Jako szef zespołu Ferrari zgłaszam propozycję zmniejszenia różnicy w osiągach bolidów. Podczas wspólnych testów z zespołem Sauber doszliśmy do wniosku, że każde ulepszenie daje zysk ponad 0.1 sekundy na okrążeniu, a różnica pomiędzy maksymalnie ulepszonym bolidem, a "fabrycznym" to ponad 4.5 sekundy. Jako admin potwierdzam, że nie tak miało to wyglądać, ale największym problem w zmniejszeniu ogólnej różnicy jest zawieszenie, którego nie można tak dowolnie ustawiać jak pozostałe aspekty.
Ulepszenia powinny być tylko niewiele znaczącym dodatkiem, a nie praktycznie definiować rozkład sił w stawce. Dlatego Ferrari zgadza się i proponuje zmniejszyć zysk ze wszystkich ulepszeń oprócz zawieszenia o 75% oraz ustawić wszystkim zespołom ulepszenie zawieszenia na poziomie maksymalnym. Wiadomo, że stracimy na tym, ponieważ wydaliśmy sporo pieniędzy na kilka ulepszeń w tym aspekcie.
Administracja główna oczywiście daje zgodę, a decyzja należy do szefa serii.
Zmodyfikowane 27 kwi 2014 10:50 przez
Rafał Cupał.