek prostej i bardzo szybka szykana prawo-lewo, jednak już wjeżdżając w nią trzeba rozpocząć hamowanie do wolnego prawego, opadającego w dół zakrętu. Sekcja lewo-prawo-lewo, kolejny mocny zjazd w dół, hamowanie i podwójny lewy, który prowadzi na najdłuższą prostą na torze. W tym momencie jesteśmy już w trzecim sektorze. Rozpędzamy samochód aż do samego limitera, pokonujemy lekki podjazd, prawy łuk do odjęcia i hamujemy do zakrętu w lewo, z którego od razu przechodzimy w długi prawy. Do końca okrążenia pozostaje już tylko zjazd i 90-stopniowy zakręt w lewo.

W F1 nastąpiło kilka zmian, nie tylko personalnych, ale też zespołowych. Powróciły Red Bull (za Jaguara) i Toro Rosso (za Minardi). Do pierwszej ekipy powrócił Patryk Rogozik (reprezentował jej barwy w sezonie II 2014), zaś mistrz sezonu I 2015, Maciej Młynek, przedłużył kontrakt. Bez cienia wątpliwości będą stanowili mocny duet. Zdetronizowany Patryk Krutyj pozostał w Ferrari, a tam dołączył do niego inny czterokrotny mistrz F1, czyli Rafał Cupał. W sumie obaj mają 8 tytułów, więc stajnia z Maranello ma teoretycznie najmocniejszy skład w lidze. A w praktyce? W praktyce Rafał nie ma wysokich notowań u bukmacherów, zaś Patryk nie jest faworytem na Bathurst. Tak, to prawda, Patryk Krutyj nie jest faworytem! Wyjaśnienie jest proste - kierowca Ferrari nie wystartuje w GP Pacyfiku. To zwiększa szanse duetu Renault, czyli Dawida Kuszel (w I 2015 Ferrari) oraz Radosława Cupał (w I 2015 BAR). Namieszać mogą też kierowcy Mercedesa (I 2015 - BAR), czyli Aleksander Brzozowski, który ma już kilka wizyt na podium na swoim koncie, oraz Dawid Czepiela (I 2015 - McLaren). Trzeba pamiętać też o powracającym (choć tylko na miesiąc) Łukaszu Jasińskim, zwycięzcy rozegranej niedawno III edycji ToPL, a także zwrócić uwagę na piekielnie szybkiego debiutanta - Michała Antochowskiego oraz Mateusza Bogusza, który po trzech sezonach dominacji w GT postanowił spróbować swoich sił także w singlesitterach.

Zmiany zespołów w serii F1 (I 2015 - II 2015):
Jaguar - Red Bull
BAR - Mercedes
Minardi - STR
Toyota - Lotus
Jordan - Force India
* - Virgin
* - HRT

Kierowcy - debiuty i powroty: Łukasz Jasiński, Mateusz Bogusz, Michał Antochowski, Cezary Kołcz, Maciej Paruch, Patryk Smagacz, Dominik Lewiński, Aleks Jurewicz, Artur Tymczyszyn.

W serii GT także powiało nowością. Najbardziej szokującą zmianą jest chyba zakończenie jakże owocnej współpracy z Nissanem przez mistrzowski zespół FSP. Tym razem Mateusz Bogusz postawił na McLarena. Wciąż pod znakiem zapytania znajduje się Lotos, natomiast z nowymi barwami i nowymi strategami, ale ze starym składem Lada powalczy o pierwsze zwycięstwo. Wysoko mierzy też Red Bull, który zatrudnił Jacka Hamburga, czyli jedną z czołowych postaci poprzedniego sezonu, oraz Marcela Pawińskiego. Walka o zwycięstwo powinna jednak rozstrzygnąć się pomiędzy Mateuszem Boguszem a Jackiem Hamburgiem, chyba że ktoś zaskoczy świetną formą.

Zmiany zespołów w GT (I 2015 - II 2015)
Lotos GT - Flying Lizard Motorsport
Barwell Motorsport - XPS Suspension
Polish Tigers Motorsport - Ravenwest Motorsport
Martini Racing - Huawei Racing Team GT
Ferrari Marlboro GT - Royal Air Force Aston Martin
Hoonigan GT - Falken Racing Team
NOS Energy Racing - Audi Sport WRT
Porsche North America Motorsport - Win&Spin Brabus Racing
Lamborghini - Dragon Racing GT Division
Kierowcy - debiuty/powroty: Tomasz Biernat, Dominik Lewiński, Krzysztof Woźniak, Dawid Kuszel, Piotr Gałkowski.

Pogoda w ten weekend przewiduje słoneczne niebo podczas piątkowych treningów, zaś w sobotę i niedzielę, mimo że pojawi się trochę chmur, niewiele deszczu spadnie nad torem Bathurst. Początek rywalizacji już dzisiaj o godzinie 18:00 (GT) i 20:00 (F1).

Zwycięzcy wyścigów na torze Bathurst w serii GT:
II 2014 - Mateusz Bogusz (FSP GT)
I 2014 - Mateusz Bogusz (FSP GT)
Liczba wyświetleń: 1137 (26 użytkowników)
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
F1WyścigZakończona
GTKwalifikacjeZakończona
GTWyścigZakończona
F1KwalifikacjeZakończona
F1WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Słonecznie
Słonecznie
Powietrze:
19 °C
Tor:
28 °C
PIĄ
Słonecznie
26 °C
SOB
Deszcz
23 °C
NIE
Zachmurzenie
19 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
Seria F1
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
Seria GT
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
41 215 905

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.