AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
Seria GP2 | 4 maja 2012
Trening - Szymon Prokopczak z najlepszym czasem!
Na treningu zjawiło się dziesięciu kierowców: po dwóch z Vervy, Maserati i Renault oraz reprezentanci Hondy, Citroena, Subaru i Lamborghini. Najszybszym kierowcą podczas dzisiejszej sesji treningowej przed niedzielnym GP Niemiec na torze Nurburgring był aktualny mistrz serii GP2, Szymon Prokopczak. Kierowca Verva Racing wykręcił czas 1:32.736, co pozwoliło mu o zaledwie 0.027 sekundy wyprzedzić lidera klasyfikacji, Patryka Baka z Maserati Ultimate Motorsport.
Pogoda na początku sesji sprzyjała testowaniu rozmaitych ustawień i zachęcała do jazdy. Po upływie pięciu minut czasy odnotowało sześciu kierowców, a stawce przewodził Rafał Cupał (Renault). Wyprzedzał o niecałe 0.2 sekundy Szymona Prokopczaka z Vervy i o przeszło dwie sekundy debiutującego w The One League Adriana Litwina (Citroen). Szybko trening zakończył drugi z Cupałów jeżdżących w serii GP2 - Karol, który od tego wyścigu reprezentuje barwy Renault. Przejechał on zaledwie 5 okrążeń i zakończył trening z czasem 1:35.925.
Na 40 minut przed końcem sesji tylko Szymon Prokopczak miał lepszy czas niż Rafał Cupał. Pomimo przejechania już 10 okrążeń, nadal czasu nie ustanowił Patryk Bak. Temperatura toru wzrosła do 31 stopni, a co za tym idzie, poprawiła się także przyczepność. W miarę upływu kolejnych minut jazdę zakończył Paweł Piątkiewicz (Honda), który na chwilę obecną zajmował piąte miejsce. Kierowcy bardzo zbliżyli się do bariery 1:33 i tylko kwestią czasu było, aż ktoś uzyska czas na poziomie 1:32. W pewnej chwili czołowa trójka: Rafał Cupał z Renault, Szymon Prokopczak z Vervy i Patryk Bak z Maserati, mieściła się nawet w jednej dziesiątej sekundy! Jako pierwszy wcześniej wspomnianą barierę pokonał lider klasyfikacji kierowców, czyli Patryk Bak. Później dołączył do niego Szymon Prokopczak i tylko tych dwoje kierowców uzyskało czasy poniżej 1:33. Najaktywniejsi podczas treningu byli Rafał Cupał z Renault i nowy kierowca Verva Racing, Patryk Łucków - obaj przejechali po 46 okrążeń.
1:32.736 wystarczyło kierowcy Vervy, by utrzymać pierwszą lokatę już do końca sesji. Drugi Patryk Bak (Maserati) uzyskał 1:32.763 na swoim najszybszym kółku. Autorem trzeciego czasu jest Rafał Cupał (Renault), któremu zabrakło tylko 0.056 sekundy do pokonania bariery 1:33. Czwarty Patryk Łucków potwierdził dobrą formę Verva Racing, wykręcając czas gorszy o 0.338 sekundy od swojego kolegi z zespołu. Piąty Krystian Osiński (Maserati) stracił ok. 0.8 sekundy do Szymona, natomiast szósty Paweł Piątkiewicz (Honda) był wolniejszy o ponad 1.5 sekundy. Siódme miejsce zajął debiutant, Adrian Litwin (Citroen), ósmy był powracający do jazdy Przemysław Anasinski (Subaru), dziewiąty reprezentant Lamborghini, Mateusz Fabisch, a dziesiąty Karol Cupał z Renault.
Jak do tej pory Pole Position w tym sezonie zdobywało tylko trzech kierowców: Mateusz Bałdyg - 1 raz, Patryk Bak (Maserati) - 4 razy i Szymon Prokopczak (Verva Racing) - 3 razy. Czy dojdzie do remisu, czy będzie 5-3 dla Patryka? A może ktoś inny dojdzie do głosu i zgarnie pierwsze pole startowe? Rafał Cupał i Patryk Łucków tracili całkiem niewiele do czołowej dwójki, tak więc nie można ich skreślać. Czyżby szykowała nam się jedna z najbardziej emocjonujących sesji kwalifikacyjnych w tym sezonie? Najmniejsza różnica między pierwszym a drugim kierowcą wyniosła 0.052 sekundy podczas kwalifikacji do GP Europy. Jak będzie tym razem, dowiemy się już jutro.
Pogoda na początku sesji sprzyjała testowaniu rozmaitych ustawień i zachęcała do jazdy. Po upływie pięciu minut czasy odnotowało sześciu kierowców, a stawce przewodził Rafał Cupał (Renault). Wyprzedzał o niecałe 0.2 sekundy Szymona Prokopczaka z Vervy i o przeszło dwie sekundy debiutującego w The One League Adriana Litwina (Citroen). Szybko trening zakończył drugi z Cupałów jeżdżących w serii GP2 - Karol, który od tego wyścigu reprezentuje barwy Renault. Przejechał on zaledwie 5 okrążeń i zakończył trening z czasem 1:35.925.
Na 40 minut przed końcem sesji tylko Szymon Prokopczak miał lepszy czas niż Rafał Cupał. Pomimo przejechania już 10 okrążeń, nadal czasu nie ustanowił Patryk Bak. Temperatura toru wzrosła do 31 stopni, a co za tym idzie, poprawiła się także przyczepność. W miarę upływu kolejnych minut jazdę zakończył Paweł Piątkiewicz (Honda), który na chwilę obecną zajmował piąte miejsce. Kierowcy bardzo zbliżyli się do bariery 1:33 i tylko kwestią czasu było, aż ktoś uzyska czas na poziomie 1:32. W pewnej chwili czołowa trójka: Rafał Cupał z Renault, Szymon Prokopczak z Vervy i Patryk Bak z Maserati, mieściła się nawet w jednej dziesiątej sekundy! Jako pierwszy wcześniej wspomnianą barierę pokonał lider klasyfikacji kierowców, czyli Patryk Bak. Później dołączył do niego Szymon Prokopczak i tylko tych dwoje kierowców uzyskało czasy poniżej 1:33. Najaktywniejsi podczas treningu byli Rafał Cupał z Renault i nowy kierowca Verva Racing, Patryk Łucków - obaj przejechali po 46 okrążeń.
1:32.736 wystarczyło kierowcy Vervy, by utrzymać pierwszą lokatę już do końca sesji. Drugi Patryk Bak (Maserati) uzyskał 1:32.763 na swoim najszybszym kółku. Autorem trzeciego czasu jest Rafał Cupał (Renault), któremu zabrakło tylko 0.056 sekundy do pokonania bariery 1:33. Czwarty Patryk Łucków potwierdził dobrą formę Verva Racing, wykręcając czas gorszy o 0.338 sekundy od swojego kolegi z zespołu. Piąty Krystian Osiński (Maserati) stracił ok. 0.8 sekundy do Szymona, natomiast szósty Paweł Piątkiewicz (Honda) był wolniejszy o ponad 1.5 sekundy. Siódme miejsce zajął debiutant, Adrian Litwin (Citroen), ósmy był powracający do jazdy Przemysław Anasinski (Subaru), dziewiąty reprezentant Lamborghini, Mateusz Fabisch, a dziesiąty Karol Cupał z Renault.
Jak do tej pory Pole Position w tym sezonie zdobywało tylko trzech kierowców: Mateusz Bałdyg - 1 raz, Patryk Bak (Maserati) - 4 razy i Szymon Prokopczak (Verva Racing) - 3 razy. Czy dojdzie do remisu, czy będzie 5-3 dla Patryka? A może ktoś inny dojdzie do głosu i zgarnie pierwsze pole startowe? Rafał Cupał i Patryk Łucków tracili całkiem niewiele do czołowej dwójki, tak więc nie można ich skreślać. Czyżby szykowała nam się jedna z najbardziej emocjonujących sesji kwalifikacyjnych w tym sezonie? Najmniejsza różnica między pierwszym a drugim kierowcą wyniosła 0.052 sekundy podczas kwalifikacji do GP Europy. Jak będzie tym razem, dowiemy się już jutro.
Wyniki:
Poz | Kierowca | Zespół | Okr | Czas |
---|---|---|---|---|
01 | Szymon Prokopczak | Verva Racing | 42 | 1:32.736 |
02 | Rafał Cupał | Renault | 46 | 1:33.056 |
03 | Patryk Łucków | Verva Racing | 46 | 1:33.074 |
04 | Krystian Osiński | Maserati | 13 | 1:33.590 |
05 | Patryk Bak | Maserati | 44 | 1:33.763 |
06 | Paweł Piątkiewicz | Honda | 16 | 1:34.622 |
07 | Adrian Litwin | Citroen | 37 | 1:35.635 |
08 | Przemysław Anasinski | Subaru | 11 | 1:35.649 |
09 | Mateusz Fabisch | Lamborghini | 29 | 1:35.650 |
10 | Karol Cupał | Renault | 5 | 1:36.925 |
NAJBLIŻSZE SESJE
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Tor:
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Serwer F1 | |
Serwer GT | |
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Słonecznie
Powietrze:
23 °C
Tor:
33 °C
ŚRO
25 °C
CZW
23 °C
PIĄ
26 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA GŁÓWNA
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |
Seria F1 | ||
---|---|---|
01 | Adrian Babiński | 537 |
02 | Patryk Krutyj | 462 |
03 | Aleksy Mainusz | 364 |
Seria GT | ||
---|---|---|
01 | Patryk Krutyj | 253 |
02 | Radosław Bogusz | 191 |
03 | Mateusz Bogusz | 177 |