Zmiany dotyczące serii F1 na sezon I 2017!
Szefostwo serii F1 prezentuje jak będzie wyglądała sytuacja pod kątem zmian jakie zostały wprowadzone przed zbliżającym się sezonem I 2017.
Już tuż po zakończeniu sezonu II 2016 było słychać wiele głosów na temat zmian jakie mogą zajść przed nowym sezonem w serii F1. Wszelkie pomysły zostały rozpatrzone i udało się wprowadzić kilka dość znaczących zmian.
Jedną z ciekawszych, ale i ważniejszych zmian jest oczywiście rozszerzenie stawki z 10 do 15 zespołów biorących udział w zmaganiach. Administracja postanowiła, że do stawki dołączą takie ekipy jak:
- Haas F1 Team
- Caterham F1 Team
- Lotus F1 Team
- Panasonic Toyota Racing
- HRT F1 Team
Każdej z nowych ekip został oczywiście przydzielony nowy szef zespołu.
Kolejną zmianą jest format weekendu Grand Prix. Administracja postanowiła zrezygnować z formatu - piątkowy trening, sobotnie kwalifikacje oraz niedzielny wyścig na rzecz sobotniego, 30 minutowego treningu tuż przed samymi kwalifikacjami, który ma być dłuższą rozgrzewką przed czasówką i jego wyniki nie będą publikowane na stronie oraz niedzielnego wyścigu.
Start sobotniego treningu - 20.00
Start sobotnich kwalifikacji - 20.30
Start niedzielnego wyścigu - 20.00
Zmieniono również format rozgrywania kwalifikacji. Zrezygnowano z dotychczasowej formy czasówki i zastąpiono ją 20 minutowymi kwalifikacjami z maksymalną ilością przejechanych okrążeń - 10. Liczba maksymalnych okrążeń jest to liczba WSZYSTKICH okrążeń zrobionych podczas kwalifikacji, a więc wyjazdowych, pomiarowych oraz zjazdowych. Wszystko będzie ustawione na serwerze, który automatycznie będzie blokował wyjazd po przekroczeniu dozwolonej ilości okrążeń. Nie zmienił się za to próg czasowy i nadal będzie wynosił 105% najlepszego czasu kwalifikacji.
Mniejszą zmianą jest fakt, że zrezygnowano z wyboru terminarza tylko pośród torów z realnego kalendarza F1. Obecny kalendarz będzie składał się zarówno z torów z realnej F1 oraz takich, które brały kiedyś czynny udział w realnej F1, a obecnie pozostają poza orbitą Grand Prix.
Zmianie uległa również fizyka jazdy serii F1, która została uproszczona. Ma to poskutkować większym wyrównaniem stawki kierowców i zmniejszeniem starty czasowej pomiędzy grupą topowych kierowców a resztą.
Ostatnią ze znaczących zmian jakie zostały wprowadzone jest system punktacji. Premiowanie 10 najlepszych na mecie zastąpiono punktowaniem najlepszych 20 kierowców na mecie każdego wyścigu. Co ma zachęcić kierowców z dalszych miejsc do walki do samego końca. Najnowszy system punktacji wygląda następująco:
50 - 42 - 36 - 30 - 25 - 20 - 18 - 16 - 14 - 12 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1.
Sezon I 2017 zapowiada się niezwykle pasjonująco. Na dzień dzisiejszy nawet pomimo zwiększenia stawki zajętych jest, aż 28 miejsc z 30 wolnych etatów w zespołach F1. O tym jak wprowadzone zmiany wpłynęły na nadchodzący sezon dowiemy się już w najbliższy weekend 11.02.2017-12.02.2017 podczas GP Australii na torze Adelaide Street Circuit na które grono Administracji już teraz serdecznie zaprasza!