AKTUALNOŚCI
WIADOMOŚĆ
Seria F1 | 5 czerwca 2014
Patryk Krutyj zwycięzcą Grand Prix Singapuru!
Kierowca Mercedesa zdobył kolejny komplet punktów i jest już o krok od tytułu mistrza. W wyścigu na torze Marina Bay podium uzupełnili Sebastian Kosmala i Patryk Rogozik.
W niedzielny wieczór ligowa pogoda pozwoliła kierowcom na jazdę na suchym i ciepłym torze. Start wyścigu był spokojny, pierwsza trójka, czyli Patryk Krutyj, Maciej Młynek i Sebastian Kosmala zachowali swoje pozycje. Standardowo wyścig rozpoczął Rafał Cupał, który został szybko wyprzedzony przez 2 kierowców: Radosława Cupał i Patryka Rogozika.
W połowie pierwszego okrążenia, na zakręcie numer 10 doszło do małego karambolu. Jego sprawcą był Adam Jurzysta, który uderzył i obrócił bolid Ferrari prowadzony przez jadącego na 7. miejscu Łukasza Damsa. Po chwili w spowolnionego Lotusa uderzył Dawid Czepiela, a w niego wjechał Patryk Gerber. W incydencie tym tylko bolid Red Bulla prowadzony przez Dawida został uszkodzony i wymagał wizyty u mechaników.
Na 4. okrążeniu Radosław Cupał został wyprzedzony przez Patryka Rogozika. Dwa okrążenia później zaczęły się pierwsze postoje w boksach, za sprawą szybko zużywających się na tym torze opon wykonanych z super miękkiej mieszanki. Przy zjeździe do alei serwisowej Radosław Cupał popełnił fatalny błąd wpadając w poślizg na tarce ograniczającej drogę wjazdową do alei i rozbijając się na bandzie. Z bolidu Saubera odpadło koło, na szczęście mechanicy byli w stanie naprawić uszkodzenia, zajęło to jednak bardzo dużo czasu.
Na 9. okrążeniu podczas walki o 2. miejsce z Sebastianem Kosmalą, Maciej Młynek popełnił błąd, który kosztował go odpadnięcie z pierwszej trójki. Wybór mieszanek opon na ten wyścig sprawił, że istotny stał się wybór strategi. Większość kierowców wybrała taktykę aż 3 postojów, 2 zmiany opon wykonali tylko Maciej Młynek oraz Rafał Cupał. Ten ostatni ostatecznie znalazł się za Adamem Jurzystą.
Za pierwszą trójką wyścig ukończyli Maciej Młynek, Adam Jurzysta, Rafał Cupał i Łukasz Dams. Zdublowani zostali: Radosław Cupał, Dawid Czepiela, Patryk Gerber i Maciej Paruch. Kara dla Adama Jurzysty za spowodowanie kolizji nie zmieniła jego pozycji w wynikach.
Kary:
Adam Jurzysta:
+20 sek. za 13.3b w 4:05
+8 PK za 13.3b w 4:05
Dawid Czepiela:
+1 PK za 10.5 (10.3)
Patryk Gerber:
Brak kary za:
13.3 w 4:07 - kierowca nie został uznany za sprawcę kolizji zgodnie z zasadą 13.2
W połowie pierwszego okrążenia, na zakręcie numer 10 doszło do małego karambolu. Jego sprawcą był Adam Jurzysta, który uderzył i obrócił bolid Ferrari prowadzony przez jadącego na 7. miejscu Łukasza Damsa. Po chwili w spowolnionego Lotusa uderzył Dawid Czepiela, a w niego wjechał Patryk Gerber. W incydencie tym tylko bolid Red Bulla prowadzony przez Dawida został uszkodzony i wymagał wizyty u mechaników.
Na 4. okrążeniu Radosław Cupał został wyprzedzony przez Patryka Rogozika. Dwa okrążenia później zaczęły się pierwsze postoje w boksach, za sprawą szybko zużywających się na tym torze opon wykonanych z super miękkiej mieszanki. Przy zjeździe do alei serwisowej Radosław Cupał popełnił fatalny błąd wpadając w poślizg na tarce ograniczającej drogę wjazdową do alei i rozbijając się na bandzie. Z bolidu Saubera odpadło koło, na szczęście mechanicy byli w stanie naprawić uszkodzenia, zajęło to jednak bardzo dużo czasu.
Na 9. okrążeniu podczas walki o 2. miejsce z Sebastianem Kosmalą, Maciej Młynek popełnił błąd, który kosztował go odpadnięcie z pierwszej trójki. Wybór mieszanek opon na ten wyścig sprawił, że istotny stał się wybór strategi. Większość kierowców wybrała taktykę aż 3 postojów, 2 zmiany opon wykonali tylko Maciej Młynek oraz Rafał Cupał. Ten ostatni ostatecznie znalazł się za Adamem Jurzystą.
Za pierwszą trójką wyścig ukończyli Maciej Młynek, Adam Jurzysta, Rafał Cupał i Łukasz Dams. Zdublowani zostali: Radosław Cupał, Dawid Czepiela, Patryk Gerber i Maciej Paruch. Kara dla Adama Jurzysty za spowodowanie kolizji nie zmieniła jego pozycji w wynikach.
Kary:
Adam Jurzysta:
+20 sek. za 13.3b w 4:05
+8 PK za 13.3b w 4:05
Dawid Czepiela:
+1 PK za 10.5 (10.3)
Patryk Gerber:
Brak kary za:
13.3 w 4:07 - kierowca nie został uznany za sprawcę kolizji zgodnie z zasadą 13.2
Wyniki:
Poz | Kierowca | Zespół | Okr | Czas |
---|---|---|---|---|
01 | Patryk Krutyj | Mercedes | 30 | 0:49:12.007 |
02 | Sebastian Kosmala | Sauber | 30 | +0:15.075 |
03 | Patryk Rogozik | Mercedes | 30 | +0:16.549 |
04 | Maciej Młynek | Red Bull Racing | 30 | +0:52.261 |
05 | Adam Jurzysta | Lotus | 30 | +1:15.856 |
06 | Rafał Cupał | Ferrari | 30 | +1:19.574 |
07 | Łukasz Dams | Ferrari | 30 | +1:33.816 |
08 | Radosław Cupał | Sauber | 29 | +1 okr. |
09 | Dawid Czepiela | Red Bull Racing | 29 | +1 okr. |
10 | Patryk Gerber | Lotus | 29 | +1 okr. |
11 | Maciej Paruch | Marussia | 29 | +1 okr. |
KOMENTARZE
Brak postów
NAJBLIŻSZE SESJE
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Tor:
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Serwer F1 | |
Serwer GT | |
Serwer egzaminacyjny |
POGODA
Zachmurzenie
Powietrze:
14 °C
Tor:
17 °C
SOB
22 °C
NIE
25 °C
PON
23 °C
TEAMSPEAK
ADMINISTRACJA GŁÓWNA
KLASYFIKACJA
Kierowcy | Zespoły |
Seria F1 | ||
---|---|---|
01 | Adrian Babiński | 537 |
02 | Patryk Krutyj | 462 |
03 | Aleksy Mainusz | 364 |
Seria GT | ||
---|---|---|
01 | Patryk Krutyj | 253 |
02 | Radosław Bogusz | 191 |
03 | Mateusz Bogusz | 177 |