FacebookYouTubeTwitchCupSell
WIADOMOŚĆ
19 grudnia 2016
Dużo zmian przed sezonem I 2017
Od dłuższego czasu kwestia kolejnego sezonu ligi stała pod dużym znakiem zapytania. Potwierdzone zostało już, że sezon I 2017 odbędzie się, dzisiaj jednak administracja ujawnia, jakie zmiany zajdą w lidze w trakcie przerwy zimowej.
Kilka miesięcy temu administracja zapowiadała częściowe przejście ligi z gry rFactor na rFactor 2. Ostatecznie plany uległy jednak zmianie, ponieważ przystosowanie pod nową grę ligowego systemu oraz innych rozwiązań specjalnie zaprojektowanych pod obecnie stosowaną w lidze starszą wersję gry rFactor, byłoby bardzo pracochłonne i zajęłoby dużą ilość czasu, na co administracja niestety nie może sobie pozwolić. Dlatego postanowione zostało, że liga dalej będzie koncentrować się na udoskonalaniu "tego co jest", starając się zapewnić najlepszą rozrywkę oraz rywalizację na odpowiednio wysokim poziomie dla kierowców, którzy wciąż preferują starszą wersję rFactora.

W sezonie I 2017 nie obędzie się jednak bez dużych zmian. Wyniki ostatnio przeprowadzonej ankiety, które m.in. potwierdziły obawy odnośnie przewidywanej frekwencji w serii F1 w następnym sezonie (w przypadku aktualnego podziału na serie) oraz nasilające się problemy z utrzymaniem solidnego składu administratorów, którzy chcieliby pełnić czasem dość pracochłonne funkcje w lidze, przekonały administrację do podjęcia decyzji o ograniczeniu ilości serii do dwóch poprzez zamknięcie GP2. Oprócz tego administracja otworzyła się na większe zmiany w serii F1 w celu spełnienia potrzeb kierowców, którzy zainteresowani są udziałem w jedynej już serii z bolidami jednomiejscowymi.

We wspomnianej wcześniej ankiecie użytkownicy mogli określić, w jakich zespołach chcieliby się ścigać w serii F1 w następnym sezonie w przypadku usunięcia GP2. Dostępne były cztery możliwości, które można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich opiera się na realistycznych zespołach Formuły 1, druga na własnych (jak dotychczas w ligowej serii GP2). Podział ten miał swoje odwzorowanie w wynikach ankiety, ponieważ opcje pierwszej grupy były znacznie lepiej oceniane niż druga grupa. Co więcej, obie opcje poszczególnych grup miały bardzo podobne rezultaty.

Na podstawie powyższych wyników administracja postanowiła, że seria F1 dalej będzie opierała się na realistycznych zespołach, ale z powodu dużego zainteresowania serią, stawka zostanie rozszerzona o dodatkowe 4, starsze zespoły z Formuły 1. Będą to:
- Lotus (E23 Hybrid)
- Caterham (CT05)
- HRT (F112)
- Toyota (TF109)
Zespoły HRT i Toyota zostaną wyposażone w silniki V6 oraz opony Pirelli. Razem w stawce F1 dostępnych będzie 15 zespołów, czyli 30 pojazdów.

Pozostaje wciąż kilka otwartych kwestii związanych z powyższymi, dość przełomowymi zmianami. Jest to na przykład sposób wyboru szefów zespołów albo rozwiązanie problemów z popularnym torem Monte Carlo, który nie jest przystosowany do wyścigów z tak dużą ilością pojazdów. Ostateczne decyzje w tych sprawach zostaną podjęte później przez administrację, ale już dzisiaj znane są najbardziej prawdopodobne opcje. Przykładowo, na Grand Prix Monako planowana jest sesja kwalifikacyjna podzielona na dwie części (Q1 i Q2).

Kolejną zmianą zaplanowaną dla serii F1 w sezonie I 2017 jest nowa punktacja, która będzie uwzględniała aż 20 pierwszych miejsc w wyścigu. Ma to na celu zachęcenie do rywalizacji również wolniejszych kierowców, dla których osiągnięcie miejsca na mecie w pierwszej połowie stawki jest poza ich zasięgiem. Punktacja będzie wyglądała następująco:
50 - 42 - 36 - 30 - 25 - 20 - 18 - 16 - 14 - 12 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Inne istotne postanowienie związane z serią F1 w nowej formie dotyczy modyfikacji gry. Przed dopiero co zakończonym sezonem II 2016 administracje wszystkich serii zadecydowały o zmianie modelów pojazdów, co sprawiło, że prace nad nową modyfikacją były wyjątkowo czasochłonne i niektórym aspektom, takim jak fizyka F1 i GP2, poświęcono stosunkowo mało czasu. Tym razem zmiany w modelach dotyczyć będą tylko serii F1, a więc administracja będzie mogła skoncentrować się na opracowaniu nowej fizyki dla F1, która z założenia ma być łatwiejsza i przyjemniejsza niż dotychczas, przyczyniając się do wyrównania stawki i zwiększenia ciekawości rywalizacji.

Ważną zmianą, tym razem dotyczącą obu serii (F1 i GT), będzie również skrócenie weekendu wyścigowego z trzech dni do dwóch. Dotychczasowa piątkowa sesja treningowa zostanie skrócona do 30 minut i przeniesiona na początek sobotniej sesji. Trening będzie stanowił dłuższą rozgrzewkę przed kwalifikacjami, jego wyniki nie będą publikowane na stronie a administracja nie będzie musiała analizować powtórki z tej części sesji pod kątem opuszczeń toru. Po treningu odbywać się będą kwalifikacje, które trwać będą 20 minut (10 minut krócej niż w sezonie II 2016).

Start nowego sezonu standardowo planowany jest na przełomie stycznia i lutego następnego roku, dokładna data podana zostanie, gdy prace nad nową modyfikacją będą bliskie ukończeniu.
Liczba wyświetleń: 3693 (69 użytkowników)
KOMENTARZE
20 gru 2016 10:43
Fizyka powinna być jak najbardziej realistyczna, a nie "przyjemna i łatwa". Jak będziemy zawsze wszystko sobie ułatwiać, modyfikować fizyki, dawać full pomoce w F1 to nigdy nie nauczymy się dobrze jeździć : (

Wywalić te pomoce i dać normalnego moda na sezon 2016 bez grzebania w fizyce, bo to nigdy na dobre nie wychodzi.
20 gru 2016 11:24
Adrian Babiński napisał(a):
Fizyka powinna być jak najbardziej realistyczna, a nie "przyjemna i łatwa". Jak będziemy zawsze wszystko sobie ułatwiać, modyfikować fizyki, dawać full pomoce w F1 to nigdy nie nauczymy się dobrze jeździć : (

Wywalić te pomoce i dać normalnego moda na sezon 2016 bez grzebania w fizyce, bo to nigdy na dobre nie wychodzi.


Pozwól, ze wyjaśnie. Nikt nie mówi słowa o pomocach to raz, nikt tez nie mówi, ze fizyka będzie banalna.

Poza tym... fizyka z II 2016 była tragiczna - nie tylko moim zdaniem, wiec zmian w tej kwestii się przyda.
20 gru 2016 12:02
Moim zdaniem powinno być tak, że im ktoś ma mniej pomocy włączonych, to powinien być trochę szybszy niż ci, którzy mają tych pomocy stosunkowo więcej. Patrząc na poprzedni sezon - jak próbowałem jechać na niskiej trakcji, to w ogóle praktycznie nie dało się tym bolidem jechać, za to samochodem GT - na spokojnie.
20 gru 2016 12:58
Mateusz Tomaszewski napisał(a):
Mateusz Majka napisał(a):
Czytając to czuje się jakbym siedział na sali na jakimś kabarecie XDDDD Z dodaniem bolidów nawet byłem za, a niech tam, ale punktacja z<cenzura>ana totalnie. Nie ma to jak dodać 6 miejsc, i dodać 10 miejsc punktowanych XDD Jestem ciekaw na ilu wyścigach nie będzie nawet 20 osób <luzik>
Grzegorz Furca napisał(a):
Nie ma sensu robić punktacji na 20 kierowców.

Lepiej już dać taką jak w MotoGP (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4 -3-2-1), a taką samą, choć nieco zmienioną, posługuje się GT.


Polecam tego użytkownika. Może jakaś ankietka na ten temat?


Miałem podobne zdanie, bo również byłem zwolennikiem 15 punktowanych miejsc, ale to Rafik rządzi :)

Coś ala Duda - Kaczyński? XDD
20 gru 2016 13:17
Każda punktacja ma swoje wady, ale i zalety.

Oczywistym jest, że nie można było zostać przy punktowanych 10 kierowcach przy 30 ligowych miejscach.
Punktacja TOP15 działałaby w sposób taki, że z góry połowa stawki była by skreślana z punktów, a to mogłoby odbierać chęci do jazdy tym słabszym kierowcom, którzy również tworzą tą ligę. Ale plusem byłoby to, że przy niskiej frekwencji (~20 na 30 kierowców) nikt nie dostawałby punktów za nic.
Punktacja TOP20 wydaje się być rozsądna, bo jeśli frekwencja będzie na poziomie 25 kierowców to trzeba będzie o te punkty troszkę powalczyć. No, ale jeśli będzie sytuacja, że będzie na gridzie po 20-22 kierowców to wystarczy, że 2 odpadnie po stracie i wystarczy dojechać do mety. Co w zasadzie też może motywować do kończenia wyścigów.
Punktacja TOP25 (taka propozycja również padła) byłaby już moim zdaniem totalnie do d*py, bo naprawdę co wyścig musiałby być komplet, żeby to miało jakikolwiek sens. A pomimo tego, że staram się być maksymalnie optymistą to ciężko mi wyobrazić sobie, żeby w 80% wyścigów w I 2017 odbyło sie kompletem kierowców na gridzie.

Proponowałem ankietę, ale przeszło bez echa. A dla mnie zdanie kierowców jest ważne i w dużej mierze buduje ligę. Niektórzy mogą chcieć punktować na sam start, a inni woleli by małe punkty za 15 miejsce, niż małe punkty za 20.
Zmodyfikowane 20 gru 2016 13:18 przez Mateusz Tomaszewski.
20 gru 2016 13:55
Mateusz Tomaszewski napisał(a):

Pozwól, ze wyjaśnie. Nikt nie mówi słowa o pomocach to raz, nikt tez nie mówi, ze fizyka będzie banalna.

Poza tym... fizyka z II 2016 była tragiczna - nie tylko moim zdaniem, wiec zmian w tej kwestii się przyda.


Mam rozumieć, że jest szansa na wyłączenie pomocy (tak, jak było to planowane na II 2016, ale nie wprowadzone)?

Jeśli chodzi o mody, to moim zdaniem w 2 ostatnich sezonach były one słabe, niekoniecznie trudne. Lepiej wziąć jakiś gotowy mod pod 2016, nie zmieniać za dużo (tylko dostosować do zasad ligowych) i tyle. Bo będą potem sytuacje, że szybciej się jedzie jadąc za kimś, tak jak np na Monzy, że bolid 1-1,5 s wolniejszy na pustym torze mógł utrzymywać tempo szybszego będąc w drafcie.
20 gru 2016 13:57
Adrian Babiński napisał(a):
Mateusz Tomaszewski napisał(a):

Pozwól, ze wyjaśnie. Nikt nie mówi słowa o pomocach to raz, nikt tez nie mówi, ze fizyka będzie banalna.

Poza tym... fizyka z II 2016 była tragiczna - nie tylko moim zdaniem, wiec zmian w tej kwestii się przyda.


Mam rozumieć, że jest szansa na wyłączenie pomocy (tak, jak było to planowane na II 2016, ale nie wprowadzone)?

Jeśli chodzi o mody, to moim zdaniem w 2 ostatnich sezonach były one słabe, niekoniecznie trudne. Lepiej wziąć jakiś gotowy mod pod 2016, nie zmieniać za dużo (tylko dostosować do zasad ligowych) i tyle. Bo będą potem sytuacje, że szybciej się jedzie jadąc za kimś, tak jak np na Monzy, że bolid 1-1,5 s wolniejszy na pustym torze mógł utrzymywać tempo szybszego będąc w drafcie.

Zgadzam sie, tunel był najbardziej przewalony, i to w kazdej serii ( Gp2 miałem tez przyjemność testować, albo i nieprzyjemność.. XD )
20 gru 2016 14:07
Za jakiś czas pojawi się wersja beta nowej fizyki, więc będziecie mogli sprawdzić, czy tunel jest odpowiedni.
NAJBLIŻSZE SESJE
F1WyścigZakończona
GTKwalifikacjeZakończona
GTWyścigZakończona
F1KwalifikacjeZakończona
F1WyścigZakończona
SERWERY
Serwer F1
Adres:
91.237.52.91:10000
Sesja:
F1, Wyścig
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
Serwer F1wył
Serwer GTwył
Serwer egzaminacyjnywył
POGODA
Zachmurzenie
Zachmurzenie
Powietrze:
13 °C
Tor:
15 °C
CZW
Zachmurzenie
21 °C
PIĄ
Deszcz
21 °C
SOB
Słonecznie
26 °C
TEAMSPEAK
Serwer TeamSpeak 3
Adres:
91.237.52.91:9987
Serwer wyłączony
Dołącz na serwer
KLASYFIKACJA
KierowcyZespoły
Seria F1
01Adrian Babiński537
02Patryk Krutyj462
03Aleksy Mainusz364
Seria GT
01Patryk Krutyj253
02Radosław Bogusz191
03Mateusz Bogusz177

Aktualności | Ogłoszenia | Pomoc | Download | Regulamin | Polityka prywatności

Kontakt:
f1onlinepl@gmail.com

Liczba odwiedzin:
41 165 877

stat4u

Korzystanie z witryny f1-online.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.