FacebookYouTubeTwitchCupSell
WIADOMOŚĆ
5 grudnia 2010
Rafał Cupał o torze w Makau
Dziś odbędzie się wyścig o 13 Grand Prix tego sezonu, na torze Guia Circuit w Makau. O torze opowie tym razem mistrz ligi i zdobywca Pole Position, Rafał Cupał.

Co sądzisz o torze w Makau?
"Guia Circuit to bardzo wymagający tor uliczny. Gdyby nie można było odbijać się od band (co jest możliwe tylko w grze) nie byłoby tu w ogóle miejsca na błąd, gdyż cały tor jest otoczony bandami i jest bardzo ciasno. Oprócz tego, że jest ślisko, co jest typowe dla torów ulicznych, nawierzchnia jest bardzo nierówna i na całym torze są spore różnice wysokości. Ważne jest dobre ustawienie bolidu, gdyż jest tu kilka długich prostych, na których potrzebna jest duża prędkość, a pozostała część toru to praktycznie same zakręty wymagające dużego docisku."

Opisz okrążenie na tym torze.
"Końcówka trzeciego i prawie cały pierwszy sektor to kilka długich prostych, na których ważna jest prędkość maksymalna. Między prostymi są szybkie łuki, które mogą sprawić spory problem, gdy na torze będzie mokro. Gdy będzie się jechało za kimś to można źle wejść w zakręt i się potężnie rozbić na bandzie, dlatego w deszczu trzeba bardzo uważać."

"Po ostatniej długiej prostej pierwszego sektora jest bardzo trudny zakręt, w którym trzeba trafić między dość ostre krawędzie band. Myślę, że kilku kierowców może właśnie w tym miejscu zakończyć swój wyścig. Później zaczyna się partia dość szybkich i ciasnych zakrętów. Ich pokonywanie przy dużych prędkościach sprawia niezłą frajdę. Trzeba bardzo uważać na dohamowania, bo jeśli za bardzo opóźnimy hamowanie, najprawdopodobniej uszkodzimy bolid. Dotyczy to najbardziej dwóch zakrętów przy Moorish Hill. Są tam duże nierówności i trzeba uważać, żeby nie utracić panowania nad bolidem, bo grozi to uderzeniem w ostry kant."

"Początek trzeciego sektora zawiera bardzo ostry nawrót. Pokonanie go bez dotknięcia bandy jest niezwykle trudne. To właśnie ten zakręt zmusza kierowców do ustawienia blokady kierownicy na bardzo duży kąt. Bardzo ważne jest dokładne dohamowanie do zakrętu. Zbyt późne zakończy się rozbiciem bolidu na bandzie, a zbyt wczesne nie da możliwości na pokonanie zakrętu bez kontaktu z bandą. Po tym nawrocie zaczyna się partia prostych i szybkich łuków. Niezwykle niebezpieczny jest ostatni zakręt przed metą, gdzie znajduje się ostry kant, z którym minimalny konakt na 100% zakończy się spektakularnym roztrzaskaniem bolidu."

Jak wygląda sprawa wyprzedzania i dublowania na tym torze?
"Szczerze mówiąc to oprócz wykorzystania błędu rywala, to jedyną szansą są chyba tylko długie proste. W pozostałej części toru jest za ciasno na wyprzedzanie. Są nawet miejsca, w których mieści się wyłącznie jeden bolid! A błędy kierowcy również niekoniecznie pozwolą go wyprzedzić, bo z reguły taki błąd stwarza zbyt duże zagrożenie i żeby uniknąć kolizji trzeba wtedy przed takim kierowcom zwolnić. Dublowanie również nie wygląda różowo. Sam w kwalifikacjach musiałem przepuścić szybszego kierowcę i miałem bardzo duży problem ze znalezieniem odpowiedniego miejsca. Wolniejsi kierowcy mają tutaj niezwykle trudne zadanie."

Jaki przewidujesz przebieg dzisiejszego wyścigu?
"Ważna będzie oczywiście pogoda. Jeżeli będzie padało to wyścig według mnie będzie kompletnym chaosem. Nie zdziwię się, jak nawet samochód bezpieczeństwa będzie miał problemy z przejechaniem czystego okrążenia. Jeżeli tor będzie suchy, wtedy przebieg wyścigu będzie bardziej przewidywalny. Na pewno ciekawy będzie start. Pola startowe są tutaj umiejscowione znacznie ciaśniej niż na innych torach. Po za szybkimi łukami pierwszy zakręt znajduje się dopiero za partią długich prostych, więc kierowcy, którzy dysponują dużą prędkością maksymalną, mogą znaleźć się natychmiast na czele stawki, a następnie zwalniać resztę na pozostałej części toru, co również zwiększy szansę na karambol, gdyż jak jeden bolid wykona bączka na jednym z ciasnych zakrętów, to reszta albo zwolni, albo uderzy w ten bolid. Myślę, że dojechanie do mety w tym wyścigu będzie dla wielu zawodników ważniejsze, niż osiągnięcie dobrego wyniku."

Jaki jest Twój cel w tym wyścigu?
"Dla mnie wyniki nie liczą się już tak bardzo jak przed zdobyciem tytułu mistrza, więc mi wystarczy to, że dojadę do mety. Nie chce zakończyć tego wyścigu za wcześnie, bo to będzie na pewno fajne widowisko, w którym chce uczestniczyć, ale nie chcę również, żeby w połowie wyścigu na torze zostało 2-3 kierowców, więc proszę wszystkich, żebyście niezwykle uważali!"
Liczba wyświetleń: 1162 (0 użytkowników)
NAJBLIŻSZE SESJE
F1WyścigZakończona
GTKwalifikacjeZakończona
GTWyścigZakończona
F1KwalifikacjeZakończona
F1WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Słonecznie
Słonecznie
Powietrze:
22 °C
Tor:
33 °C
NIE
Deszcz
25 °C
PON
Częściowe zachmurzenie
23 °C
WTO
Deszcz
24 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
Seria F1
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
Seria GT
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
41 325 663

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.